Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

kázeň

28. 02. 2016
0
1
521

Drahí vetviaci, bratia a sestry, vítam vás tu, v kostole sv. Mukačeva v Užhorode. V dnešnej kázni budeme rozprávať o pevných tradičných hodnotách v protiklade k zvrhlým netradičným. Človek je bytosť pokojná, potrebuje byť ukotvená v pevnej stálosti základov. Pocit, kedy tieto základy stratíš, dôkladne popisuje žalmista v žalme 31: "Vypadol som im z mysle ako mŕtvy. Podobám sa na rozbitú nádobu." Pred nebezpečím halucinogénnych látok vedúcich k nihilizmu a slabomyseľnosti, tak obľúbených dnešnou mládežou, zase varuje kniha Danielova: "Len ja sám, Daniel, som mal to videnie. Muži, ktorí boli so mnou, ho nevideli, ale prepadla ich veľká hrôza a dali sa na útek do úkrytu." (Daniel 8,7) Poďme sa pozrieť, čo o tomto hovorí Ježiš. Ježiš, drahí sediaci, si vo svojej dobe tiež veľa vytrpel. Ježiš bol vo svojej dobe neprávom považovaný za pedofila, ako o tom hovorí píše evanjelium podľa Mareka: "K Ježišovi prinášali deti, aby sa ich dotkol. Učeníci im však dohovárali." (Mk 10,13) Tiež sa stával terčom šikany, predovšetkým od zbohatlíkov. "Keď bol Ježiš v Betánii v dome Šimona Malomocného a sedel za stolom, prišla žena s alabastrovou nádobou vzácneho voňavého oleja z pravého nardu. Rozbila alabaster a olej mu vyliala na hlavu." (Mk 14,3) Drahí čmeliaci, dnešná forma šikany je oproti týmto drsným starým formám v dnešnej kybernetickej dobe ďaleko sofistikovanejšia a nemusíte si vôbec byť vedomí, že ste obeťou. Pritom charakter ľudskej inteligencie v tomto smere už dávno vystihol starozákonný prorok Habakuk: "Ľudí si urobil podobných morským rybám a plazom, ktoré nemajú vládcu." (Hab 1,14) Prorok Sofoniáš k tomu už iba neľútostne dodáva: "Vy, Kúšijci, budete tiež prebodnutí mojím mečom." (Sof 2,12) Kvôli tomu sa majte aj dnes na pozore pred šíriacou sa neosatanistickou propagandou, ktorá je na internete veľmi dômyselne a nenápadne ukrytá v obsahu, ktorý každodenne konzumujete skrz sociálne médiá. Zhubný vplyv Satana pritom na vlastnej koži pocítil pritom už v dávnych časoch Jób: "Potom satan odišiel spred Hospodina a ranil Jóba boľavými vredmi od hlavy po päty." (Jób 2,7) V novozákonných knihách vidíme už určitý posun, vývoj, a Satan začína používať sofistikovanejšie triky: "Chceli sme totiž prísť k vám, ja, Pavol, raz i druhý raz, ale satan nám to prekazil." (1Tes 2,18) Odvtedy sa Satan posunul dopredu, a jeho rafinovanosť dosiahla vrchol. Dnešný stav je predpovedaný v zjavení proroka Jána: "Videl som vystupovať z mora šelmu. Mala desať rohov a sedem hláv, na rohoch desať diadémov a na hlavách rúhavé mená." (Zj 13,1) Veľké množstvo hláv s napísanými rúhavými menami predpovedá explóziu sociálnych sietí v súčasnosti, a rohy odkazujú na satanskú podstatu takýchto sietí, a forma opäť poukazuje na škodlivé stavy nevoľnosti po požití halucinogénov, ktoré si dnes rovnako môžete objednať aj cez internet. Ján ale pokračuje ďalej, a varuje pred pornografiou na internete. "Desať rohov, ktoré si videl, a šelma znenávidia neviestku. Spustošia ju a obnažia. Budú jesť jej telo a spália ju ohňom." (Zj 17,16) My, kresťania, keď povstaneme, tak vyhráme! Lebo zakončenie tohto príbehu predpovedá samotné Písmo: "Diabol, ktorý ich zvádzal, bol vrhnutý do ohnivého a sírového jazera, kde bola aj šelma a falošný prorok. Tam budú mučení vo dne v noci na veky vekov." (Zj 20,10) Znamená to teda, že vyhráme aj keď nepovstaneme, takže v pokoji seďte doma a jedzte svoje čipsy. Všade po Biblií sú rozsiate pozitívne návody na to, ako s týmto bojovať. Verš "Odstráň odo mňa hluk tvojich piesní, brnkanie tvojich hárf nechcem počúvať."(Am 5,23) popisuje hudobné podujatia a festivaly, ktoré sú semenišťom neoliberalizmu a drog. V knihe Jozuovej sa zase píše o kráľoch, ktorí boli porazení Izraelom, a tieto verše dnes varujú pred židovskou svetovládou a nabádajú nás mať sa na pozore: "jeden kráľ Jericha, jeden kráľ Aja, ktorý leží pri Bételi, jeden jeruzalemský kráľ, jeden hebronský kráľ, jeden jarmútsky kráľ, jeden lachíšsky kráľ, jeden eglónsky kráľ, jeden gezerský kráľ, jeden debírsky kráľ, jeden gederský kráľ, jeden chormský kráľ, jeden arádsky kráľ, jeden libniansky kráľ, jeden adullámsky kráľ, jeden makkedský kráľ, jeden bételský kráľ, jeden tappúašský kráľ, jeden cheferský kráľ, jeden aféksky kráľ, jeden šarónsky kráľ, jeden madónsky kráľ, jeden chacórsky kráľ, jeden šimrón-merónsky kráľ, jeden achšáfsky kráľ, jeden taanachský kráľ, jeden megiddský kráľ, jeden kedešský kráľ, jeden kráľ Jokneámu na Karmeli, jeden kráľ Dóru na Dórskej pahorkatine, jeden kráľ Gojímu v Galilei a jeden tircanský kráľ; spolu tridsaťjeden kráľov."(Joz 12, 9-23) Drahí vešiaci, dnešný svet je plný nebezpečenstiev, a je iba na vás, ako sa k nim postavíte. Ďakujem za pozornosť.

 


1 názor

CHT
28. 02. 2016
Dát tip
Já ti rozumím a obdivuji, že sis s tím dal(a) takovou práci. Blbé je to, že u nás takový fundamentalismus neprojde a dost sofistikovaně se maskuje.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru