Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

dva podzimní postřehy

Výběr: Elizabeta
18. 11. 2014
21
18
1222
Autor
snake_01

dva pokusy o podzimní haiku

 

 

 

 

 

 

čím více října

tím víc se šípkový keř

podobá slunci

 

 

 

 

 

 

 

v podzimním keři ---

mezi žlutou a žlutou

prosvítá vrabec

 

 

 

 

 

 


18 názorů

Můra73
21. 12. 2014
Dát tip

Mám zapsané texty , ke kterým se chci vrátit s odstupem času. Doplnění předělu textu pomohlo a dnes už časové zařazení nevnímám nijak ostře. Máš pravdu, bez něj by byl text hůře uchopitelný.  


per_zay
23. 11. 2014
Dát tip

*!*


sveřep
21. 11. 2014
Dát tip

úplně krása


Čudla
19. 11. 2014
Dát tip

/*


Mám ráda šípkové keře.*


snake_01
18. 11. 2014
Dát tip

Elizabeto, díky za ocenění, já mám taky pocit, že se mi druhý text povedl víc, ale záměrně jsem ho zařadil až na druhé místo...


snake_01
18. 11. 2014
Dát tip

Díky, kočkodane, u mě taky :o)


Elizabeta
18. 11. 2014
Dát tip

U mne vede to druhé, je to až tajemné, ale obě jsou výborná.


Kočkodan
18. 11. 2014
Dát tip
Já jsem u sebe postrehl, ze asi mírne vede to ornitologické nad solárním.

1 hoří......!!!!!!!!!!!!!!!!

2.žlutá.je krásná barva


Oldjerry
18. 11. 2014
Dát tip

první se mi zdá lepší - lépe se prezentuje jemný humorný štych *


Agibail
18. 11. 2014
Dát tip

první*


snake_01
18. 11. 2014
Dát tip

Možná by stačilo. kdyby za v podzimním keři byla pomlčka, aby bylo jasné, že jde o popis obrazu, který se odehrává v keři, ne o oznamovací větu. Jinak ale, myslím, že nemáš pravdu v tom, že se tady zdvojuje podzim. Jde o to, jak by čtenář text vnímal samostatně, totiž mimo kontext prvního textu, myslím, že v tom případě by byl podzim mnohem hůř čitelný.

Ale děkuji za názor, víš, že si Tvých názorů opravdu vážím.

 


Můra73
18. 11. 2014
Dát tip

druhý text má velmi dobrý základ, jen v něm postrádám zřetelnější předěl - slovo, které by přerušilo tok myšlenek a nasměrovalo jej k následujícímu textu. V této podobě má formu jednoduché oznamovací věty.

Dále skutečnost, že se jedná o keř podzimní, vyplývá už ze žlutého listí. Takto dochází ke zdvojení sdělení.

Haiku by prospělo detailnější zaměření na hlavní motivy s ohledem na vytvoření kireji (předělu) úpravou prvního verše, například: "Větvoví keře - "

... ale názorů na haiku je spousta a toto je jen vyjádření mého osobního pohledu.


smyčka
18. 11. 2014
Dát tip

žlutá


Petr.II
18. 11. 2014
Dát tip

jo, ... *


e.eucrow
18. 11. 2014
Dát tip

pacilo sa*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru