Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ukolébavka a některé starší texty

16. 07. 2014
17
22
2717
Autor
snake_01

Můře 73

 

 

 

ukolébavka –
noční můry zůstaly
dneska za oknem

 

 

kamenné schody
vůně   skořice   a tvá
smrtelná postel

 

 

 

třicet let   SINGER
t-d-d   měkce, přesně
             očima jinde

 

 

 

zatím jen vítr –
copak nám nese, tati
do roviny z hor

 

 

 

 

 

 

tu vůni mám rád;
obracím zvolna stránky –
chrám plný květů

 

 

 


 


 



 


22 názorů

atkij
23. 03. 2019
Dát tip
Zajímavé, produmám. Hlavně Singer.

snake_01
28. 07. 2014
Dát tip

To chápu, teď nedávno jsem redaktorsky korigoval sbírku jednomu kamarádovi a nesmírně mě udivilo, jak moc udělá kontext ostatních textů a uspořádání do celku.

Každopádně: díky za zastavení.


Jinovata
28. 07. 2014
Dát tip

Těžko se mi to posuzuje - když to čtu jako staré haiku od nějakého zen mistra tak respektuju práci s ustálenými motivy a starou tradici a vůbec... když ten samý text beru jako nový fandovský počin, může se mi zdád jako neautentická nápodoba, epigonství. Těžko se mi to bere prostě jako text, bez autorského kontextu. Asi bych se dovedl smysluplně vyjádřit leda k vetšímu souboru. Teď mluvím o té pětce.


snake_01
28. 07. 2014
Dát tip

Líman vydal v roce 2012 neobsáhlejší výbor vlastních překladů japonských haiku pod názvem Chrám plný květů - je to vpodsatatě celobarevná pětisetstvánková kniha v malém formátu typickém prto DharmaGayu, naplněná japonskými malbami a kresbami (kromě básní, ovšem).

 


snake_01
28. 07. 2014
Dát tip

Líman vydal v roce 2012 neobsáhlejší výbor vlastních překladů japonských haiku pod názvem Chrám plný květů - je to vpodsatatě celobarevná pětisetstvánková kniha v malém formátu typickém prto DharmaGayu, naplněná japonskými malbami a kresbami (kromě básní, ovšem).

 


Jinovata
28. 07. 2014
Dát tip

Víceznačnost noční můry není zrovna objevná. Límanovu knihu jsem neobjevil, možná to tomu dává jiný rozměr, který přehlážím.


snake_01
28. 07. 2014
Dát tip

Díky za kritiku - jen ui té 5, prof. Límanovi se to líbilo, opravdu jsi tam odhalil tu jeho knihu?

U té 4 souhlasím, ale u 1 já osobně vidím (více než prvoplánovou snahu prosadit pointu) upozoznění na víceznačnost určitých motivů skrze rozložení do veršů.

Každopádně: díky.

 


Jinovata
28. 07. 2014
Dát tip

1 a 4 příliš prvoplánový důraz na pointu. 2 je zvláštní, ale až do té míry, že mi nějak nenaskakuje obraz. 3 je nejzajímavější, ale chtěl oby to v podobné poetice více kousků, aby se člověk mohl do čtení položit. 5 postrádá nápad.


Antoncek
20. 07. 2014
Dát tip

Ne, opravdu nepřeháním. Jestli má poezie smysl, tak k němu patří schopnost zhustit a koncentrovat výpověď. Ty dvě jsou opravdu silné v mém duševním kontextu (pravda; inteligentní sentiment mi musíš odpustit).


snake_01
20. 07. 2014
Dát tip

Antoncek: Díky za poklonu.


Antoncek
19. 07. 2014
Dát tip

Dvojka mne sejmula  a pak už to jelo. Velice silné sudé překvapení 2x2=4.

Poklona! (jinak řečeno: přesně takhle bych to chtěl).


vrátila jsem se....čtu znova....musím se připojit k Evženii....jjj....každá má svůj smysl.....každá působí......


Povedené. Každé má svůj smysl.*


Petr.II
17. 07. 2014
Dát tip

*


Oldjerry
17. 07. 2014
Dát tip

Všechny, ale přece jen 1  5 nejlepší.  *


Nejvíc dvojka

Čudla
17. 07. 2014
Dát tip

/*


vesuvanka
16. 07. 2014
Dát tip

pěkná jsou všechna haiku :-))) TIP


Můra73
16. 07. 2014
Dát tip

... děkuju, dojalo mě to  (1,2,4,5 se mi opravdu líbí)

chtěla jsem na x70x ještě zapracovat, ale nedaří se mi, vrátím ji sem v původní podobě :o)

 

 

 

 

 

 


ukolébavka –noční můry zůstalydneska za oknem......T***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru