Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ako z filmu Křídla Vánoc

28. 12. 2015
5
7
408
Autor
gabi

„Stál na múre, voľačo tam dorábal,“ začína dcéra ďalší príbeh posledných nepodarených dní a ukazuje rukou nad hlavu, aký bol vysoký.

„Záhrada je veľká. Boli sme od neho ďaleko. Ja za obrovským betónovým kvetináčom, len som videla, ako Ferko padá na chrbát, kým som to celé obehla, už ležal v kŕči, myslela som, že zomiera, volala som stodvanástku, celý telefón sa rozsvietil, blikal a hovoril – voláte... voláte, v panike som trieskala na dvere Soni, nech volá záchranku a ja som zatiaľ prezerala Ferka, od hlavy po päty, nechápala som, že má iba oškretý prst. Na hlave nič, žiadna krv. Prebral sa, bol zmätený, triasla ním zima. Poprikrývali sme ho kožušinami a len som ho chlácholila, kým neprišla sanitka, aby ležal. Stále chcel vstávať a pozrieť sa, kde je. Až keď ho odviezli, poskladali sme, čo sa stalo. Maťo robil na opačnom konci a celkom náhodou si išiel niečo zobrať. V tej chvíli prechádzal okolo múra a chytil ho do náručia. V tom kŕči ho neudržal do konca, ale spadol vlastne z nejakých pár centimetrov. Chápeš to, mama? Takáto náhoda?“ rozpráva celá rozrušená.

„Bol to epileptický záchvat. Prudko mu klesla hladina alkoholu. A všetko sa prevalilo. Aj to, že posledné roky neplatí zdravotku. Doporučili mu rôzne vyšetrenia, ale keďže neplatí, poskytli mu len základné a pustili ho. Dlho sme mu hovorili, nech so sebou niečo robí. To nie je normálne, aby sa mu triasli ráno ruky, kým si niečo nedá. Aj tá jeho robota už stojí za hovno. Musíme po ňom prerábať, maskovať čo sa dá. Chceme mu pomôcť. Dostať ho z tých sračiek. Ale ako? Ani na liečenie ho nezoberú, keď neplatí. A v prvom rade by si sám musel priznať, že áno, som alkoholik. Dúfala som, že toto bolo varovanie, že si uvedomí, že ten pád prežil len vďaka všetkým anjelom. A nie.“


7 názorů

gabi
02. 02. 2016
Dát tip

jeej, vďaka, Lakrov, nevšimla som si, opravím


Lakrov
02. 02. 2016
Dát tip

První, "akční" polovina příběhu je napsaná celkem strhujícím způsobem, druhá, vysvětlující tvoří cosi jako rám celého toho obrazu, portrétu(?). Název (jenž čtu až na konec) dává tě miniatuře vyšší smysl. Tady ...neplatrí... je překlep. Tip.


gabi
28. 12. 2015
Dát tip

:)


srozumeni
28. 12. 2015
Dát tip
S Tebou jdu kočkodane do páru ráda. A i jako trojce s gabi nám to sluší.

Kočkodan
28. 12. 2015
Dát tip
Já zase udelám pár s Jirinkou. Ale spís se jen mlcky podskrábnu pod její sluvka.

gabi
28. 12. 2015
Dát tip

asi tak, srozumeni


srozumeni
28. 12. 2015
Dát tip
To si asi přizná málokdo, dokavad nespadne na dno...***********

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru