Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nepravděpodobná romance

10. 04. 2016
2
5
1381
Autor
Movsar

Nad filmem Ivana Vojnára.

Dva deštivé dny. Z města není louže, mokro se drží v oblohy. Za ty dva dny se někomu mohla přihodit nepravděpodobná romance. A když ne, mohl v sobotu k půlnoci sledovat stejnojmenný film.

Dvě mladé ženy, dva zmoklé dny. Zklamání hledající cestu pryč. Ke slunci lásky? Jen kdyby to neznělo jako kýč.

Šepotání pod peřinou. Šepotání psychiatrovi, jehož tvář nás nemá rušit, stejně jako tvář psychoanalytika při terapeutické hodince.

Hrají šepotanou, která ke tmě noci patří. Holky v hebkém negližé. Prsty mihotají v snubním tanci krabů, až ke stavu beztíže. A pak mizí v písku těl, docela nahá zmizení. A kdybys to mohl sledovat, jen by ses chvěl.

Jedna skončí ve vězení. Erika. Druhá v blázinci. Luisa.

Příběh potkání k lásce vyprahlých holek vypráví Luisa, v rámci své terapie. Linie mezi tím, co říct chce a k čemu ji má autorita psychiatra, se táhne celým filmem. Napětí otázky, co nám Luisa vyznala dobrovolně a k čemu byla pohnuta, uvolňují scény sapfické sympatie.

Obě ženy k sobě utíkají z nevlídnosti náhod, od rozdaných karet, od stereotypních večeří. A my můžeme něco podotknout, nebo jen tak mlčet. Neboť takové věci se dějí.

Je to poněkud komplikovaný, ale krásný příběh o lásce.   


5 názorů

Movsar
11. 04. 2016
Dát tip

vyzkoušejte od vojnára cinematerapii, ta je k mání na netu, nebo kapitoly z kalendáře. ty jsou moc fajn.


jéje...taky jsem to včera celkem náhodně viděl... a nelitoval...


Gora
10. 04. 2016
Dát tip

Díky za přiblížení tématiky filmu I.Vojnára.                                    /T.


careful
10. 04. 2016
Dát tip

Tohle je dobrej..tedy spíš zajímanej film s podobným tématem ...na hranici úchylnosti. :D

http://www.csfd.cz/film/48182-voor-een-verloren-soldaat/prehled/


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru