Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rafael

17. 12. 2015
1
6
838
Autor
Ozzozorba

 V bouřlivých vodách silných emocí, každý z nás ví, co je správné a nepotřebuje žádného rádce. Smrad a vůni rozeznáme okamžitě a není potřeba se o zápachu radit. 

Žil jednou člověk jménem Rafael. Odjakživa byl chudý. Chudý byl i děda jeho dědy a chudoba se předávala z pokolení na pokolení, až došla i k němu.

Jednoho dne si Rafael sednul pod strom a přemýšlel o svém osudu. Dřu na poli od ráno do večera a dostává se mi za to jen právě tolik, abych neumřel hlady, pomyslel si Rafael a odhodil svou motyku daleko od sebe. Nástroj mu připomínal jeho bídný stav. Čas plynul a Rafael usnul.

„Už je čas!“ ozvalo se zpoza stromu. Rafael si otřel rozespalé oči o plátěný rukáv a rozhlížel se po zdroji hlasu.

„Chudoba je bída, ale i s lacinou svíčkou můžeš najít ztracený klíč“ ozvalo se opět. Teď už Rafael věděl, že hlas vychází z mohutného stromu.

„Pokud budeš kopat dostatečně hluboko na místě, kde jsi odhodil svou motyku, najdeš poklad.“

Rafael byl jednoduchým člověkem, a proto se ničemu nedivil a rovnou šel na místo, kde byla zaseknutá motyka. Kopal a kopal a i když nenacházel nic, co by poklad připomínalo, neustával ve svém hledání.  Byl zvyklý na těžkou práci a tak vydržel kopat přes celou noc.

Těsně před svítáním Rafael v kopání ustal a šel si odpočinout.

 A když se rozednělo, a do vykopané jámy nahlédly ranní paprsky, odhalily jen další bídu. 


6 názorů

Ozzozorba
05. 02. 2016
Dát tip

filosofie v příběhu se nedá uzavřít do klece hranic a čar. 


Lakrov
01. 02. 2016
Dát tip

V očekávání jakési bajky s možná překvapivým závěrem a ponaučením z něj plynoucím dočítám do konce, v němž shledávám okruhem popsanou životní realitu. "Filosofie" nesená tímhle příběhem ovšem zapadá do nějakého jiného než našeho kraje, ale nedokážu říci do jakého. Tip.


Ozzozorba
23. 12. 2015
Dát tip

Jsou tací, kteří to pochopili hned. Takže faktem je, že jsi na to sláb.   


Dave Lister
23. 12. 2015
Dát tip

ou.

No jo, ale furt mi přijde, že v tom stromě žil nějakej vtipálek.

Není zde vidět, že by kopáčovi nějak došlo cokoli a tuším že ani čtenáři nedodojde, vo co gou.


Ozzozorba
22. 12. 2015
Dát tip

Pokud člověk, nezačne kopat v sobě a bude kopat jen kolem sebe, pak bude žít bídným životem. 


Dave Lister
21. 12. 2015
Dát tip

Jáj, ale toto fakt nepobírám.Prolog a obsah díla zřejmě tvoří nějaký koan :)Tady asi- i v příběhu- bylo přání otcem myšlenky.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru