Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Závody po sousedsku - fejeton

19. 10. 2015
9
11
1773
Autor
kuča


   Odstartoval jsem pozdě. Periferní vidění mě informovalo, že soused je už dávno na trati. Motor jeho stroje byl hnán do maximálních otáček a z výfuku se valily husté mraky benzinových zplodin.
   Odstartoval jsem pozdě. V ulici jsme všichni ryzí amatéři, takže se se svými miláčky můžeme utkávat až po návratu ze zaměstnání a já dnes přišel déle. Soused mě spatřil, zazubil se, vyplivl mouchy uvízlé na řezácích a svíraje pravou rukou rukojeť plynu, levou naznačil posunek, který já naznačovat nemohu, co kdyby tenhle článek četly děti, že?
   Odstartoval jsem pozdě. Vběhl jsem do garáže, zkontroloval hladinu oleje i benzínu a vrhl se na trať. Pečlivá zimní údržba se vyplatila, mašina šlapala jako hodinky - v zatáčkách spokojeně brumlala, rovinky jsme prolétli rychlostí světla. Pozor! Je plno! Rychle zhasnout motor, vysypat a znovu motor nahodit!
   A heleme se! Soupeřící stroj náhle připomíná italskou Etnu, no jasně, uvařil to, uvařil! Je zvláštní, jak může cizí neštěstí povzbudit. Nehasím, co mě nepálí, zvolňuji tempo. Do burácení mého čtyřtaktu si uvolněně pohvizduji směs operetních árií a oplácím sousedovi gesto, které zde nemohu ani naznačit. Dokonce zbývá čas i na zastávku v občerstvovací stanici. Och, to je lahoda! Desítka padá rovnou do ledvin a cigaretka slastně rozdražďuje plicní sklípky.
   Znovu ke stroji, znovu do práce. Své snažení dokončuji ve volném sportovním tempu, přece se nebudu ve svém věku potit! Ještě támhle jeden trs, tady okolo stromků a je hotovo.
Mám dost - necítím nohy, ztěžka narovnávám ztuhlá záda, bezvládné ruce připomínají chapadla raněné medúzy, ale dřina se vyplatila. Manželka mě určitě pochválí, vždyť trávník je zastřižen jako ve Wimbledonu. Rychle sekačku do garáže a domů.
   Snad soused včas opraví, protože za ty roky už vedu 55 : 38. Má co dělat!


11 názorů

Gora
23. 10. 2015
Dát tip

Vtipný fejeton...T.


Alexka
23. 10. 2015
Dát tip

Super čtení :-)

O spojení "Já dnes přišel déle" už se psalo

 

Jen by mě ještě zajímalo, jestli sousedi o těch tvých závodech vědí ;-)


vtipné, se spádem, pointou, dobré čtení

jen drobnosti: přišel jsem déle - hrůzostrašný výraz v hovorovém jazyce, v textu katastrofa

a opakování věty " Odstartoval jsem pozdě" není nutné, situaci opisují jiné věty, tak že jednou stačí

jinak jsou tam super metafory o pivu apod. dávám tip, pobavilo


kuča
21. 10. 2015
Dát tip

Já pořád přemýšlel, co vadí na spojení "...já přišel déle.."

U nás na, Plzeňsku, bych normálně řekl "dýl" nebo "pozdějš",  "později" určitě ne. Ani mi to nenapadlo napsat.

Ale máte pravdu.

P. S. Moji Klatovácí i Plzeňácí mi rozumějí. :-)


Kolobajda
21. 10. 2015
Dát tip

Nápad IDEAL... i když" já dnes přišel déle (nebo dýl)" je hrozné... My na Moravě většinou přijdeme později. Ale cekově sto bodou!!!  : -))   /**


Zordon
20. 10. 2015
Dát tip

Vidím o co přicházím, když naše zahrada je terénem vhodná tak pro leda pro srp.


Kočkodan
19. 10. 2015
Dát tip
Z prohry jde hned do vývrtky, kdo sekal dýl na svým greenu, „bez mašin“ je motto Smrtky, s kosičkou se chystá k činu. Konce není třeba bát se staré dobré ruční práce.

Lnice
19. 10. 2015
Dát tip
Moc hezky se to čte :) povedené ..a já dnes přišel déle...není tam chyba?

v letosni sezone se moc bodu uhrat nedalo, hriste rostlo spis do zeme...

 


Paráda! Má to spád,dynamiku,napětí a humor. Desítka padá rovnou do ledvin...to si zapamatuji  :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru