Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Štyri kľúčové otázky

02. 09. 2014
0
0
723
Autor
torpedo

Hrozí nám niečo?

Sledujúc zahraničie, kde sa nátlak nikdy nezastavuje, ale vždy pokračuje od registrovaných partnerstiev, cez „manželstvá“ homosexuálnych lyrických subjektov a adopcie detských subjektov až po tresty za vyslovenie svojho názoru, sme po dlhej a zodpovednej úvahe zahŕňajúcej mnohé konzultácie prišli k presvedčeniu, že referendum  O OCHRANE RODINY LYRICKÉHO SUBJEKTU je nevyhnutné.

4 kľúčové otázky

  1. Súhlasíte s tým, aby sa manželstvom nemohlo nazývať iné spolužitie lyrických subjektov okrem zväzku medzi lyrickým subjektom a lyrickou subjektkou?
     
  2. Súhlasíte s tým, aby párom alebo skupinám lyrických subjektov rovnakého pohlavia nebolo umožnené osvojenie (adopcia) detských lyrických subjektov a ich následná výchova?
     
  3. Súhlasíte s tým, aby žiadnemu inému spolužitiu lyrických subjektov okrem manželstva nebola priznaná osobitá ochrana, práva a povinnosti, ktoré sú právnymi normami k 1.3.2014 priznané iba manželstvu a manželom (najmä uznanie, registrácia či evidovanie ako životného spoločenstva pred literárnou či textovou autoritou, možnosť osvojenia detského lyrického subjektu druhým manželom lyrického subjektu)?
     
  4. Súhlasíte s tým, aby školy nemohli vyžadovať účasť detských lyrických subjektov na poézii s tematikou sexuálneho správania či eutanázie, ak ich rodičovské lyrické subjekty alebo detské subjekty samé nesúhlasia s obsahom básne?

Zmysluplnosť

Otázky sme konzultovali s viacerými expertmi na literárnu teóriu a sme presvedčení, že spĺňajú podmienky na vyhlásenie.

Nechceme experimenty na lyrických subjektoch

Ponúkame Slovensku možnosť odmietnuť literárne experimenty s lyrickými subjektmi a ich rodinami. Žiadne iné spolužitie, okrem zväzku medzi jedným lyrickým subjektom a jednou lyrickou subjektkou sa nemôže nazývať manželstvom, žiadne dva lyrické subjekty nenahradia lyrickú subjektku ani dve či tri lyrické subjektky nenahradia lyrický subjekt. Zároveň sme presvedčení, že lyrické subjekty musia mať právo na výchovu svojich potomkov v súlade s ich hodnotami a presvedčením a autor ich nemôže nútiť do participácie na básňach z oblasti sexuálneho správania či básňach, predostierajúcich rôzne kultúrno-etické otázky bez ich súhlasu.

Tiež si uvedomujeme, že rodiny lyrických subjektov trápia aj mnohé praktické sociálne a ekonomické ťažkosti. Preto Aliancia za rodinu lyrických subjektov bude navrhovať a presadzovať opatrenia na zlepšenie sociálnych podmienok rodín lyrických subjektov v slovenskej poézii.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru