Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Striekať, či nestriekať?

24. 07. 2015
7
7
515
Autor
gabi

Kapucínka. Moja obľúbená. Dlho do jesene sa tiahne záhonmi a žmurká na mňa červenými, pomarančovými, žltými, aj do jemnej marhuľkovej namiešanými kvietkami. Roky sa na ňu môžem spoľahnúť. Ak ju maličkú uchránim pred slimákmi, nahodí puky, nič jej viac neublíži.

Zavčasu ráno tak rada polievam, záhrady vyľudnené, môžem si pospevovať ako princezná. Doprajem si dostatok času poobzerať každý kvietok, s padajúcou vlahou hasím aj svoj smäd.

Spozorniem. Kapucínka má lístky ako sito. Kvoknem si, sú tam. Čierne maličké bodky, nalepené jedna vedľa druhej, priblížim prst, skočky. Skáču o sto šesť. Naposledy som ich mala možno pred desiatimi rokmi, verila som, že naposledy.

Vtedy som kúpila spray, postriekala, čo to zachránila. Lenže teraz mám niekoľko hrantíkov a rastlinky rozsadené po celej záhrade by som ťažko spočítala. Koľko sprayov by to bolo a aká úspešnosť v tomto štádiu. Z večera do rána napáchali nepredstaviteľné škody. Trhám jednu za druhou aj s koreňom, hádžem do veľkého prúteného koša a plním nimi BIO kontajner. Smutno mi je. Toľké sklamanie.

Na obed vidím susedinho syna.

„Marián, pozri mame do hrantíkov, či nemá skočky!“

„Čo či nemá? Čo to je?“ nerozumie.

„Zospodu listov také malé čierne bodky.“

„Je tam čosi čierne.“

K večeru už suseda vyhadzuje z hrantíkov napadnuté kvety a miesto nich sadí gazánie.

Na druhý deň sa Marián chváli: „Už doskákali! Na kaleráboch som ich mal! Postriekal som, padali jak hnilé hrušky.“

„Si ty normálny, veď kaleráby sa už jedia!“

„Veď by ich zožrali, keby nepostriekam!“

„Tak ich radšej zožerieš ty, otrávené?!“ smejem sa mu.

„Radšej sa otrávim, ako by som mal umrieť od hladu,“ robí si srandu, ale možno som mu trošku odobrala chuti do jedla.

 

 


7 názorů

gabi
31. 07. 2015
Dát tip

áno Lakrov, lecos :), aj mne to napadlo

aj mňa potešilo


Lakrov
31. 07. 2015
Dát tip

Po názvu, pod nímž se může skrývat lecos, následuje hezká zahradnická miniatura. Zaujala mě některá méně užívaná slovenská slova (...hrantíky, kaleráby...) a potěšilo mě, že si je po těch létech ještě pamatuji.


gabi
25. 07. 2015
Dát tip

vďaka, že ste priškli na moju záhradku a poklábosili :)

mám radosť - Nepochopený,Kočkodan,hanka, florian 


florian
24. 07. 2015
Dát tip

Já už kávu nepiju, dokonce ani kapucína, kterého jsem míval rád; ale nikdy si nevšiml, že by mi v něm něco černého skákalo... (a dostanu do nosa:)


8hanka
24. 07. 2015
Dát tip

:))))))))))

prepac, prve, co ma napadlo : "Co to žere?"

"Teto, nebojte sa, Vás ne, kedlubny otrávené"


Kočkodan
24. 07. 2015
Dát tip
Mariáne, Mariáne, co to delás, kristepane, nemás zdravé kedluby, nedávej to do huby! 

Nepochopeny
24. 07. 2015
Dát tip

Som už druhý týždeň na západnom Slovensku. Denne behám po záhrade, polievam, vytrhávam, kopem a neviem čo všetko /mimochodom, už mi z toho šibe/, takže viem čo kde skáče... Aj ja som poslal kaleráb do večných lovíšť a nie iba ten, lebo mrchy malé sa tam nasáčkovali.

Pekné a úsmevné rozprávanie, Gabi.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru