Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Simpsovovi - Americko - česká rodinka

05. 01. 2016
1
1
196
Autor
Monty.J

Simpsonovi se rozhodnou jet na rodinný výlet do České republiky. Poté, co je okradou, jsou nuceni přihlásit se do reality show Výměna manželek, které se zúčastní spolu s rodinou Novákových z Česka.

Simpsonovi – Americko – česká rodinka

Bartův trest: Za srovnání pana ředitele s volem jsem se měl omluvit řediteli, ne tomu druhému volovi.

Gaučová scéna: Na gauči jsou opilá Lenny a Carl, vedle improvizovaná pípa a za ní Vočko, Homer se křečovitě usmívá na Marge, Marge mrzutě mručí.

Rodina se dívá na televizi.

Hlas z TV: Navštivte českou republiku. Chcete si užít a neutratit moc peněz? Točené pivo s obsluhou nahoře bez, lehké děvy jen za 5 stovek na 5 minut. Návštěva v ČR se vyplatí.

Marge: Nelíbí se mi, jak propagují země jako ráj alkoholu a sexu. Proč nezmíní v těch spotech raději přírodní a kulturní památky?

Líza: Tyhle spoty vysílali dřív, ale zemím, co začaly lákat na přízemní zábavu, stoupla návštěvnost o 50 %.

Marge: Takové reklamy mohou zabírat jen na úplné hulváty a pitomce.

Homer (přijde do obýváku): Pojedeme do České republiky! Kde to vlastně je?

Líza: V samém srdci starého kontinentu.

Homer: Kde?

Líza: V Evropě?

Homer: Kde? Je to mimo Spojené státy?

Líza: Jo.

Homer: Tak to řeknu hned. Simpsonovi jedou mimo USA!

Všichni si balí věci. Marge obchází pokoje a Homer si balí bajonet.

Marge: Žádné zbraně!

Bart si balí prak.

Marge: Žádné zbraně!

Marge zkontroluje Lízu a Maggie ne.

Bart: To není fér. Mně nevěříš a Maggie jo? Co když má s sebou zbraň?

Marge: Barte! Jak se vůbec opovažuješ? Takové nevinné dítě!

Bart: Jo, má hezký kukuč, tak je nevinná. Ale já nepostřelil pana Burnse!

Marge: Tak dost! To byla nehoda. Malé dítě neumí zacházet se zbraněmi.

Pohled na Maggie, jak si balí dudlík, sniperku a samopal.

 

V letadle si čte Líza Průvodce Českou republikou aneb Nenechte se okrást.

Líza: Tady píšou, že Česká republika nebo Česko je nejbezbožnější zemí Evropy.

Pohled na mapu Evropy. Ostatní státy značí kříž, ČR má ve znaku pivo.

Homer: Uctívají pivo. Vidíš. Místo kostela chodí do hospody. V téhle zemi bych byl světec.

Líza: Lidé jakéhokoli vyznáni jsou považováni za podivíny a společnost se k nim staví zády.

Jomer: Takže v neděli nepůjdu do kostela. Samozřejmě v zájmu zapadnutí mezi domorodce.

Marge: Tak to ne! Nebudeme dělat nic jen proto, abychom nevybočovali z davu a…

Ostatní si nasadí sluchátka a poslouchají hudbu, zatímco Marge mluví.

 

V ČR jdou Simpsonovi z letiště

Líza: To je Vlastimil Bedrna! Dobrý den, pane Bedrno!

Bedrna: Ahoj, holčičko.

Homer: Ten chlap má úplně stejný hlas jako kdysi já!

 

Simpsonovi se procházejí v Praze po parku, kde jsou lidé s pejsky.

Marge: Tady je tolik psů. A páníčci po nich uklízejí hovínka do pytlíků.

Vidíme člověka, jak se vykadil, jiný jdoucí s ním hovno taky sebral do pytlíku.

Bart: Tady by se Spasitelovi líbilo. No jo, Spasitel! Co když se mu samotnému doma něco stane?

Líza: Sněhulka! Kdo se o ni postará?

Marge: Ještěže nemáme žádné další zvíře.

Homer: Děda! Řekl mu někdo, že jsme odjeli?

Abe (děda) ve Springfieldu klepe na barák Simpsonových.

Abe: Haló? Je tu někdo? Haló?

Abe se rozbrečí se.

Abe: Nikdo mě nemá rád.

 

V centru Prahy

Marge: Takové krásné město. Musíme projít všechny ty historické budovy.

Homer: Jé, historická hospoda. Začnu tady, vy projděte ty ostatní, pak mi budete vyprávět!

Marge: Tohle není žádná historická hospo…

Homer zmizí v hospodě.

 

Večer v hotelu si Simpsonovi vypráví, co zažili.

Marge: …a každou hodinu z toho orloje vylezou sošky.

O chvíli později.

Homer: Lidi tam sedí u stolů a židlí a obsluha ti přinese pivo až ke stolu. A potom tam mají fotbálek. A nepijou Duff, ale Plzeň.

Všichni obdivně poslouchají.

Všichni: Týjó.

Bart: Ale U Vočka přece mají taky stoly, jenže ty největší ožralové jako ty, Homere, sedí na stoličce u baru, aby hostinský nemusel pořád běhat sem a tam.

Homer: Ty jeden mrňavej…!

Začne Barta škrtit. Po chvíli přestane.

Homer: Jo a půjčil jsem si Škodu Superb – nejlepší české auto. A mám české skleněné půllitry.

Líza: Tati, Škodu už mnoho let vlastní Volkswagen, německá automobilka. A Sklárny Bohemia taky patří Němcům.

Homer: No tak, Lízo, nekaz tatínkovi radost. Tak si aspoň přečtu české noviny.

Líza: Ty už taky skoupili Němci.

Homer. Jsme vůbec na české půdě?

Líza: To jo.

Homer: Juchů!

Líza: Ale podle všeho ji za pár let koupí Němci.

Homer: Ou!

Marge (k Homerovi): Proč sis vlastně půjčoval auto? Nemáme zas tolik peněz. Kdybys ho rozbil nebo ho někdo ukradl…

Homer: Marge, já potřebuju auto. Přece se nebudu trmácet do hospody pěšky!

Homer vyběhne ven, nasedne do auta, popojede 5 metrů a zastaví. Hospoda je hned vedle hotelu, kde Simpsonovi bydlí.

 

Druhý den. Homer v české hospodě na barové stoličce. Hospodský Láďa má české rysy, ale jinak je podobný Vočkovi a má stejný hlas. Homer se dívá se na televizi, kde mluví Václav Klaus.

Homer: Láďo, kdo je ten trouba s fůrou keců?

Láďa: To je náš prezident.

Homer: Promiň, já…

Láďa: To nic, tady ho taky všichni nesnáší.

Homer (říká si pro sebe): Nesnáší svého prezidenta. To je ale blbá zem.

Homer (k Láďovi): Mimochodem, půjčil jsem si Škodu Superb.

Láďa: Dobrý vkus, Homere. Kde ho máš?

Homer: Hned před hospodou. Je vidět z okna.

Láďa: Hele, někdo se ti dobývá do auta.

Je vidět muže v černém, jak násilím vniká do auta, startuje a ujíždí. Homer vyběl z hospody, ale auto mizí za obzorem.

Homer: Moje auto! Moje vypůjčené auto!

Homer se rozpláče. Přijde k němu žena.

Žena: Chudáčku, obejmi mě, uleví se ti.

Homer ženu obejme, ale ta mu zatím vytáhne z kapsy peněženku.

Žena: Troubo!

Žena uteče i s peněženkou pryč.

 

Na policejní stanici

Policista: Lituji, ale bez popisu toho, kdo vám ukradl vaše auto, nenajdeme. A kapsářů je u nás tolik, že se krádeží vaší peněženky nemá cenu zabývat.

Marge: Ale co teď budeme dělat? Jsme bez peněz a musíme to auto vrátit.

Policista: Mám známého, který dělá na pořadu Výměna manželek.  Když se přihlásíte, dostanete 50 tisíc korun a ještě vám proplatí cestu domů.

Líza: Výměna manželek podruhé? Je to jako v nějakém seriálu, kde tvůrcům došly nápady a omílají stále stejné zápletky dokola.

Čtyři vteřiny ticho.

 

Při seznamování rodin

Moderátor: Tohle jsou Novákovi: Jarda, Marie a jejich syn Patrik. A Simsonovi: Homer, Marge, Bart a Líza.

Maggie se uraženě otočí stranou.

Moderátor: Vyměníte si manželky na deset dnů.

Patrik (na svou matku): Deset dnů, ty krávo, říkalas, že jen na pět dnů!

Matka: Ale Patričku, nezapomeň, že za ty peníze budeš mít nový Play Station.

Marge: Houmí, budeš mi chybět. Homer: Ty mě taky, Marge.

 

Při natáčení v Česku. Marge přijde do bytu Novákových.

Marge: Docela hezký byt. Potřebuju na záchod.

Marge si chce sednout na záchodovou mísu, ale hne se v ní objektiv kamery. Marge vyjekne a odskočí od mísy.

Marge: Tady jsou instalované kamery i v záchodové míse?

Moderátor: Úplně v celém bytě. Lidi chtějí vidět všechno. Doufám, že se budete často sprchovat…

 

Springfield. Homer jde do práce, kde už jsou Lenny a Carl.

Homer: Nestalo se něco s elektrárnou, zatímco jsem byl týden pryč?

Carl: Tys byl pryč?

Lenny (na Homera): Prej máš novou starou.

Homer: Jen na deset dnů. Přihlásil jsem se do Výměny manželek.

Lenny: To já bych Carla nikdy nevyměnil… Je to můj nejlepší kámoš.

 

Jaderná elektrárna, u Burnse v kanceláři, o chvíli poději. Burns se za asistence Smitherse dívá na obrazovky – pozoruje zaměstnance

Burns: Smithersi, kdo je ten šílenec, co si hraje s jaderným odpadem?

Smithers: Homer Simspon, pane. Proslýchá se, že si vyměnil manželku.

Burns: Dříve se za takovéhle věci dával provaz. Ach, to byly časy. Zato dnes… Kdo chce, může žít, s kým chce. Třeba ti homosexuálové. Dovedete si představit, že bych s vámi žil jako muž s mužem?

Smithers: Vy mi čtete myšlenky, pane.

Burns: Mlčte, Smithersi, vaše názory nikoho nezajímají!

 

Bart potká na ulici Nelsona.

Nelson: Chachá, máš druhou mámu.

Bart: A ty zas nemáš tátu.

Nelson: No jo (smutný obličej).

 

Homer jde domů. Potká na zahradě v sousedství Flanderse. 

Flanders: Sousedíčku, doslechl jsem se, že… jaksi žiješ s jinou ženou.

Homer: Zato ty žiješ už několik let bez manželky a ještě sis nenašel náhradu. Když ne kvůli sobě, tak kvůli svým dětem. Měl by ses stydět!

Flanders: Máš pravdu, Homere. Jsem špatný člověk.

 

Springfield. Neděle ráno. Homer v posteli.

Homer: Proč musíme každou neděli chodit do kostela? Myslíš, že Bůh chce, abychom hodinu týdně mrhali čas v tý velký prokletý budově posloucháním nudných blábolů toho divně oblečenýho chlápka vepředu?

Marie: Naše rodina v boha nevěří. Do kostela nechodíme, takže ani tebe nebude nikdo nutit, abys tam šel.

Homer: Juchů! Konečně můžu strávit neděli smysluplnějším způsobem.

Homer sedne v pyžamu k televizi, zapne ji, kouká na obrazovku a u toho jí brambůrky a pije pivo.

 

Neděle v Praze. Marge se obléká.

Jarda: Strojíš se, jako kdybys šla do kostela.

Marge: Já jdu do kostela. A ty a Patrik půjdete se mnou.

Jarda: Cože?

Patrik: Proč bychom jako měli chodit do kostela a ztrácet čas střídavým stáním, sezením a klečením?

Marge (mumlá si pro sebe): Ach jo, jako u nás doma.

 

Večer ve Springfieldu. Marie jde do kuchyně a vidí, jak Homer škrtí Batra.

Homer: Ty jeden mrňavej…!

Marie: Homere, co to děláš?

Homer: Vychovávám svého syna.

Marie: Ale takhle? Chudáčku Bártíčku.

Homer: Tak hele, už tak je oraženej, je to největší rošťák ve škole! Víš, co by z něj vyrostlo, kdybych ho každý den neškrtil?

Marie: Ty ho škrtíš každý den?

Bart: Jo, většinou tak třikrát, čtyřikrát za den. A ve dny, kdy nejsem ve škole, tak asi pětkrát, šestkrát.

Homer: Ty jeden mrňavej…!

Homer opět začne Barta škrtit.

Marie: Přestaň!

Homer přestane Barta škrtit.

Marie: Nemyslíš, že by bylo lepší, aby sis s Bartem promluvil?

Homer: Nemluv mi do toho, co dělám! Jdu k Vočkovi.

Marie: Myslíš do té zaplivané hospody? Tak to ani náhodou! Pěkně zůstaneš doma a budeš se věnovat svým dětem!

Homer: Ale já do hospody chodím furt. Komu se mám svěřit se svými problémy a trápeními, když ne chlapům v hospodě?

Homer se podívá na Mariin vražedný výraz.

Homer: No dobře, tak si dám aspoň pivo doma.

Marie: Žádné pivo ani jiný alkohol! A žádná hospoda! Doma budeš!

 

Noc ve Springfieldu. Homer vstává opatrně z postele a po špičkách jde ke dveřím. Rozsvítí a uvidí vpravo čarodějnici.

Homer: Ááá! To jsem se lekl. To je jen čarodějnice připravená na Haloween. A já už myslel, že je to ta protivná ženská, co mi nedovolí jít do hospody.

Marie: Homere!

Homer: Ááá!

Homer se leknutím otočí a uvidí Marii.

 

Springfield. Další den. Flanders jde k Homerovi.

Flanders: Homere, vím, že ani já nejsem bez chyby, ale jako tvůj přítel a křesťan bych ti měl připomenout, že bys při své ženě měl stát až do smrti. Copak už Marge nemiluješ?

Homer: Nede, já ji jen dočasně vyměnil za padesát tisíc českých korun.

Flanders: Takže ženština za peníze? Dobrý Bože.

Marie: Himlhergot, to je ten vlezlý pánbíčkář, o kterém jsi mluvil?

Flanders: A ještě bere jméno Boží nadarmo!

 

U Nováků. Jarda přijde do dětského pokoje, kde Marge a Patrik klečí na zemi.

Marge a Patrik: A neuveď nás v pokušení. Ale zbav nás od zlého. Amen.

Jarda (na Marge): Už zase se mi montuješ do výchovy. Říkal jsem jasně: mému synovi tu svou víru cpát nebudeš!

Marge: Ale pravá víra má v sobě i lásku k bližním, kterou by se měli vzít k srdci i nevěřící.

Jarda: A cos ho to učila včera?

Marge: Pozdravit, poprosit a poděkovat.

Jarda: Samý kraviny! Copak tohle bude někdy v životě potřebovat?

 

O 10 dní později Výměna manželek skončila. Marge se vrátila domů.

Bart a Líza: Mami!

Bart a Líza běží k Marge a chytají se jejích nohou.

Homer: Ach, Marge, konečně jsi tady. Ta protivná ženská mluvila do výchovy mých dětí, pořád mě kontrolovala a nechtěla mi dovolit chodit do hospody. Ta je ještě horší než ty!

Marge (šokovaně): Homere. To si o mně myslíš? Čekala jsem náruč milujícího muže, a teď se dozvídám, že ve mně vidíš jen protivnou komandující ženu.

Homer: Marge, já to tak nemysel. Teda myslel, ale…

Marge: Odcházím k Patty a Selmě a ty si můžeš jít do té hospody.

Homer: Ale co si bez tebe počnu? Mám hlad, někdo musí přebalit Maggie a uklidit dům.

Marge odejde.

Homer: Ach jo, zase jsem to zoral.

Bart: Tys tomu dal, Homere. Když jde máma k Patty a Selmě, tak to je opravdu zlý.

 

 

U Simpsonových ráno

Homer: Děti, musím získat vaši matku zpátky.

Bart: Nikdy jsem neviděl mámu v takovém stavu jako včera. Tohle ti těžko odpustí.

Homer se rozpláče.

Homer: Už nikdy ji nezískám zpátky! Počkat. Mohl bych říct Marii, jestli by třeba neměla zájem. Ale na co si to hraju. Když já to se ženskými vůbec neumím.

Bart: Tak my ti pomůžem, Homere.

Homer (na Barta): Co ty můžeš vědět o ženských? S kolika holkama jsi chodil?

Bart: Už s pěti.

Líza: Já chodila s Ralfem, Nelsonem, pořád po mně pokukuje Milhouse a kromě toho bylo několik románků.

Homer: No, já s Marge a potom… no… Počítá se Marge dvakrát, když jsme se rozešli a potom zas dali dohromady?

Líza: Ne.

Homer: Marge a… Ta holka, se kterou jsem si dal před mnoha lety svou první pusu.

Líza: Ale to byla přeci taky máma.

Homer: Takže jediný, kdo má tady menší zkušenosti se vztahy s osobami opačného pohlaví, je Maggie.

Bart: A co ten její románek s dvouletým Robertem? A teď o ni usilují Wayne a Terry.

Homer: Takže i Maggie má víc zkušeností než já, a to je batole. Marge byla moje první a jediná láska. Jestli ji ztratím, nevím, co si počnu. Marge je to nejlepší, co mě kdy v životě potkalo. Tolik ji miluju, i když jí to nedokážu dát najevo.

Marge stojí ve dveřích.

Marge: To je to nejhezčí, co jsi o mně kdy řekl.

Homer: Marge, já… radši už nic neřeknu, nebo to zase zkazím.

Homer a Marge se dlouho líbají.

Bart: Fuj, to je nechutný.

Homer (na Barta): A kdybys viděl, co budeme za chvíli dělat v ložnici…

Marge: Houmí, takhle před dětmi nemluv…

Homer nese Marge v náručí do ložnice.

 

Homer a Marge v posteli

Homer: Máme úžasnou rodinu. Tu nám Novákovi určitě závidí.

 

U Nováků

Jarda (na Marii a Patrika): Jsme úžasná rodina. Simpsonovi nám můžou jedině závidět.

 

KONEC

 

 

 


1 názor

to je slušný, pošli to Groeningovi :o)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru