Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Manžel

03. 01. 2015
6
11
1243
Autor
baaba

  
Mobil cinkl v nejméně vhodnou dobu. 
Zrovínka jsem si otevřel pivko, a zaposlouchal se do šumotu ve sklenici.
„Mno?“ Na svůj všeobjímající pozdrav jsem odjakživa hrdý.
„Číku?“ ozvala se druhá strana, „Číku, jsi tam?“
Druhá strana si vysloužila duchaplnou odpověď, „a jo.“
Přestal jsem sklenici poslouchat a vzal ji do prstů.
„Číku …průůůser!“
Nene, můj jazyk nesmočil v pěně. Můj jazyk se způsobně otázal „co je! ha?!“
„Číku, tady Alča Rychle si vem trenky s novinama a přijeď ke mně!“
Tohle už dokázalo vybudit jakýs takýs zájem.
„Trenky s novinama? Musí bejt dnešní?“
„To je jedno, hlavně, ať už jsi tady.“ Alena se zarazila. „Na dnešních novinách netrvám.“
„Aha, dobrá …deset minut?“
„Deset? No, snad to stihneš.“
„Za deset minut to stihneš i ty, Álo.“
„Děleeej.“ 
Znělo to úpěnlivě. Alča byla sice silně stálorujná, leč tohle neznělo jako ten případ.
Trenky. Kde vzít a nekrást? Patřím k vostroušům, ale pro případ druhýho rande,
mám někde ve skříni sadu božihodovejch.
Hrabání v poličkách ukradlo z tajmu tři minuty.
Noviny skončily v kapse už cestou k autu.
 
Sotva se můj prst dotkl zvonku, zavrčel bzučák u vchodovek.
Obvykle i do prvního patra jezdím výtahem, ale že je to krizovka, tak holt po schodech.
Stála v otevřenejch dveřích a zahnala mě dovnitř.
„Rychle, trenky, noviny a do křesla, turka máš na stole.“
Byť moje zvědavost chtěla prudit, příkaz došel naplnění.
Sedla si naproti a zasmála se.
„Teď jsi můj manžel.“
„Ty Alíku, já byl včera sice dost na káry, ale tak šíleně zase ne,“ a začal jsem si kontrolovat prsteníček, páč sichr je sichr.
„Jenom jako ,Číku. Volala mi nějaká čůza, že jí spím se starým, s nějakým Votočkou.                                                                         Jenže já se chlapů nikdy na příjmení neptám, taky jsem jí to řekla.
Ona začala běsnit, že ke mně jede a že si promluví s mým mužem. Takže, teď si můj manžel.“
„To mám za to, že jsem minulej rok zapomněl na tvý narozky?“
„To máš za to, že se známe skoro patnáct let a ještě si mi nedal.“
„No bodejť, žil jsem s tvojí nejlepší kámoškou a víc holek z jedný lavice bych neunes.                                                                         Navíc týpky odbavuješ jak na pásu ve fabrice. Já se strojovýmu sexu vyhejbám.“
„Ty jsi ale hubatej. Co je špatnýho na tom si užít?“
„Nic, ale poznáš je vůbec, když už jich bylo tolik?“
„Když já se jim do obličejů zase tak dlouho nekoukám, ale poznám.
Všechny mám uložený v počítači, rozměry, výkony, telefony…“ 
„Notývole!“
„…ve složce kartotéka, občas když je mi smutno, tak se v ní prohrabu.“
„Každej má jinýho koníčka. Hele, ta tvoje čůza nějak nejde.To jsem mohl dopít pivo a dojít v klidu pěšky.“
„Nemrmlej, kafe máš, čas máš taky a seš kámoš.“
„Mno jo.“
 
O půl hodiny později, když jsme rozebírali jakousi prapodivnou sexy praktiku...
Crrrr! Crrrrrrrrrrrr!
„Rychle, běž votevřít. Buď hustej.“ 
Vzal jsem noviny a šel v trenkách ke dveřím.
Stála tam načuřená panička, kterou jsem už určitě viděl.
„Vy jste kdo?“ vypálila.
„Manžel.“
Už mě řezala kabelkou …a obouruč, takže to byly rány. 
Vykryl jsem jeden mohutnej úder a vlepil jí lehkýho facáka.
„A dost!“ 
Úpe zvadla. Pak koukla jak bernardýn. „Kde je?“
„Do toho je ti prd a už koukej mazat.“
Zpevnila se „Kde je A-le-na?!“ 
„Jé, ahoj mami“ ozvalo se za mnou.
„Mami? Šmánkote, já se omlouvám.“
Prošla kolem mě a opět obouruč se pokusila otlouct barvu z kabelky o Alenu.
Chtěl jsem fandit, nebo Alíka bránit, ale zmohl jsem se jenom na „jo, podoba tu je“ a zabouchl jsem dveře,                                       anžto tohle domácí násilí se jevilo poněkud veřejně.
Nakonec se otevřela flaška vína, pak druhá i třetí a celý se to vysvětlilo.
 
Matinka se nadrala intenzivně.
No, a tak pro její předchozí duševní újmu jsem ji nabídl doprovod.
Nevím, jak je to s tím jaká matka, taková dcera, ale před vchodem mě začala tahat k sobě "na kus řeči".
Esli jsou vobě stejný, tak má kartotéku taky. Jenomže ta bude tutově papírová.
A čůza? Nemám ánung, ale… já k Áje s trenkama už nikdyyy!.


11 názorů

Lakrov
14. 01. 2015
Dát tip

Slova pivko a Mno v úvodním odstavci ve mně vzbuzují odpor, ale nenechám se odradit... ...a nelituji, protože přes mírný odpor k jazykovému provedení se mi ten přiběh s nečekaným koncem celkem líbil. Tip.


Jeden by si nevymyslel :)))))))***


Janina6
05. 01. 2015
Dát tip

Ohledně "vaty" - no, víš, já jsem spíš měla na mysli, že psát (a je celkem jedno, jakou formou) u otázky, že se někdo zeptal, u odpovědi, že odpověděl, u výkřiku, že vykřikl... je jaksi nadbytečné.

Jinak jasně, cítím, že u toho vyjadřování jde zřejmě o "tvůj způsob humoru". Asi mi obecně moc nesedí. Jsem zmlsaná elegantním humorem Šimkových povídek :-)


baaba
04. 01. 2015
Dát tip

Všem dík za kuk a pár slov. 

Nejvíc slov tu utratila Janina6, tak aby neutrácela nadarmo.

"se" tam chybí cíleně. Problém takovejch vatoformulací je jednoduše vykličkovat z nadměrnýho užívání slůvka "jsem". Při vyprávění v první osobě je to sice obezlička, ale dle mého naprostá nutnost. Jsem, jsem , jsem - unudí a zabije každej text. Neb se ti nepozdává kooperace sichru s anžtem, pro příště se nad tím zamyslím mocněji. Nevím jak je to s tím křikem a efektem, ale já tak píšu standardtně. Nicméně, dík za Tvůj vhled, vážím si ho. 


Skarabea
04. 01. 2015
Dát tip

trochu silené


Janina6
04. 01. 2015
Dát tip

Docela fajn scénka (úplně si ji dokážu představit i zfilmovanou). K ději a jeho spádu nemám připomínky, horší je to se stylem, místy se mi četlo dost špatně. Mám pocit jakéhosi příliš těžkopádného, „nuceného“ humoru. Tak to dopadá, když se snažíš nacpat nějaký vtípek málem do každé věty. Třeba tady: „můj jazyk nesmočil v pěně. Můj jazyk se způsobně otázal „co je! ha?!“ Kromě toho, že tam chybí „se“, je to prostě nadbytečná (rádobyvtipná) vata. Výrazy jako „páč sichr je sichr“ mi nejdou dohromady s knižní spojkou „anžto“. Zase z toho přímo křičí snaha o efekt. Myslím, že trochu víc lehkosti a občasné „obyčejnosti“ formulací by textu prospělo.


Diana
04. 01. 2015
Dát tip
Ty máš tedy nápady! :-)*

jen jestli maminka nebyla stará Votočková...


pedvo
03. 01. 2015
Dát tip

Tak sakra, co bylo v těch novinách??

Dobrý, pobavilo.


Kočkodan
03. 01. 2015
Dát tip
A potom ze papírová média ztrácejí na dulezitosti...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru