Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Starosti

Výběr: Jinovata, vk, Print, a2a2a
15. 01. 2014
41
32
8499
Autor
dajakbol

Oslovím ženu. Odmietne.

     Pozerám von, či nespŕchne,

     s konštatovaním: podnetné

     môže byť aj to povrchné.

 

Vtipkujem o tom od pípy.

     (Alebo iba zdanlivo

     premáham stereotypy,

     ktoré ma vedú na pivo?)

 

Isto má prehľad o móde,

     dva vibrátory v komode

     a rada slovo „rodovo“.

 

A ja sa môžem zošalieť,

     keď z rozcapených toaliet

     buble a buble vodovod.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


32 názorů

pán panda
09. 09. 2016
Dát tip

sonet - akože, všetka česť, ja neviem vymyslieť an ani štvorvršie. na druhej strane, ani sa nepokúšam.  ok, sonet osviežený takou tou konverzačnosťou a napr. slovo "rodovo" mi tam príde opodstatnené., však lebo je to zjavne moderná žena, ktorá iste má nejaký postoj k feminizmu. 

no. a chlap ju pozve a ona nič a to je celé. Ale príde mi to ako obkec bez nápadu, realizácia bez nápadu, len niekoľko vlastne veľmi tuctových "scén po odmietnutí" nič viac. a chlapácka úvaha o obsahu komody, ktorý je ženskej pravdepodobne prospešnejší.  vlastne by ma zaujímala spojitosť vody zo začiatku básne a z jej konca, lebo to snáď musí mať nejaký dôvod.


technika, prostor, pohled, tip


Áno, aj mne sa spomínaní autori páčia. Litváka som si dáko nespájal so sonetmi ale keď som si dnes opäť listoval v jeho knihách, tak naozaj ich má roztrúsené v zbierkach. Musím tiež priznať, že Dalimír Stano doteraz "lietal mimo môj radar" ale aspoň mám dobrý tip na čítanie.


dajakbol
06. 03. 2016
Dát tip

Karpatský, vďaka, Kováčikove sonety z Vodoznaku na mňa svojho času pôsobili ako zjavenie, ale za skvelé považujem aj sonety z Buzassyho zbierok Rok a Znelec, z Mihalkovičovej zbierky 20 básní, sonety Dalimíra Stana zo zbierky Samotka, plus mnohé sonety Mihálika, Válka, Kondróta, Urbana, Litváka... Ale zase nie je ich toľko, že by sa mi ich nemalo máliť :)Tento svoj sonet som pred časom  prerobil, lebo slovo rodovo navzdory zámeru pôsobilo len ako motivované potrebou rýmu, čo ma štvalo :) Tu však ponechávam pôvodnú verziu.


Asi nie je dôležitý názor takého amatéra a subjektívne zaujatého čitateľa ako som ja pre etablovaného autora ale myslím, že takéto nevšedné sonety dnes v slovenčine ani češtine nikto nepíše. Niečo porovnateľné som v minulosti zažil asi iba pri čítaní Vodoznaku a Modrého obdobia od M. Kováčika.


Vio
03. 10. 2014
Dát tip

Hezké rýmy.

Akorát se bojím, že slovo rodovo je tam jenom kvůli rýmu. Nebo mi něco nedošlo, což je klidně možné.


Craerassy
26. 09. 2014
Dát tip

Nejen, že jsi mě pobavil, ale po třetím výběru, který jsem přečetla, jsi jediný který do něj právem patří. Jdu číst dál.:-)


Fuk
20. 05. 2014
Dát tip

Myslel som si, ze basne, u ludi vyvolavaju prave pocity. To, ze text, je pisany rovnakym poctom slabik vo versi, je pocut hned. Tak som si to zratal. Znelo mi to cudne a ako som napisal, kostrbato a samoucelne. Ze to je neviem aky jamb mi je fuk. Jednoducho mi to cele dosť rytmicky skripalo. to nie su predsudky.


dajakbol
19. 05. 2014
Dát tip

Fuk,

to ma vždy tak dojíma, keď sa ku klasicky tvarovanej básni prišmotká dajaký blazeovaný truhlík a – vyzbrojený vedomosťami o delení slov na slabiky – kritizuje rytmus, aby vzápätí spochybnil legitímnosť viazaného verša vôbec. Proti pocitom sa ťažko argumentuje, proti predsudkom dupľom.

Mimochodom ten text je napísaný  štvorstopovým mužským jambom, preto je v takej kategórii, v akej je, tiež bol napísaný aj „pro radost“, ale určite nie „jen tak“.


Fuk
19. 05. 2014
Dát tip

este posledne dva riadky druhej strofy boli vzhladom ku kontextu celkom zabavno ponate


Fuk
19. 05. 2014
Dát tip

nekoordinovany rytmus v podobe osemslabicnych versov, ktore vyznievaju skor kostrbato a samoucelne. "Isto" alebo "komoda" svojou dvojzmyselnostou su najvtipnejsimi prvkami basne. pride mi to silene (ako cela filozofia viazaneho versa). bez vsetkej ironie, myslim, ze kategoria "jen tak pro radost" by bola ovela vhodnejsia


Martas1985
07. 05. 2014
Dát tip

souhlasím s norsko :) výstižné dílko


dajakbol
15. 03. 2014
Dát tip

:) Ptákopysk, totiž Johny Joint, nesmej sa, ale skús to zmeniť, pošli svoje básne do Tvaru, do Hosta, do Psího vína, publikuj knižne, obrodzuj, otváraj oči, doba je zrelá na nového Baudelaira, prskaním na webe sa len zdržuješ.


Oldjerry
16. 02. 2014
Dát tip

Dajakbole - No vidíš a trefil ses celkem dobře. Já sám jsem dobře ženatý 52 let, ale  oko vidí kolem sebe - někdy i skrz zdi a zavřané dveře...


dajakbol
16. 02. 2014
Dát tip

Oldjery – slobodný. Teda skôr neženatý než slobodný, no :)


Oldjerry
14. 02. 2014
Dát tip

Zajímavé je, že všude je to stejné... hádám 10 let ženatý? či 15?  *


dobry


Norsko 1
06. 02. 2014
Dát tip

Se ženami nebojovat. Spíš podlehnout *


smyčka
06. 02. 2014
Dát tip

....líbí se mi to, směju se......


Zbora
05. 02. 2014
Dát tip

Paráda


Troufalá
23. 01. 2014
Dát tip

*


Troufalá
23. 01. 2014
Dát tip

*


Print
22. 01. 2014
Dát tip

Přesné řezy! Skalpelem či žiletkou! Všechna nadslova jsou pryč. Výborné...*


dajakbol
19. 01. 2014
Dát tip

Oldo, publikujem na Písmáku, lebo je to pohodlné a v Aréne, lebo tu to najdlhšie vydrží na očiach. Nejaké ilúzie o dosahu svojich tvorivostí si nerobím, ale jasné, že ma poteší, ak sa niekto pristaví so zmysluplným postrehom. Inak  to sporadicky a chvalabohu väčšinou úspešne skúšam aj v papierových časopisoch a knihách. A dík za slová priazne.


Čudla
17. 01. 2014
Dát tip

/*


Petr.II
16. 01. 2014
Dát tip

*


Oldrich
16. 01. 2014
Dát tip

Hehe, autor stojí o hlubší kritiku, to by mě zajímalo, co si tou hlubší kritikou představuješ :-) A od koho asi...

 

Seš můj oblíbenej autor a tady nejinak.

 

Dávám tip, jako by to mohlo něco změnit. Hehe.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru