Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Asi špatně slyším (nahrávka na smeč)

02. 12. 2015
6
8
773
Autor
Kolobajda

Nahrávka na smeč:        Zpráva z 30. 11. 2015: Státní pozemkový úřad vydal Řádu Maltézských rytířů 46 hektarů pozemků v pražské Březiněvsi. Řád Maltézských rytířů požadoval 180 ha, z toho 10 hektarů SP úřad odmítl. Očekává se, že bude ještě vydáno 54 hektarů, o kterých bude rozhodnuto během několika týdnů. Hodnota pozemků se odhaduje na miliardy korun... (když to mám okomentovat slušně - nahráli mi na smeč)

 

Maltézští rytíři     První zmínky o působnosti maltézských rytířů na našem území pocházejí z 12. století (původní název „johanité“). V době protektorátu byla jejich činnost u nás silně utlumena, a po roce 1948 už vlastně přestala fungovat vůbec. Až v roce 1994 zaregistrovalo na ministerstvu kultury šest lidí Rád Maltézských rytířů - mimo jiné i Karel Schwarzenberg. Ti se prohlásili za nástupce Konventu kněží Řádu a následně bylo ustaveno české velkopřevorství, jehož kancléřem je Johanes Lobkowicz. V celém českém velkopřevorství je 140 členů (!!), asi 20% z nich jsou šlechtici.

 

Asi špatně slyším

Ještě jsem neslyšel o tom,

že by Maltézští rytíři na poli orali,

tak jak to dělají Valaši,

či jablunkovští gorali.

A rád bych viděl, přátelé mi drazí

jak Schwarzenberg brambor sází

jak rytíři chovají pro naše trhy kuřata

a  jak vykrmují řepným mlátem

šlechtěná maltézská prasata

 


8 názorů

ale neee

to nebylo omylem

-ty brambory na ně útočily

...-prostě

 


Lnice
03. 12. 2015
Dát tip

Maltézští rytíři s meči

běželi po poli v křeči

nejednu bramboru nechtěně přesekli

večer pak látali roztrhlou fusekli


stačí prý

vykrmit vlastní bříška

nacpat si hlínu

bankovky

 

a kuřata

...do chřtánu

:):)

:)

 

...:-(


Gora
02. 12. 2015
Dát tip

Kolobajdo, najdi si mangalice na internetu, Jsou to kříženci s maďarským divokým pašíkem a jsou chundelaté. Tonička a Janička.


Kolobajda
02. 12. 2015
Dát tip

Nemám ve zvyku poděkovat za oslovení "křupane" - ale už jsem v župane - a za svůj vtip jsem dostal Tip. A sorry - bohužel mangalici od maltézského prasete nepoznám (ale od maltézského pinče ano).    A Kóčo - na pýr je přece nejlepší tapír!


Kočkodan
02. 12. 2015
Dát tip
No, především u plevele výsledky maj víc jak skvělé, protože Maltézští rytíři, pole vždy perfektně vypýří.

Gora
02. 12. 2015
Dát tip

Chov prasat jest pracný převelice:

vím to, chovám dvě mangalice!                                                            /T.


Taky to neuvidíš, křupane.

Malézské prase neříká ti pane.    /T


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru