Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Automat na pravzpomínky

01. 03. 2016
10
7
1501
Autor
Movsar

Automat na pravzpomínky

U dveří Národní knihovny stojí knihovník, v letech a rusém knírku, čerpá tu svou chvilku. Krape mu do kelímku s kávou, ale jak u toho bafá sladké cigarilo, nedělá z toho hořké závěry. A možná si na automatu poručil šlehačíno a teď jde po paměti: cukrárna a první holka, vážné úmysly a pak v dlaních horké nadělení. Automat na pravzpomínky.  


Noc přiznává barvu

Noc přiznala barvu, lupičům a nesmělcům jde to vhod. Ve tmě se mají k světu jaksi pokojněji, snad i s větší chutí. Už ani punčoch není třeba, a tak se snášejí k zemi jako sníh, polibky, jako označené bankovky se snášejí.


Cesta na Pankrác

Město zatopila mlžná tůň. Z Pankráce svítí jen dva kly mrakodrapů, skleněná zvířata svádějící svůj noční zápas, jako v Cestě do pravěku. Zbude ráno po jednom jen hřbet suti?


Stopy

Sníh rozsvítil sídliště bílou nocí. Do závějí vrámované ulice jsou teď jedna jako druhá. A zatoulané prozradí stopy, a zasněné, co ty vlastně prozrazuje?


7 názorů

Lnice
04. 03. 2016
Dát tip
Kly mrakodrapů :))

Movsar
01. 03. 2016
Dát tip

a já myslím, že se to stane, kočkodane. a oni najdou svůj nový domov.  


Kočkodan
01. 03. 2016
Dát tip
Přál bych si, aby lupiči z NOC PŘIZNALA BARVU zanechali STOPY a čekala je CESTA NA PANKRÁC.

Movsar
01. 03. 2016
Dát tip

to je milá možnost, gabi. díky.


gabi
01. 03. 2016
Dát tip

zasněné? možno hromádka snehu z pouličnej lampy, do ktorej ťukli čelom :) *


Movsar
01. 03. 2016
Dát tip

děkuju goro, toho mám taky moc rád, jen se tak k němu moci aspoň přiblížit.. díky


Gora
01. 03. 2016
Dát tip

Má duše se vždy radostně tetelí při čtení tvých věciček: myslím, že i duše páně Vančurova by se tetelila...                           tetelivý /T.                    


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru