Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Snídat sortýrovanou marmeládu

22. 01. 2016
5
11
1660
Autor
Movsar

Kterýsi list s deníku, jedno dopolední.

Snídáš sortýrovanou marmeládu a dobře víš, že svět nejednu má vadu. Už to neřešíš. Kamení se sype, slunce svítí, na holky, co nejsou k mání, se nezlobíš. Tak ještě dáš si něco na zapití.

Před krčmou U parašutistů v Reslovce vykuřuje mládež. Z těch parašutisté jistě nebudou. A na Karlově náměstí slunce rozpouští sníh. A diví muži zlou náladu, používají k tomu líh.

A o kus dál na Pavláku volaký čudák poptává babu dáku. A v tom šílenství křížovatky jen přízračné ticho se k němu hlásí. Dawkins by podotkl: Jeho gen nebyl dost sobecký asi. 

Na Floře vrcholí kolotání života, je chvíle o poledni a lidé čmuchají, kde k snědku zbyla nějaká dobrota. V tom si jsou podobní s pouličními ptáky všichni ti navonění muži s šedivými saky. V bufetu na rohu volím francouzské brambory, ženská, co houkne do okýnka: Jednou francie!, připomíná paní Báthory. Však taky jako z krve mají krustu, ten oběd je i není po mém gustu.


11 názorů

Lnice
25. 01. 2016
Dát tip
Jo, Sobecký gen je hezké a poučné čtení :)

Movsar
25. 01. 2016
Dát tip

tak to mě těší o to víc, protože se snažím pašovat do těch textů odkazy k leccčemus, i když v biologii jsem naprostý laik, jen náruživý čtenář sociobiologických textů.


Lnice
25. 01. 2016
Dát tip
Potěšila mě hlavně ta část o Dawkinsovi, mám vystudovanou genetiku :)

Movsar
25. 01. 2016
Dát tip

a já jsem tím potěšen, lnice. díky.


Lnice
25. 01. 2016
Dát tip

já se taky hlásím k slabosti pro tvoje psaní:-) 


Gora
22. 01. 2016
Dát tip

Diví muži a paragáni mne rozesmáli...máš to krásné a vtipné.../T.


Josephina
22. 01. 2016
Dát tip

literární slabost - upřesňuju!


Kočkodan
22. 01. 2016
Dát tip
Josephino, to jsi dost silne prehnala, ze mám i já pro Movsara slabost. ;-)

Movsar
22. 01. 2016
Dát tip

že by opravdu hvězdy? a já jsem za to moc rád, že se vám líbí to snažení pospat hemžení. díky!


Josephina
22. 01. 2016
Dát tip

je zajímavý, že my s Kočkodanem jsme narozený ve stejnej den (jen ne rok - ten můj on netuší :-)) a oba pro tebe máme slabost - teda ty si to pro své křehce subtilní, vtipné psaní o lidském hemžení zasloužíš!


Kočkodan
22. 01. 2016
Dát tip
Já pouzivám k rozpoustení zlé nálady dílka jistého Movsara. Promin, to byl jen pokus o humor... :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru