Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O nebi bez hvězd

01. 06. 2016
8
12
1871
Autor
Movsar

O nevyužívání možností

„Já se třeba rozhod v noci, že někam poletím. A sed jsem na první letadlo a letěl ani nevím kam, někam na Maledivy. Na palubě jen já a pár bláznů.“ Tak líčí svá dobrodružství bohém a emigrant Jiří Gringo Kotík v dokumentu Bye Bye Shanghai. Tenhle mor možností zahubí planetu. Mít jen trochu kuráže, každý můžeme hned teď přeletět svět. A zanechat za sebou jedovou stopu a nakrmit obří korporace. Umění je nevyužívat všech možností a pak o tom mlčet.


O lahvinkách tady a tam

Letadla opuštějí Ruzyň, mizí v noční obloze. Tady nad Barrandovem se dávají ještě s parádou, bílá břicha velryb unikajících oceánem. Jonášové si už poroučejí lahvinky alkoholů, aby snadněji upadli do spánku. A my, rybičky v panelácích? Za lahvinky nemusíme platit přemrštěné sumy.


O době vzdáleně budoucí

Budou za tisíc let politici řešit, znova nebo ještě stále, protikuřácký zákon? A budou v neděli večer v televizi vysílat sestřih největších blbostí, jichž se v týdnu dopustili? Bude prapotomek Zdeňka Škromacha navrhovat pivní výjimku pro cyklisty a v létě s deštníčkem na hlavě dávat prohlášení ze svého nafukovacího bazénku? A bude ještě voda, kterou by si ho napustil? A je v éře spektáklu někdo, kdo by si takovou otázku vážně připustil?


O nebi bez hvězd

Rozsvítili jsme města, reklamami a mnohostí cest. Taky u počítačů a televizí vysedáváme. Pýcha moderního člověka jeho trest: už žádné hvězdy. Co hořelo z temného sametu nebe tisícovkou plamenů, vyhořelo v cloně umělých svítidel. A jednou už nebudou ani pamětníci hvězd


12 názorů

Marcela.K.
04. 06. 2016
Dát tip

...u nás ještě svítí...i oknem do ložnice ;-)

Krásné jsou i u nás, jen z tramvaje je nezahlédneš.

 


Kyna
02. 06. 2016
Dát tip

o nevyužívání možností, aneb za čím se ženeme?


agáta5
01. 06. 2016
Dát tip

u mě na zahradě taky :))


Movsar
01. 06. 2016
Dát tip

díky, jsem rád, že jsme se na chvíli všichni mohli proměnit v milenianisty a probrat tu apoklapysu v dálce.

za hvězdama jezdíš ale tak nejblíž někam do senegalu, ne? v africe jsou prý krásné.


IQ nick
01. 06. 2016
Dát tip

Umění je nevyužívat všech možností a pak o tom mlčet.

A mistrovství je, nemyslet si, že to je hrdinství ... :-)))

 


agáto: Škromach je bezvýznamný textař na facebooku...


kdo ví, co bude za tisíc let, třeba to bude mnohem horší, než píšeš

tahle zamyšlení jsou vážně k zamyšlení


agáta5
01. 06. 2016
Dát tip

přísahám, že já hvězdy mám a na prapotomky Škromacha peču :))) apropó, kdo je Škromach?


Tvé postřehy mě opravdu zaujaly.   /T


Gora
31. 05. 2016
Dát tip

Dobrá zamýšlení: být bez hvězd je vážně největší trest:)      /T.


za tisíc let...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru