Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

NÁHODNÉ SETKÁNÍ ...

01. 06. 2015
5
13
406
Autor
blacksabbath

Jedu za tebou.....na peroně čekám až se vagony napumpují a budu moct tlačítkem otevřít......jo zlaté kliky....to bylo zmáčknou, zatáhnout, přitáhnout a šup .....

Vedle mne stojí stařeček...vyfešákovaný....botky naleštěné....bezradně se rozhlíží....

.."jede to na Tábor ? "...

.."ano pane...jede" ...

Konečně můžeme nastoupit...kupátka jsou volná...sedám si k oknu

.."mohu přisednout ?"...

"dobrý den... ano...samozřejmě "...

" víte...jedu na sraz třídy...po 67 letech.....

......bude mi vosumdesát....."

začíná vyprávět.....oči mu jiskří jako mladíkovi....ale i kapesník bere do ruky......

" Po škole jsem dostal umístěnku do Malont...to je u Kaplice..víte ?..pracoval jsem celý život v zemědělství...ale i jako  účetní......

Jednou přijela děvčata na brigádu....tak jak to tehdá chodilo...mezi nima byla i ta moje....."sčuchnul" jsem se s ní při vyjížďce na koních......jenže jsem musel ještě na dva roky na vojnu......čekala... jezdila za mnou každý měsíc..vydržela to a vzali jsme se.

Ale já dostal od krav tuberu..další skoro rok jsme se neviděli.....léčení v Budějcích a v Krumlově....pak mě poslali vlakem do Tater....rok jen dopisy...

plíce se vyčistily a od té doby nic......

Když  se nám narodil synek....byli jsme šťastní....a zase ale.....žil jen dva a půl roku......

jo paní.....já bych vám mohl vyprávět......mám dva syny....jsou to pánové už v letech....hodní...pracovití....

Dnes jedu na sraz třídy....dva roky mi trvalo...než jsem sehnal všechny adresy....to víte....děvčata se povdávala...změnila příjmení.....

jo ještě jezdím autem...na cestu do Tábora už mě kluci nepustili....jeď táto vlakem....budeme víc v klidu.....

jo paní.....žena má něco se srdíčkem.....ale víte......vždycky jsme to zvládli.......ne jako dnes ti mladí co je hned všechno rozhodí.......my stáli při sobě jak pan farář řek.....v dobrém i ve zlém........"

vystupoval v Táboře a já jela ještě dál.......pomohla jsem mu otevřít ty zatracené dveře na čuflík....podal mi ruku,  představil se...poděkoval...

ruku měl teplou a stisk pevný  

rozumím jeho slovům.....a... trošku mu i závidím......život s úctou.......láskou...... porozuměním.......................


13 názorů

Jamardi......skoro už jsem na ten příběh zapomněla....děkuji, že jsi se se mnou  vrátila v čase.........hezký den přeji


Jamardi
22. 04. 2021
Dát tip

No jo, v tomto věku je dobré, když úspěšně dojede tam i zpátky. Jednomu pánovi se stalo, že spadl na nádraží ze schodů a rozbil si hlavu (žduchl ho neopatrný kolemjdoucí). Některé takto staré třídy už ježdění vzdaly a už si jen telefonují.

Je to tak, někteří starší lidé takto vypráví. Dobře jsi to zachytila.


Děkuji....přeji hezký den


Azrael6
14. 06. 2015
Dát tip

Životní příběhy jsou těžký i fascinující. Pěkný :-)


Lakrov...ano a děkuji......hezký večer....


já děkuji Alegno...přeji hezký podvečer


Lakrov
02. 06. 2015
Dát tip

Na můj vkus je to možná až příliš přímočaré, ale patřičnou náladu to přináší, takže ta přímočarost zřejmě splnila svůj účel. Tip.


Alegna
02. 06. 2015
Dát tip

 moc milé čtení, potěšilo, díky*


.....jojo ten věk se nám tak rychle blíží.....Děkuji Aleši....hezký den


jojo, pěkné čtení...vždycky si říkám, jaký asi budu já v tom věku...


děkuji za přečtení......dobrou noc.....................


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru