Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Cesta

04. 04. 2015
8
18
639
Autor
gabi

Treba začať. Niečo podniknúť. Vydať sa na cestu. Len nezostať na mieste, nevzdať to, neustrnúť. Zvažujem spôsob, smer, cieľ. Si príliš malá, slabá, bezmocná na akékoľvek rozhodnutia, márne sa na teba obraciam. Prípravy zaberajú mnoho času, nemožno ďalej otáľať, vykročme.

Spočiatku ťa nesiem na chrbte, chodník je plný kameňov, polámaných konárov, potkýname sa, z času na čas ho strácame. Stúpame do svahu, balansujeme na vlhkej podmoknutej zemi, skaly sa drobia pod rukami, inokedy pod topánkou povolia, posúvajú nás, či chceme či nie o kusisko späť. Citlivo vnímaš každý náraz, podvrtnutie, spoločný pád aj teba zabolí. Vstávame, skúšame ďalej. Ošľahané vetrom, zocelené skúsenosťami, vykračujeme čoraz smelšie, istejšie, prichádzajú prvé úspechy. Tie dodávajú silu, energiu, nádej, radosť. Usmievame sa. Už ťa môžem zložiť z chrbta, cupoceš vedľa mňa, ťahám ťa za ruku, občas aj proti vôli, zaháňam tvoje zlé nálady, povzbudzujem. Usmievaj sa, všetko je na dosah! Kráčame s chuťou, mávame všetkým navôkol, pozrite, ide nám to!

Sme tam. Stojíme na najvyššom kopci. Rozhliadam sa, s úľavou vydychujem, opája ma pocit víťazstva. Kričím sebe a celému svetu, dokázali sme to! Ty plačeš. Ale nie od šťastia. Zahŕňaš ma svojimi strachmi, úzkosťami, neistotami, pochybami a ja s hrôzou precitám. Toto nie je tvoj kopec. Ty si sem nechcela. Pohltená putovaním nevnímala som tvoje signály, nepočúvala ťa?

Čo teraz? Nechať ťa skĺznuť, spadnúť na začiatok, či krok za krokom zviesť dole za ruku? Snáď zostal ešte čas dať ti šancu nájsť ten svoj. Potrebuješ ho vyšliapať sama. Hoci by to bol najmenší, celkom maličký kopček, bude iba tvoj.

 


18 názorů

gabi
26. 04. 2015
Dát tip

tiež som sa potešila, že snáď...ale ani nový majiteľ mi na moju prosbu ani len neodpovedal, či sa stým dá, alebo nedá niečo urobiť, čo už


srozumeni
25. 04. 2015
Dát tip
Dík za přivítání, ani jsem Ti prve neodepsala, když si mě vítala po poruše písmáku. Je to otrava, když Ti nefungují ty zprávy. Ale třeba je teď šance, že nový majitel by to mohl dát do kupy...Kdo ví?... Tak teď už tady snad budu častěji. Mám nějaké vaakum, tak budu zatím asi jen koukat. Ty ses pěkně rozepsala s těmi miniaturami. Tak piš...

gabi
25. 04. 2015
Dát tip

tak som sa doklikala k poslednému komentáru, jéčko...poviem ti, že som si v prvom momente myslela, že písmák sa zbláznil a nejakým omylom vyprodukoval 18 kritík, to sa mi nestáva, ak nájdem dve tri, som  rada...rozkliknem a to - srozumeni...minule som na teba myslela, kam si sa nám stratila a si tu a ja som rada, chýbala si, teším sa, že si mi dnes venovala toľko času, ďakujem!


srozumeni
25. 04. 2015
Dát tip
super...**********

gabi
09. 04. 2015
Dát tip

netreba sa ospravedlňovať, mám pochopenie, som taká istá a s priamočiarosťou nemám problém, len niekto uprednostňuje to tajomno, preto to počiatočné okúňanie


Lakrov
09. 04. 2015
Dát tip

Děkuji za vysvětlení. Oceňuji jeho přímočarost a omlouvám se za (možná nadbytečné) pitvání v (mé) až chorobné snaze všemu dopodrobna  porozumět.


gabi
09. 04. 2015
Dát tip

predčasne narodené dieťa, starostlivosť, cvičenie, operácie, snaha o minimalizovanie hendikepu a zaradenie dieťaťa do života 


:):)


gabi
08. 04. 2015
Dát tip

Lakrov, váham, či iba poďakovať, alebo uspokojiť tvoju zvedavosť...či nápoveda pridá, alebo uberie


Lakrov
08. 04. 2015
Dát tip

Zvláštní text. Působí na mě trochu abstraktně. To množné číslo, druhá osoba, vyvolává zvláštní zvědavost. Pročítám si znova, jestli mi něco neuniklo, dovoluje-li text skutečně onen dvojí výklad -- snaha o navedení našich nástupců na cestu ...na cestu, jíž jsme sami nestihli projít, takže ono navádění je zároveň jakousi ohlíživší se samomluvou. Snad to v tom textu všechno je, a ne, že to tam vidím jen já a dávam za to tip.


Alegna
07. 04. 2015
Dát tip

áno************......


gabi
05. 04. 2015
Dát tip

ty trdlo :)

šak ty víš, že já vím, že ty si nevím


teď nevím,jestli nevíš, nebo jako že já"nevím"

:)):)


gabi
04. 04. 2015
Dát tip

som rada, že si sa pristavila pri mojej ceste, nevím


jo

tak to je

kočkodan to napsal taky pěkně


gabi
04. 04. 2015
Dát tip

ďakujem, Kočkodan a Petr333, pekne ste to


Petr333
04. 04. 2015
Dát tip

Nějaký čas nám doma trvalo, než jsme pochopili, že syn je dospělí a má svůj "rozum" a pohled na svět (nějaký ten svůj kopeček) na který už musí sám...rodiče už jsou holt takoví...jak jsi napsala***


Kočkodan
04. 04. 2015
Dát tip
Zdolejme si sami cestu k tomu svému „Everestu“, mozná radu, jiste lásku muzem vzít jak lezec masku.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru