Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mezi drakem a hadem

11. 12. 2014
15
40
1352
Autor
florian

 

 

Noc starého muže

utahuje šrouby svítání

až na mízu

 

Boubelatá tma

vyklenutá do dne

drží ráno pod pokličkou

 


40 názorů

Alenakar
13. 02. 2017
Dát tip

Tím ,jestli se Penumra vrátí,si rozhodně nejsem jistá. Myslím totiž velmi často na to,že bych potřebovala její pomoc a nic.

Ale - ty jsi ted' tady ,takže bych velmi uvítala,kdybych našla nějakou tvou poznámečku pod některou z mých únorových dílek.


florian
09. 02. 2017
Dát tip

Ale Alenko, já vlastně nevím, zda mé současné putování nepřivedlo mě k nahlédnutí sem pouze náhodou; a když už jsem tu byl, tak by bylo neodpovězění na zde nalezené komentáře v rozporu s mým založením.

P.S. Pokud budeš přítomnost Pen dost dlouho upřimně postrádat, určitě to ucítí a vrátí se :)  (Zasílám avízo i Penumbře; co kdyby, náhodou...)

Měj pěkný den, ahoj!


Alenakar
09. 02. 2017
Dát tip

Floriane,

nikdy není pozdě. Napojila jsem se na svůj nick po osmnácti měsících. Ted' tady pro změnu není už velmi dlouho Penumbra a nevím ,jestli se jí vůbec dočkáme.


florian
07. 02. 2017
Dát tip

Alenakar - ale určitě je potrhaný z jiné příčiny, nežli v mém případě :) Díky za návštěvu a komentář.


florian
07. 02. 2017
Dát tip

No tak to vidíš... a já jsem přitom erotik těžký...

Díky, díky, Penumbro, potěšilas mě; snad i já tě potěším - někdy, až bude příležitost :)

P.S. Reakce sice pozdní, ale přece.


Alenakar
19. 12. 2016
Dát tip

S tím roztrhaný spánkem je to ted' u mě docela aktuální,takže už vím líp,o čem jsi psal.


Penumbra
18. 12. 2015
Dát tip

mám z toho dojem lehkého erotična :)

míněno jako pochvala :)


Li-Po12
14. 07. 2015
Dát tip

Taky se mi líbí, mistře ( noc, utahuje šrouby svítání ) dobré,-


florian
14. 07. 2015
Dát tip

Díky za návštěvu a vůbec :)

Co se týče toho kontrastu, ty sis spojila noc a tmu do jedné figury, asi proto, že mají k sobě blízko a obě jsou rodu ženského, ale tak to nebylo myšleno; kontrast ano: noc (starého muže) je ta, která jej trápí nespavostí, naproti tomu boubelatá tma (už to spojení je přece jako pohlazení) je něžná milenka, jež dělá vše proto, aby co nejvíc prodloužila "souležení" (to není překlep :)))

Jinak - ano, mám to rád, když jsou texty ne zcela ukončené, když zůstane prostor pro čtenářovy myšlenky a představy po dočtení, aniž bych jej nutil k jednoznačnému závěru podle svých.

Ještě jednou - děkuji, Gríšo, přeji ti pěkný den.

P.S. Vypadá to, že jsem se rozhodl vysvětlit "co tím chtěl básník říci"... a také doufám, že mě nebudeš pro ten český přepis tvého nicku kamenovat :) 


Grisha
13. 07. 2015
Dát tip
Utažené šrouby s boubelatostí mi přijdou jako kontrast. I když asi chápu...ale musím se snažit. Neklouže mi to samo... A chybí mi další sloka. Mám pocit neuknčenosti.

florian
17. 05. 2015
Dát tip

Díky Li-Po. Nevadí, že jsem vynechal tucet? A také nevím, zda tvé křestní je "Po", nebo "Li" (oni Číňané to myslím mají obrácené), že bych příště... :)

Potěšilo, přeji příjemný večer.


Li-Po12
17. 05. 2015
Dát tip

Taky se to líbilo.


florian
06. 05. 2015
Dát tip

:) - pro médeu.l. - děkuji.

 


*


florian
26. 03. 2015
Dát tip

Bez klenby nemůže být žádný chrám, natož ten nejdůležitější :)

Omlouvám se za opožděnou řeakci, byl jsem dlouho v pryču. Děkuji za návštěvu a vše ostatní.

 


Penumbra
15. 03. 2015
Dát tip

ano, boubelatá tma působí velmi... žensky :)

tip


florian
19. 12. 2014
Dát tip

Od určitého věku je asi normální, že si spánek udělá přestávku kdykoli se mu zlíbí, a na přivolávání zpět reaguje jako špatně vychovaný jezevčík. :)

Děkuji, že ses u mne zastavila, Aleno K.


Alenakar
18. 12. 2014
Dát tip

Poněkud chmurné,ale metafory prozrazují nadhled.


florian
17. 12. 2014
Dát tip

To jsem rád; a pěkný večer přeji. :)


Silene
17. 12. 2014
Dát tip

(Ujišťuji, že za sebe to tak určitě neberu - mám ráda všechnu tu provázanost, chodím se k druhým potěšit, poučit, rozhlédnout... Pobyty jsou vzájemně dobrovolné, toť se ví!)


florian
17. 12. 2014
Dát tip

Děkuji za zastávku, Silene; ale já bych to tak černě neviděl.

Teď mě napadá, že to vypadá, jako kdybych si tím komentářem u tebe o tvou návštěvu řekl, ale není tomu tak; ovšem potěšila; přijď zase někdy pobejt, kdykoli vítána budeš. :)


Silene
17. 12. 2014
Dát tip

floriane, souhlasím.

(Ačkoli... nejhorší jsou všechny!)


florian
13. 12. 2014
Dát tip

Děkuji, srozumení :)


srozumeni
13. 12. 2014
Dát tip
***

florian
13. 12. 2014
Dát tip

Také to vidím, jako nejlepší řešení. Díky. :)


Marcela.K.
13. 12. 2014
Dát tip

Ano, někdy je méně více.

 

Pár čoudů.... bych vypustila :-)


florian
13. 12. 2014
Dát tip

Zatím díky za názor; počkám, jestli se ještě ozvou ostatní, a pak uvidím.


smyčka
13. 12. 2014
Dát tip
Ano, prostredni cast neni tak malovana, napadita. Premyslela jsem (jeste nez jsi napsal) jak by to slo rict jinak...napadla me jen cigareta×milenka co krati cas...

florian
13. 12. 2014
Dát tip

Chtěl bych znát váš názor: jak se vracím na toto místo, abych odpověděl na komentáře, a pokaždé samozřejmě zavadím pohledem o verše, zdá se mi, že by text byl účinnější, pokud bych vypustil prostřední část, nebo minimálně prostřední trojverší, a ponechal první a poslední trojverší; předem děkuji, najdete-li si čas na odpověď, a přeji pěknou sobotu.


florian
13. 12. 2014
Dát tip

Děkuji, Evženie.

No, oni baculky bývají temperamentní a naléhavé; i když v tomto případě se jednalo o "bezpohlavní" tmu, pojem jako takový je rodu ženského :)


Dobrý* A ta boubelatá tma je zajímavá.


florian
12. 12. 2014
Dát tip

... a já moc děkuji, těší mě to.


smyčka
12. 12. 2014
Dát tip

....líbí a závěr moc


florian
12. 12. 2014
Dát tip

Děkuji Petře, tečka, římská dvě :)


florian
12. 12. 2014
Dát tip

Fakt líbí? Tak fajn.

Dík za zastávku :)


Petr.II
12. 12. 2014
Dát tip

*


hezká..líbí.../*


florian
11. 12. 2014
Dát tip

Dík, že ses zastavil a přečetl.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru