Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kamenem oděná

27. 02. 2016
11
6
1310
Autor
Movsar

Kamenem oděná

Sníh je pryč, ulice ozdobené štěrkem tlučou parádu. A pejsky z toho bolí tlapky, jak nechtíc šlapou cestám po kráse. Ulice Kamenem oděná.


Automobilismus

Barrandov končí pletencem železobetonových žil. A těmi proudí tromby aut a usilují městu o život. A některá k tomu trombí, jako když idiot hýká radostí nad svou blbostí.


Na Bělidle

Ulice Na Bělidle dýchá nepořádkem. Řádili tu včera Tonda s Vladkem? Nevíme, nejspíš ano. A pak přišli muži celí v černém a sebrali je. Chlapci teď dospávají své lihové sny za mřížemi nedaleké služebny. A pak se rozezní synkopy kláves počítače a komisař jim vystrojí protokol, strohý účet noci: výtržnictví.


Trhy na nábřeží

Na nábřeží válejí trhy. Marmelády, chlebíčky, hrníčky. A k tomu vyhrává kapela. Muži v klobouku, kapelníkovi, se z hrdla řine píseň, jak meruňový džem se řine na svět. A jaká škoda chvíle, ta píseň není kramářská. Je o Kalifornii, kraji nám tak vzdáleném a nepodobném, že i v hudbě je těžko k uvěření.    


Kasino nikoli Royal

Na Knížecí je kasino, co nikdy nezavírá. Jsou v tom důslednější než známý supermarket. Ovšem švestičky tady jsou docela vzácné zboží, chceš-li je mít v jedné řádce. To musí mít člověk šťastný stisk a uděláno pro risk. Na téhle nešťastníků skládce. 


Dívka s knírkem

Autobusem jede dívka s knírkem. Drží se jí v ohybu nad rtem, lehounce zapřený pavoučíma nožkama. A oči do hluboka studní a pro žízeň zdělané.


6 názorů

Lnice
04. 03. 2016
Dát tip
Moc se mi líbí Automobilismus a Dívka s knirkem

Čudla
27. 02. 2016
Dát tip

/*


Movsar
27. 02. 2016
Dát tip

k: :-)


Kočkodan
27. 02. 2016
Dát tip
Bělidlo si spojuji v první řadě s řáděním Sultána a Tyrla, na Tondu s Vladkem si budu muset teprve zvykat.

Movsar
27. 02. 2016
Dát tip

díky, goro, občas to zakončím rýmem, ale nechci tomu propadnout, stává se to zlozvykem pak a svádí to k zjednodušení. je něco na tom výroku waltera benjamina, že po tom, co všechno strašlivého se událo v první pol. ve 20. století, už poezie není možná.


Gora
27. 02. 2016
Dát tip

Máš to i hezky srýmováno /třeba nepořádkem- Tonda s Vladkem - budu si dlouho pamatovat/. Další legendární slůvko - trombí... jasná jednička /s hvězdičkou/.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru