Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Krtek Tomík

21. 06. 2015
1
1
466
Autor
Bosora

Krtek Tomík ztratil brýle,
tak se toulá ledabyle
na zahrádce pod zemí.

Brýle hledá, hlínu zvedá,
podhrabal se pod vrátky,
táta křičí: „jejda! Běda!
Máme z hlíny hromádky!

 

O KRTKOVI, KTERÝ HLEDAL BRÝLE

„Kdepak jen můžou být?“ lamentoval krtek a běhal celý nešťastný svými podzemními chodbičkami. „Kam se asi poděly?“
Vykoukl tam a potom támhle…ale brýle ne a ne najít. Cestou potkal žížalu.
„Copak se ti stalo?“ zeptala se. Nešťastný krtek jí vyprávěl, jak odložil své brýle a nemůže je nikde najít.

Žížala se rozhodla, že mu pomůže, že budou jeho brýle hledat společně. Bloudili chodbičkami, ale krtkovy brýle nenacházeli. Když vykoukli ven na zahrádku, uviděli střevlíka.
„Copak hledáte?“ zeptal se.
„Krtek Tomík ztratil brýle,“ odpověděla mu žížala, „tak je společně hledáme.“

Střevlík, se také rozhodl, že se k nim přidá a pomůže hledat krtkovy brýle.
„Víte co?“ řekl, „já budu hledat tady nahoře a vy hledejte pod zemí.“
Krtek Tomík byl moc rád, že mu jeho kamarádi pomohou.
V tom, uslyšeli pana domácího: „Jejda!“ volal, „máme tady spoustu hromádek z hlíny!“
Na jedné z nich uviděl malinkaté brýle. „Čípak jsou to brýle?!“ zvolal ještě.

Krtek se honem, honem, rozběhl k hromádce, uchopil své brýle a rychle se schoval do podzemní chodbičky.
Tak náš šťastný krtek Tomík za pomoci svých kamarádů, ale hlavně pana domácího konečně našel své brýle.


1 názor

Lakrov
24. 06. 2015
Dát tip

Kráká a jednoduchá pohádka srozumitelná i nejmenším posluchačům, psaná předpokládám s úmyslem vzbudit v nich zájem o přírodu. Při čtení mě napadá rozšířit děj tak, aby z něj bylo patrné, že krtek je (nejen) bez brýlí skoro slepý. Tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru