Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bulvár z roku 2006

20. 01. 2016
4
8
639
Autor
JiKo

Uklízím počítač a v jeho hloubi jsem našel toto... snad to v někom vzbudí aspoň pousmání...


Odposlechnuto z chatové oblasti

03.08.2006 08:16:57 papouch: sejra, ňam :))
03.08.2006 08:17:39 chroustjazz: palcové titulky: "První várka sýrů v Brně!"
03.08.2006 08:19:18 chroustjazz: "Papouch stojí frontu už od tři hodin ráno, dostane se na něho?"
03.08.2006 08:23:28 chroustjazz: až příjde na řadu, pozná, že se jedná skutečně o sýr?
03.08.2006 08:26:41 _JiKo_: sýr nebo rýs? to je otázka která hýbe brněnskými Slatinami
03.08.2006 08:27:09 papouch: wan, tů, sýr
03.08.2006 08:27:29 chroustjazz: "Snědl rorýse - hájí se tím, že mu prý kamarýd řekl, že se jedná o sýr"
03.08.2006 08:29:45 papouch: rorýs??? .. sorry...
03.08.2006 08:31:25 papouch: rorýs sosá sýry
03.08.2006 08:29:37 _JiKo_: Francouzská sýrárna La Chrchél se pochlubila novinkou: "Přinesli jsme na trh první sýr s kousky masa uvnitř."
03.08.2006 08:30:19 _JiKo_: Konec smaženého sýra coby jídla vegetariánů?
03.08.2006 08:32:33 papouch: Zavařený sýr - novinka na trhu
03.08.2006 08:32:05 papouch: Vegetasýráni protestují! Sirné doly zavřeny!!
03.08.2006 08:33:17 chroustjazz: "Chceme také pošlapat vaše práva - vykřikuje skupina extrámních radikálních vegetariánů před sýrárnou la šršel"
03.08.2006 08:35:14 _JiKo_: Nová technologie v tušimicích. Tamní jednotka pro odsýření produkuje syrovátku která je použitelná pro výrobu másla
03.08.2006 08:35:32 papouch: Přivolaní hasiči byli nuceni na rozehnání demonstrantů použít dalekonosné sýromety ládované zvláště dlouho odleželým romadůrem a limburgerem
03.08.2006 08:36:00 chroustjazz: "syrový pes není vegetariánské jídlo - oponuje státní žalobkyně"
03.08.2006 08:41:13 chroustjazz: "Masakr v Síránu"
03.08.2006 08:38:32 papouch: Davový exodus vegetariánů z Massakusec do Sýrie!
03.08.2006 08:39:40 _JiKo_: Sýrie - největší dodavatel sýrů do EU se pochlubila zavedením nových analytických metod. Je zřejmé, že na 1 tunu sýra je dnes používáno méně než 5 pakistánců. Celou kauzu si pochvalovali zejména činovníci OSN
03.08.2006 08:41:46 _JiKo_: http://mapy.atlas.cz/mapviewer/mapviewer.aspx?object=cobce&id=136549 Malá obec u Podbořan oznámila konání prvního sýrového festivalu v čechách
03.08.2006 08:45:28 chroustjazz: "součástí festivalu bude i hudební soutěž "O sirnou notu" "
03.08.2006 08:49:40 _JiKo_: uvozovky v uvozovkách sem dlouho neviděl :-)
03.08.2006 08:50:21 _JiKo_: Úspěch kanadských chemiků: Po dlouhém výzkumu přišli kanadští chemici na nový druh kyseliny: Kyselinu sýrovou. Kapalinu se podařilo syntetizovat pomocí adice a s využitím vodíkových můstků, potažmo Van der Vaalsových sil, když se 2-hydroxypropaniová kyselina sloučila s šestimocným oxidem síry za katalýzi sýru. 


Recenze na nový film
Intersonic uvádí do kin nový hollywoodský akční spektákl "Poslední Admin zasahuje". 
Jde o jemnou a citlivou adaptaci klasického příběhu japonského vojáka strážícího sice opuštěný, nicméně strategicky vhodně položený ostrov. Voják ani ve svých třiadevadesáti letech nehodlá uznat konec války, o kapitulaci ani nemluvě, a s dojemnou zarputilostí hájí dávné ideály. Režisér StvN Spielberg nám znovu dokazuje, že i akční snímek může mít něčekanou hloubku a notnou dávku lidskosti.
Jak už se stalo v dnešní době zvykem, nové snímky rády reagují na aktuální dění ve světě, jisté zpoždění je ale patrné. Niccolův Obchodník se smrtí přeci jen tématem výrazně pokulhává za vývojem zbrojního průmyslu, a dva připravované snímky zabývající se událostmi z “11. září” potřebovaly pět let, než se jejich tvůrci odvážili k akci.
StvN je ale tvůrec jiného kalibru. Jeden by až řekl, že o eskalaci zvůle a násilí na blízkém písmáku věděl dopředu – a nebo dovede psát a natáčet své filmy rychleji než Edward D. Wood Jr.
Paralela StvNova nového filmu s chováním jistého nejmenovaného Posledního Admina je zjevná i pro diváka-ignoranta. Jak pro náš list onen divák řekl, “Pochopil jsem to hned po osmnáctém shlédnutí, jako že se Jenyk jmenuju!”. Kupříkladu jeden ze stěžejních záběrů - hlavní (anti)hrdina nenávistně syčí do tváře pracovníku Greenpeace, pátrajícímu po Chřástalovi: “LŽEŠ, kteroužto domněnku mi doufám vyvrátíš!”. Diváka, znalého poměrů (viz kupříkladu http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=214077 ) zamrazí v zádech. Následná brilantní sekvence, kdy Admin (v podání skvělého japonského divadelního herce Prin´ce Sče-pana) svádí tuhý boj s vlastním svědomím, a jednou částí své osobnosti touží po vyvrácení svého přesvědčení, přičemž ale druhá, téměř fanatická část jeho mysli nemůže jinak, než ono vyvrácení (a tedy vlastně znesvěcení “jediné pravdy”) tvrdě trestat, je jedním z nejsilnějších momentů filmu. Jak tento vnitřní zápas dopadne, na to si musíte počkat na českou premiéru, která proběhla 9.8.2006.
Přejeme příjemný a ničím nerušený zážitek.

 


Po době totality přichází na literární scénu doba temna
Na základě tiskového prohlášení na http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=214077 se náš štáb rozjel za samotným Papouchem a poctil jej několika otázkami:

JNS Písmák se dostává do další fáze svého vývoje, proslýchá se, že oficiálním jazykem bude brněnský Hantec. Nebude to mít dopad na aktuální literární tvorbu? Jak dlouhé očekáváte přechodné období než se literáti hantec naučí?
Kdo neumí hantec jako by nebyl. Kolik hanteců umíš tolikrát jsi gómákem. Tak tyhle citáty by si měl každý zapamatovat nebo jim rozhodím sandál, betálně!

Je pravda, že se v souvislosti se svým bodovým systémem za hrubky chystáte otevřít Písmácké vězení?
Zvažuji takové řešení. Myslím, že to bude novátorský přístup, který se již osvědčil v několika zemích EU. Autoři si po dosažení 12 bodů sakra rozmyslí, jestli se nakonec ty vyjmenovaná slova nenaučí.

Neuškodí zásah výkonné moci například v podobě změny kategorie vašeho ředitelského prohlášení Posledním adminem na Ostatní dalším kolům jednání o prodeji?
Smrt StvNovi! 

Co říkáte na některé protipapouchovské aktivity na písmáku v poslední době?
ÓhohÓ, ti anarchisti pod pláštíkem demokracie mi prý chtějí přistřihnout křídla, ale jak jsem již uvedl na tiskovce. Je tu nová doba, nůžky se obrátily a já budu holičem. Oholím všem hlavy, zdravit se bude jednou rukou nahoru zdviženou a pod nosem bude mít každý pár pírek jako já. Písmák bude jeden národ, jedna říše, jeden svět!
O tom již píšu drobnou povídku velkého dopadu "Mein boj"

Děkujem za rozhovor

 

 

Chceš se stát šéftraktorem písmáckého časopisu?
Kdo by nechtěl být Traktorem jenž obdělává pole literární. Do rukou se nám dostaly listiny, které shrunují výběrové řízení. Kandidáti na post šéftraktora jsou seřazeni podle svých šancí.

1 - Vella
2 - Lyryk
3 - Voloďa
4 - Jenyk

Mimo soutěž - Chroustjazz

Zatočí nový majitel s pořadím? Hlasujte jednoduše v naší online anketě:

----------Zde odstřihněte (nezapomeňte nalepit poštovníznámku)----------------

Vyplňte Hůlkovým písmem (nemyslíme Danielovým)

Váš nick: __________________
Váš tip na nového šéftraktora: ___________________
Váš věk: ____________________

K anketě nezapomeňte přiložit vaše CV (kurikulum vitáe)

----------Zde odstřihněte (nezapomeňte nalepit poštovníznámku)----------------

Anketní lístek si po vyplnění vytiskněte a zašlete na naši adresu Písmák, Jindřišská 16, tři jedničky padesát, Praha jedna

 

Norsko: Piju jako Dán
"Ano je to pravda," uvedlo pro náš list Norsko: "Piju jako Dán!!!"
"A proč také ne? Prohibice je pouze mýtus. Dnes po odtajnění historických materiálů je vše nad mlhu. Mnoho lidí si myslí, že se tu nesmí pít, opak je ale pravdou. My pijeme jako Dáni, Dáni jako Švédové a Švédové jako Noři. Celý poprask kolem prohibice vznikl po druhé světové válce, kdy tehdejší konstituční monarcha po vyšetření lékaře, na tiskové konferenci prohlásil: <i>Mám prohlý plíce</i>. Novináři toto prohlášení pokroutili, zákonodárci se toho chytli v rámci volební kampaně a prohibice byla na světě"
"Jo, a kdo by tomu nevěřil, toho pošlu do Valhaly!" (pozn. red. pro Vikingy něco jako Věčná loviště pro Indiány)
Uživatelský profil Norska najdete zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Norsko

 

 

 


  
 


8 názorů

Andián
23. 01. 2016
Dát tip

Zhlédnul-li jsem právě Wiki Leaks a poté tohle, spatřuji v tom podivuhodný smysl Všehomíra pro rovnováhu.


Zbora
22. 01. 2016
Dát tip

Ano, a je to i jeden z každoročních stereotypů. Vystát frontu skoro od Hrozenkova, zaparkovat auto, postavit stan, potkat Vlada. Je zvláštní, že se nám to vždycky podařilo. Teď ale ten řetěz na několik let přeruším. Narodil se nám syn. 


zbora: rozmyslam ako si sa zmenil ty. ta kazdorocna vymena pozdravov na pohode je ako cesta v case.....


Zbora
21. 01. 2016
Dát tip

Jedno oko nezůstalo suché.

Zavzpomínal jsem díky tvému perfekcionistickému smyslu pro pořádek na doby, kdy Papouch měl ještě vlasy, Jiko vážil o 150 kilo méně, Chroust vydržel o deset piv a pět litrů vína více, Pišta měl malého vlka, Jenyk obě nohy, wellina štěrbina mezi předními zuby působila ještě vpodstatě roztomile, Dero právě složil maturitu, Noe tančil polonahý kolem lampy veřejného osvětlení, Jablkům měl všechny zuby vlastní, Janek ještě netvrdil že hlavní město ČR je Kutná Hora, Pomerančová ... no to s těmi zuby se už nebudu opakovat, Aššurballit psal za každou větou úsmev, JT chodil v sáčku a všude tahal za sebou procesí fanynek, Luk Malér ujel s focvágnem i 400 km bez zastávky na čůrání, Čekanka se ještě neholila, bylo to krásné :)


len vyuzivas vlnu retra a utocis na lacny spomienkovy sentiment aby si dojal papaucha a spol ktori si budu moct zaspominat na dobu ked boli mladi a ked pismak este stal za to a na zraz doslo bars aj 1000 ludi.---- jooo. to bola ina doba....


JiKo
20. 01. 2016
Dát tip

ávie


muhehe :o)

paradoxně Syrný problém opět hýbe Evropou...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru