Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Z jiných světů přiletěl jsem k vám...

10. 02. 2014
11
12
2858
Autor
Danny

LD_GB: utajení stupeň tři
FR_NT: utajení stupeň tři potvrzeno
LD_GB: víš proč jsme tě předvolali?
FR_NT: nový úkol. tajná mise. omeganské impérium vyhrává válku a my musíme improvizovat.
LD_GB: ano vyhrávají. ovšem byl jsi vyselektován pro závažný úkol sběru informací.
FR_NT: jaký úkol?
LD_GB: objevili jsme novou planetu. v sektoru A6.
FR_NT: kolonizace?
LD_GB: negativní. chceme jich využít bez jejich vědomí.
FR_NT: jak?
LD_GB: mají struktury, které neznáme. zdá se, že jim pomáhají v přežití. mohly by pomoci nám.
FR_NT: jaké struktury?
LD_GB: známe jen jejich slova: 'city', 'láska', 'emoce'
FR_NT: není ve slovníku
LD_GB: bude až se tam vtělíš
FR_NT: vtělím?
LD_GB: vtělíš. alfanské impérium tě potřebuje. jsi nejvhodnější kandidát.

Franta přemýšlel. Zdálo se, že mu vše klouže mezi prsty, jako vždycky. Rád by pochopil svět kolem sebe, ale bylo to... jiné. Jiné, než si myslel, že to má být: jenže "má" podle čeho? Podle jakého měřítka? Zkoušel se bavit s lidmi, ale většinou ho to jenom nasralo, protože nechápal jejich logiku. Když šel spát, obklopilo jej ve snu žluté světlo.

LD_GB: FR_NT jak jsi na tom?
FR_NT: dnes nová emoce. nasranost.
LD_GB: otevírám slovník.
FR_NT: struktury nějak jsou. chceš je jinak. tenze. pocit rozflákat to na kousky.
LD_GB: rozflákat?
FR_NT: rozbít.
LD_GB: dobré. vrať se k normálnímu spánku.
FR_NT: co se děje v alfanském impériu?
LD_GB: prorazili jsme omeganskou blokádu. dobyli jsme hvězdu C75.
FR_NT: dobré. vrátím se k normálnímu spánku.

Franta seděl u řezbářského stolu. Vůně dřeva mu byla velmi příjemná. Vzal nůž do ruky a pomalým pohybem okrájel kůru z větve. Usmál se: toto ho bavilo. V noci se opět, aniž by o tom věděl, koupal ve žlutém jasu.

LD_GB: FR_NT jak jsi na tom?
FR_NT: dnes nová emoce. uspokojení.
LD_GB: otevírám slovník.
FR_NT: struktury zapadají do sebe. pozitivní zpětná vazba. usmívám se.
LD_GB: usmívám?
FR_NT: vnější vyjádření této emoce. i jiných. co se děje doma?
LD_GB: omegani nás nalákali do pasti. galaxie E6 ohrožena.
FR_NT: tady jsem ovšem v bezpečí.
LD_GB: jsi. vrať se k normálnímu spánku.

"Ty, Bětko, že ti přijdou ostatní lidi většinou divný?" usmál se Franta.
"No jo, přijdou," usmála se ona, "Fajn že jsem na tebe narazila. Dá se s tebou moc dobře bavit."
"Jo, mně s tebou taky," pokračoval Franta. "Mohli bysme se... zase vidět zítra po škole?"
"Určitě jo. Dám ti ty knížky, co jsi chtěl..."
"Fajn. Tak ahoj."
Na rozloučenou se políbili. Nesměle a krátce.
Franta nemohl usnout, ale nakonec se mu to povedlo: dostal se do žlutého světla.

LD_GB: FR_NT jak jsi na tom?
FR_NT: dnes nová emoce.
LD_GB: otevírám slovník.
FR_NT: neotevírej slovník. nedokážu definovat.
LD_GB: nedokážeš definovat?
FR_NT: potřebuji více dat.
LD_GB: pokračuj ve výzkumu. nezeptáš se, co se děje u nás?
FR_NT: to mě už nezajímá.
LD_GB: vrať se k normálnímu spánku.

Ráno se Franta probudil a připadalo mu, že je jako zmlácený. Nedostatek energie. Ale to bude dobrý. Poslal SMS Bětce a těšil se na další setkání. Dnes možná půjde k ní domů...
"Ahoj, můžu dneska přijít?"
"Nezlob se, dneska... něco mám," odvětila.
"Dobře, fajn, co zítra?"
Bětka přemýšlela. "Hmmm... to by šlo. "
Šla domů... pořádně poklidila (což byl důvod, proč ho ještě nechtěla pozvat) a ulehla unavená do postele. Usnula a ponořila se do modrého světla:

E2: 5A status report. všichni omegané čekají na další výsledky tvého výzkumu.
5A: dnes nová emoce. nedokážu definovat...


12 názorů

Minty
08. 01. 2016
Dát tip

Ach ty informatický scifárny :D Vyrost jsem na nich. Takže tip už z nostalgie.


Tragicus
25. 03. 2014
Dát tip

Další variace na R&J. Nevím, je to jen črta. Přijde mi, že chceš psát "filosofickou sci-fi", nicméně jsi vždy líný to dané téma rozpracovat, takže to zní jako synopse, anekdota.


StvN
21. 03. 2014
Dát tip

Dobre zvladnute. Pobavilo. Sikovne davkujes pohledy do dvou ruznych svetu. Je to povedene. 


Sladká záležitost. Co víc k tomu napsat... Očekávaný a očekáváně příjemný konec, průběh vyloudil několik pousmání. Ono poměrně dost lidí se považuje za mimozemšťana a myslí si, nebo doufají, že jsou jiní než ostatní. Tak proč by nakonec nemohli být? Literárně nula, ale to super téma a cyhtrost jeho využití to 


Print
11. 03. 2014
Dát tip

*!


Janina6
07. 03. 2014
Dát tip

Fajn, překvapivé a zábavné :-) Jediná připomínka: V úseku "Jaké struktury? Známe jen jejich slova: city, láska, emoce" bych místo "slova" použila spíš "názvy".


Veo
14. 02. 2014
Dát tip

Trochu jako USA a SSSR za dob studené války: hele ten má tohle a já to chcu taky -- obyčejně ale záleží úplně na něčem jiném. Ten přepis komunikace je dost experimentálně-progresivně-nekonvenční a to se mi na něm líbí. Nehledě na to, že jeho stručnost, psaní malými písmeny a vůbec to všechno, navozuje docela hmatatelnou atmosféru těch rozhovorů s velitelstvím (jak an té, tak na té straně :) ) 


Nějak to nedokážu definovat. (-:


sveřep
11. 02. 2014
Dát tip

jo, už v poho

s chutí Típám  :)


Danny
11. 02. 2014
Dát tip
Kdo jste četli dílo: Pokud jste měli při čtení povídky problém s velikostí písma (upozornila mě sveřep, já jsem na jiném prohlížeči problém nepozoroval) tak teď jsem vložil znovu jinak. Jinak se omlouvám za nevyžádané avízo.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru