Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pro Marťany

26. 03. 2002
10
0
2994
Autor
Kami

Seděla uprostřed noci na louce a čekala bůhví na co. Opodál přistál létající talíř a z něj vylezli dva malí zelení mužíčci. Slušně je pozdravila a oni hned, že když je tak milá, tak ať si něco přeje a oni, že jí to splní, bude-li to možné.

Chtěla bych být jako Slunce, alespoň pro někoho nepostradatelná, dávat život, světlo a radost.

Zelení mužíčci chvíli rokovali.

Ukaž břicho!

Zmateně a zcela bez odporu si vyhrnula tričko a odhalila pupík. Jeden z Marťanů vytáhl kelímek s jakousi barvou, vyndal štětec a začal malovat.

Jééé, to šimrá. Smála se dívka a cukala sebou.

Nemel se nebo bude šišatý... Tak a je to. Měj se tu fajn. My už musíme letět.

A než se vzpamatovala byl létající talíř i s posádkou pryč. Nechali jí jenom veliké zlaté slunce namalované na jejím bříšku. Krásně hřálo – jí i ostatní.

Všichni se rádi vystavovali jeho (jejím) paprskům a čerpali jeho (její) energii. Jenže! Nikdo se k ní nechtěl přiblížit. Vlastně – ne, že by nechtěl – nemohl. Pálila. Sálala jako čert... nebo jako Slunce?


Kami
08. 06. 2002
Dát tip
Jo, byl: retikulíni - ti jsou šedí :o)))

Čolito
27. 04. 2002
Dát tip
Marťánci by měli radost:-)))

Toxman
22. 04. 2002
Dát tip
No ne tak úplně... Můj mateřský obor (dá-li se to tak nazvat) je průmyslová elektronika, ale v současnosti se zabývám výpočetní technikou. :-))) A čímpak budeš Ty ? :-)))

Toxman
22. 04. 2002
Dát tip
Pardon :-)))

Sibyla
20. 04. 2002
Dát tip
No to ze mě bude mít Velevážené Učitelstvo radost. Ty v tomhle makáš nebo co, že seš tak nabiflovanej???Začínám ti závidět!!!

Toxman
15. 04. 2002
Dát tip
Tak až to budete brát ve fyzice, můžeš se přihlásit a říct: "Páňučitleko, já to všecko znám... to je takové tamto, jak to pak dělá ono. A hotovo !" :-)))

Sibyla
14. 04. 2002
Dát tip
Tak teď sem už o maličko chytřejší!!

Toxman
10. 04. 2002
Dát tip
Jasně beru. A zrovna mi by se těch osum let angličtiny taky náramně hodilo... Hz je zkratka pro jednotku kmitočtu [hertz]. 1Hz = 1/s, tj. hertz udává počet kmitů za sekundu. Např. střídavé rozvodné el. sítě s kmitočtem 50Hz -jako třeba naše v ČR- jsou napájeny zdroji el. proudu, který změní 100 x za 1 sekundu svou polaritu (poněvadž celý sinusový kmit je dán svou kladnou i zápornou půlperiodou a tudíž obsahuje dvě změny polarity :)

Sibyla
09. 04. 2002
Dát tip
Tak dík za ten překlad z angličtiny do češtiny, teď jsem ráda, že kdybych nedělala osum let angličtinu tak že by mi to někdo přeložil. K těm Hz tomuhlu nerozumím, no něco málo co je tam vysvětleno, budiž, ale jsem ráda, že to vím, ale tobě jak vidím, tohle téma není vůbec cizí...k tomuhle už bohužel nemám co dodat, ale až na něco přijdu tak ti dám vědět taky ;-), bereš?

Toxman
08. 04. 2002
Dát tip
Sibyla: Barevné normě NTSC se posměšně (zvláště v Evropě :) někdy říká (aglicky, si to bohužel přesně nevybavuju, nějak jako: Never The Same Color) Nikdy Více Stejné Barvy, protože má jisté chyby v podání barev :-). Navíc má také menší počet obrazových řádků (PAL - 625 ř., NTSC - "jen" 525 ř. :-). Jelikož je však počítána na Americkou rozvodnou soustavu el. sítě, nepoužívá snímkovou frakvenci 50 Hz, ale 60 Hz tj. nikoliv 50, ale 60 půlsnímků za sekundu - (30 snímků), což sice o málo může zlepšit podání pohybu, celkově však zůstává rozlišení stále menší :-))).

Sibyla
06. 04. 2002
Dát tip
TAk aspon neco mame lepsi nez americani!!!!Jo chytre evropske hlavick,y ani nevi, o co se ti americani ochuzujou....

Toxman
04. 04. 2002
Dát tip
Kami: Nic nic... toho si nevšímej to já jen tak plácám :-))) Jen tak na okraj víte, že v normě NTSC (např.: USA, Japonsko) se teletext vůbec nevysílá (pouze Caption text... něco jako obdoba skrytých titulků). Pokud se příliš nepletu, teletext je doménou evropského systému PAL (o SECAMu si nejsem jistý, ale asi jej taky umožňuje) a byl původně vyvinut tuším v Anglii.

Toxman
03. 04. 2002
Dát tip
Jasně, že program... Nejlepší program je teletext :-)))

Sibyla
03. 04. 2002
Dát tip
jo to je věc..za to tomu kdo to vymyslel měli dát Nobelovku!!!!

Kami
03. 04. 2002
Dát tip
Co máte s teletextem???

Toxman
02. 04. 2002
Dát tip
Sibyla: Já nemusím ani soutěže z ČT typu Aligátor :-))))). Ono jednoduše řečeno: Ze všeho je třeba vybírat. Ostatně, když Tě tak pozoruju, přestože se na TV n@va nedíváš, nějak podezřele dobře ji znáš :-))))

Sibyla
02. 04. 2002
Dát tip
toxman: Tak za to ti teda moc děkuji, u toho nova se ti místo o povedlo krááásný zavináčovský a, blahopřeju :-), Jako sorry zlato, ale existuje věc ,program¨ a tam uvidíš, co kde dávaj, a k té ČT nemusim ani jejich Frrrrrrrrr Letadlo a už bysme toho mohli nechat!!!!Ale souhlas...vybírat.

Sibyla
30. 03. 2002
Dát tip
Jste nejslabší, máte padáka!Tohle když někde slyšim, tak mě to totálně deprimuje!!!!Novu nesnášim jak osinu...domyslete si kde!

Toxman
27. 03. 2002
Dát tip
Sibyla: Rád se občas podívám na nějakou komedii, případně film. Ovšem jejich vlastní produkce (zprávami počínaje a miliardářem konče) ve mě občas vzbuzují vražednické sklony. :-)))

horák
27. 03. 2002
Dát tip
Příjemné - i když, trochu mě mrzí, že se to více nerozvedlo. Připadne mi to takové nedodělané. Ale hřeje - to je důležité.

Dabi
26. 03. 2002
Dát tip
:o)) Na zamyšlení ... pěkný :o) Máš můj t*

Gorgona
26. 03. 2002
Dát tip
:)

papouch
26. 03. 2002
Dát tip
nojo, všeho moc škodí dobrého pomálu čeho je moc, toho je příliš ... a mnoho dalších lidových mouderrr :-) Já znám jednu, ta rozdává sluníčkový teplo pořád a můžu se k ní přiblížit, jenže je rozlítaná jak vlaštovka a je pořád daleko To sem se ňák rozkecal, nojo.. píp :)

Armand
26. 03. 2002
Dát tip
:)

papouch
26. 03. 2002
Dát tip
Teď mě napadlo ... A co zezadu? Měla to slunko na břiše! Zezadu je to přece taky pěkný... ;-))))

Armand
26. 03. 2002
Dát tip
tak tohohle si vyblejsknul perfektně..... v pohybu :))

Helča
26. 03. 2002
Dát tip
Pěkné, nejen pro Marťánky :-)

:o)*

Kami
26. 03. 2002
Dát tip
To je von! Ten to byl! Papouchu, papouchu, tys pěkný opeřenec! :o)

lidka
26. 03. 2002
Dát tip
dobrej nápad, plný břicho horkýho slunce.....au ale dobrý, takový dětsky nevinný :)

Toxman
26. 03. 2002
Dát tip
Já mám rád teplíčko... A nebyla to ta... no jak se jmenovala... ze Žhavých výstřelů ?

Kami
26. 03. 2002
Dát tip
Je mi zima. Happyend nebude!!! :o)

Sibyla
26. 03. 2002
Dát tip
Jo teda námět je originální....Ti malí zelení šmejdi jsou ale vychytralí.... No to neřešte mimochodem Toxmane, ty se čumíš na Novu??

Twister
26. 03. 2002
Dát tip
Fakt dobrej nápad.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru