Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

pole nezor(a)ná

Výběr: Lyryk
03. 04. 2014
24
22
1986
Autor
Zuzulinka

poledne
čas zmámený je
pitoreskním jarem
šílený vítr za rumpálem
koruna stromům padá
kmen se kymácí

čas šminkou z býlí
natírá si tváře
volají apatykáře
že domům kdosi   žilou pustil
a polím kolem 
               těm     že krvácí

a kdekdo se ptá
po jinačí touze
než zrození je
než je život sám
do kraje zařízlá je      dlouze
točivá cesta bytí
                       rudý tobogán

co dříve vrchem stačilo by
to nyní ani spodem nestačí
prach prachu vládne
radám            lepší rady
a pýr kraluje bodláčí

a za obzorem
kdesi       v trávě
červenka, vrabci, myši
Jahve

holátka

(jen tak … skotačí)


22 názorů

rybkaH
02. 05. 2014
Dát tip

tleskám *


Markel
01. 05. 2014
Dát tip

moc líbí, ten konec nejvíc *


guy
28. 04. 2014
Dát tip
*

ano, bezva :)


gringoo
05. 04. 2014
Dát tip

bezva


já vím, jen jsem reagoval na reakce (dole) :)


Zuzulinka
04. 04. 2014
Dát tip
O teologii tady nejde... aneb, co je MU po jmene. Na nem prece zalezi ze vseho nejmin...

výslovnost božího jména je neznámá, výraz Jehova je ze všech nejnepovedenější, není také pravda, že Boha oslovují jménem JEN Svědkové Jehovovi, například český výraz Hospodin je významový překlad božího jména a z tohoto důvodu je JMÉNU mnohem bližší než spekulativní konstrukce tipu Jehova či Jahve      např. http://cs.wikipedia.org/wiki/JHVH    ......   teologie je můj koníček, jsem neodolal ;o) 

 


Tohle je super. Tipuji*


dadadik
03. 04. 2014
Dát tip

máš to moc fajn Zuz


Zuzulinka
03. 04. 2014
Dát tip

Oldjery...ano, asi jen svědkové jehovovi Ho nazývají jménem... tady jsem chtěla i já:)...viz výklad, abys pochopil.... že vlastně na jménu nezáleží...

 

[kauzativní tvar heb. slovesa ha·wah´ (stát se) v imperfektu - znamená "působí, že se stane"]Boží osobní jméno. (Iz 42:8, 54:5) V Bibli jsou sice používány také popisné tituly, například "Bůh", "Svrchovaný Pán", "Stvořitel", "Otec", "Všemohoucí" a "Nejvyšší", ale osobnost a vlastnosti Boha - kým a čím on je - jsou plně shrnuty a vyjádřeny jedině tímto osobním jménem. (Ža 83:18)Správná výslovnost božského jména. "Jehova" je nejznámější česká výslovnost božského jména, i když většina znalců hebrejštiny dává přednost výslovnosti "Jahve". Nejstarší hebrejské rukopisy uvádějí toto jméno v podobě čtyř souhlásek, tento tvar je obvykle označován jako tetragrammaton (z řeckých slov te·tra-, jež znamená "čtyři", a gram´ma, "písmeno"). Tato čtyři písmena mohou být do češtiny transliterována jako JHVH (nebo JHWH).

 

zdroj: slovník cizích slov ABZ.cz


Oldjerry
02. 04. 2014
Dát tip

Ale Zuzu - já vím kdo je Jahve. Právě proto mi tam tak zcela nesedí. Je to Bůh-sektář...


Zuzulinka
02. 04. 2014
Dát tip
Jahve je jen jine jmeno pro Boha... vubec nechapu, proc by skotacivy nemohl byt... on nas nesesneroval, to my sami... Jinak diky vsem...

Oldjerry
02. 04. 2014
Dát tip

Toho Jehovu si tam sice vysvětlit neumí (pro mne je velmi málo skotačivý (:-D, spíš vůbec ne), ale báseň jako celek mi konvenuje, tip


Alegna
02. 04. 2014
Dát tip

T*****


určitě jo 


Sarrah
01. 04. 2014
Dát tip
moooooc Zuzko...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru