Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nos z lesa

14. 04. 2016
0
2
539

V ľúbeznom horskom mestečku Western Cigar Brook v Penisylvánií žila lady Brošňa a jej pobočník barón Crwhton. Jedného dňa sa lady Brošňa vybrala na prechádzku po hlavnej ulici, avšak vtom sa spoza rohu vyrútil záhadný fantóm, fúkol lady Brošni do očí dávku plutónia, a zmizol v temnotách.
Celé mestečko stŕplo hrôzou.
"To je práca pre Nosa z lesa!" skríkol lord Whereyounowhere.
"Áno, to je práca pre Nosa z lesa!" pritakalo celé zhrnuvšie sa občianstvo.
I zbehol šerpa Pavylón hore do Mrlistých hôr, a zašiel za Nosom z lesa, ktorý práve znalecky šňupal svojim obrovským nosom ihličie z mraveniska. "Cítim mravčie signály, ktoré ma majú nasmerovať k strave"
"Dobrý deň, pán Nos z Lesa, mali by ste chvíľočku? V meste sa stala závažná vražda za pomoci rádioaktívnej látky!"
"To znie ako práca pre Nosa z lesa!" poťahal Nos z lesa nosom nedočkavo, a už stál v postoji pudlíka prichystaný vyraziť do boja.
"Mám vás zaviesť do Western Cigar Brook?" pýtal sa zo slušnosti Pavylón.
"Ja trafím" opovržlivo odvetil Nos z lesa a šňupol Pavylónovi z topánok zeminu, z čoho okamžite určil trasu, v hlave si vypočítal skratku, a vyrazil svojim nenapodobiteľným šprintom krížom cez kopec, až Pavylónovi odleteli vlasy z hlavy.
O polhodinu sa nachádzal Nos z lesa na mieste činu, a pričuchával si so zaujatím k zavraždenej mŕtvole, hľadajúc pachové stopy.  
"Cítim plutónium-244. To je zaujímavé, lebo toto je jedna z prvotných podôb plutónia, tento izotop sa vyskytoval vo vesmíre ešte predtým, než Zem bola vôbec sformovaná. Značí to ale aj, že toto sa nemôže sformovať pri jadrovej reakcií, ale muselo to byť kúpené priamo od ťažiara. Poznáme v okolí nejakého ťažiara plutónia?" Šňupol si ešte raz. "Môj nos háda Detroit. Môj nos sa nemôže mýliť. Pripravte mi prosím hyperloop!"
Hyperloop ale išiel iba do Bratislavy, a Nos z lesa preto skončil kdesi úplne inde, než chcel. Spiatočný hyperloop išiel až o 7 hodín, a čas bežal.
Nos z lesa išiel do Pentagonu, a tam ho nos zaviedol za kvalitným pervitínom priamo z výroby, a výrobcovia sa ani nemali ako brániť. Čuchom spoznal všetky bratislavské štvrte, v ktorých sa vyrábali jednotlivé prísady, a odrazu ho osvietilo. Vrah mohol tiež utiecť hyperloopom, lebo nikto by to nepredpokladal! Na overenie hypotézy sa vrátil späť na stanicu, kde očuchal pachové stopy, a zistil, že jeho hypotéza bola správna - cítil tam špecifický zápach podobný plutóniu na zavraždenej osobe.
Pachová stopa ale taktiež pripomínala jednu z pachových vrstiev vrakunského pervitínu, a obe ho smerovali do tajného laboratória v novej rezidenčnej štvrti Power Condominium Residence Ultra Plus Pressburg na kraji Petržalky.
V laboratóriu sa nachádzal Nos z mesta.
"Vedel som, že ťa tu stretnem, Nos z lesa" prihovoril sa mu drsne a zvliekol zo seba tričko.
"Vražda bola presne tvoj štýl. Proste plutónium. Retro vintage plutionium."
"Okej bracho, tak čo robíme?"
"Ja to zhodím na najbližšiu mŕtvolu v kraji, ktorá si tajomstvo odnesie so sebou do hrobu, a ty mi podaruješ kilo vysokokvalitného plutónia-244 na popoludňajšiu pošňupávku k mravcom a líškam".
Dohoda platila, a o existencií Nosa z mesta sa opäť nikto nedozvedel.

 


2 názory

take vianovske...ale chyba mi tam lepsia zapletka a viac humoru..takto je to iba "divne" a nic viac


careful
14. 04. 2016
Dát tip

Četla jsem a můžu říct jen to, že mi to připadá divný.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru