Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podobojí

26. 03. 2014
24
26
1638
Autor
Oldjerry

dny s tebou

jsou jak čerstvý chleba

křupavé, měkké i voňavé

s kmínem na horní kůrce

noci jako Chablis

kulaté, plné a zlaté

 

věřím v  boha,

který není křesťan

ale

těším se na přijímání

podobojí


26 názorů

Markel
14. 09. 2014
Dát tip

*


Švédsko 1
31. 03. 2014
Dát tip

...***


Oldjerry
31. 03. 2014
Dát tip

Děkuji Aničko!


macecha
31. 03. 2014
Dát tip

ať to vydrží!!!! T***


Oldjerry
29. 03. 2014
Dát tip

Zo sŕdca ti ďakujem, zvedavka... a zdravím a zdravím a zdravím...


zvedavec
28. 03. 2014
Dát tip

~~láska a bůh totéž jsou... áno :) zdravím Ťa, rada Ťa čítam


Oldjerry
28. 03. 2014
Dát tip

Pustím si klávesnici na špacír: Podle posledních výsledků bádání je  náš Vesmír starý 14,5 miliardy let (kolikpak má asi penzi?) Historie člověka od prvního humanoidního primáta se  odhaduje na 2 miliony let. Pokrok se popřít nedá, ale...

...co když někde  ve vesmíru, nebo přímo v galaxii, se život a nějaká civilizace začaly formovat už třeba před dvěma miliardami let?  umíte si jen mlhavě představit čeho by mohli už dosáhnout za historii tisíckrát delší, než je ta naše?  Mohla by najít  nejen způsob cestování vesmírem, ale možná  i časem a dokonce napříč soustavami založenými na více, než třech rozměrech. Mohla by ovlivnit vznik života na vhodných planetách a třeba i ovlivňovat DNA organizmů na nich. Nebyl by to v našich podmínkách fenomén, jemuž by slušelo říkat Bůh?

Nebudu víc rozvádět myšlenku, už by to bylo obtížné a  také ještě více spekulativní, než to, co jsem tu už načrtl. Třeba i to, že můžeme být součástmi biologického stroje  stvořeného (zkonstruovaného) s neznámým cílem. Možná dokonce, že jsme jen trochu ušlechtilejší odpad daleko důležitějšího děje a procesu... patřilo by nám více skromnosti.


Alegna
28. 03. 2014
Dát tip

taky si myslím, že Bůh je pro všechny stejný a rozumem nepoznatelný


Oldjerry
28. 03. 2014
Dát tip

Diano - chce to číst jako celek - vždyť to tam je... nevíme, co je Bůh a myslím, že ani v dalekém budoucnu to nikdo z lidí nepochopí. Asi je k tomu potřebná ta transformace, kterou nazýváme smrtí... a možná ještě další, o které už nemáme ani zdání...


Vaud
28. 03. 2014
Dát tip

úžasná!!


Diana
28. 03. 2014
Dát tip
Bůh je duch, řiti nemaje. Ale vážně: opravdu nerozumím, co myslíš tím, že Bůh je křesťanský? Jako že před narozením Krista Bůh neexistoval a pak najednou ano? Nebo že jeden Bůh je židovský, jiný je křesťanský a ještě jiný muslimský atd.? Jak jsi to myslel?, prosím!

Oldjerry
27. 03. 2014
Dát tip

Odpovím otázkou: připouštějí katolíci  a křesťané obecně, že je Bůh jiný, než křesťanský?

Jednou se lidé vrátí k počátku: budou vědět, že je Bůh, nebudou se snažit objevit jeho podstatu, nepolezou mu do řiti a nebudou od něj čekat, že se jimi bude zabývat více, než jinými  věcmi ve vesmíru... Děkuji, že jste četli... avizo jsem dal všem, protože tento názor je součástí mého kréda....


reinka
27. 03. 2014
Dát tip

Jste oba prdlí! :-))))))))   chléb má na své kulaté a voňavé kůrce nápis "Kvasný chléb" Tomuto Bohu teda věřím... zatím :-))))))))))))))


Prosecký
27. 03. 2014
Dát tip

Je to dobré.

Jenom verš "věřím v boha, který není křesťan" ve mně vyvolává otázku, jestli to má být bůh obecný?


Prosecký
27. 03. 2014
Dát tip

Je to dobré.

Jenom verš "věřím v boha, který není křesťan" ve mně vyvolává otázku, jestli to má být bůh obecný?


Oldjerry
27. 03. 2014
Dát tip

děkuji všem za vstupy, není o čem polemizovat - láska a bůh totéž jsou...


Petr.II
27. 03. 2014
Dát tip

*


Martas1985
26. 03. 2014
Dát tip
***

Čudla
26. 03. 2014
Dát tip

/*


Diana
26. 03. 2014
Dát tip
Moc hezké a radostné ******

Anděl
26. 03. 2014
Dát tip

Láska je Bůh.


marcela.m.
26. 03. 2014
Dát tip

**


Zuzulinka
26. 03. 2014
Dát tip

Bůh je láska:)


Alegna
26. 03. 2014
Dát tip

krásné verše, taky věřím***


Kočkodan
26. 03. 2014
Dát tip
Ten vás vztah splnuje vysoké nároky, ne tvrdé rohlíky, z krabice patoky, krásné je prijímat podobojí, ze zacnu závidet, trochu se bojím...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru