Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pořád jsi pod ryskou

05. 06. 2016
10
22
856
Autor
MKbaby

Pořád jsi pod ryskou,
můj vytoužený moku,
ačkoliv barva tvá
tak milá mému oku...

Pořád jsi pod ryskou,
ač slyšel jsem: "To dojde!"
Už dávno spadla pěna.
Nechť výčepák ten pojde...


22 názorů

agáta5
14. 06. 2016
Dát tip

bejby, se ti divím, že "na vrtule" ..  sje podporoval... bych rači umřela žízní!! Zadraho a ještě zadebila.. to je na mě moc :))))))))


Kolobajda
14. 06. 2016
Dát tip

Nemám se za co stydět - já mám rysku čistou ...   : -))  /**


MKbaby
07. 06. 2016
Dát tip
:-)

Horác
07. 06. 2016
Dát tip

Odvěká debata. Téma mi za to celkem nestojí, ale určitě mi je milý zdejší dialog, tedy multilog. :-)))


MKbaby
06. 06. 2016
Dát tip
To děláte Pražákům natruc, to je vám podobný :-D

MKbaby
05. 06. 2016
Dát tip

No samozřejmě že přiměřeně pod, protože pěna je taky pivo, nejsem prudič ani nelida :-) Ale ve většině hospod dostane člověk pivo, které nedojde, ani kdyby mu narostlo sto nohou...

Pravý vrchol drzosti jsem zažíval při každém odletu na pražském letišti, kde jsme si dávali tradičně plzeň "na vrtule" v ceně cca 130 Kč za půllitr, což znamená marži skoro 900 %. I při této nestydaté ceně bylo ve sklenici minimálně o centimetr a půl méně...


Mnohdy byla vedena debata, zda se pivo má natočit k rysce nebo přiměřený kousek pod.

Jsou dva pohledy:  Na rysku natočím, ale pěna nebude, protože to je také pivo.

Nebo přiměřeně pod a s pěnou a pak je dobrý výčepní, který to má v oku a to pivo dojde přesně.

Já mám raději to s dobrou pěnou a mírou. 

A nikdo si za ta dlouhá léta nestěžoval.        

 


MKbaby
05. 06. 2016
Dát tip

Díky za úsměvy :-)


agáta5
05. 06. 2016
Dát tip

:))))


Benetka
05. 06. 2016
Dát tip

...jo jo - nechť POJDE! :D Úsměv...


MKbaby
05. 06. 2016
Dát tip

;-)


Diana
05. 06. 2016
Dát tip

:-))


MKbaby
05. 06. 2016
Dát tip

aleš: S takovou by se někdejší televizní soutěž Riskuj! mohla přejmenovat na Pyskuj! :-)


dodržuj číšníku rysku

neriskuj ránu do pysku...


8hanka
05. 06. 2016
Dát tip

nuž,  máš pravdu, Bejby, profíci to vedia...čím som staršia, tým viac mi všeličo vadí, čo som prv až tak nevnímala...spomalení čašníci,  špinavé poháre, upatlaný príbor...jasne, ryska je na to, aby vedeli, kam až treba naplniť poháre:) Ty to vieš, ja to viem, len mnohí z nich ešte nie:)


MKbaby
05. 06. 2016
Dát tip

Pro profíka s dobře seštelovanou pípou není problém načepovat pivo přesně. Koupelnu si taky neobkládáš sama, protože ten, kdo to dělá celý život, to určitě udělá lépe a rychleji :-) Podmíráky se točí proto, aby se personál obohatil na účet zákazníků. Kupodivu mnohdy se za takového výčepáka postaví skupina místních štamgastů, přitom právě je okrádá takové hovádko nejvíc...


Gora
05. 06. 2016
Dát tip

Já raději vínko:))) jste šikovní:)


8hanka
05. 06. 2016
Dát tip

z vlastnej skúsenosti viem, že naliať akurát je sakramentsky ťažké,  aspoň pre mňa,  keď máme "krúžok", kupujem si občas pivo nealko vo fľaši a nedokážem si poriadne naliať, alebo nalejem málo, alebo prelejem cez okraj a pena mizne v obruse, taká škoda....

 

občas si plním pohár z  fľašky,

býva v ňom krásna, ľahká pena,

neviem, či odhad mám tak ťažký,

prelievam, pena mizne do  stratena:(

 


MKbaby
05. 06. 2016
Dát tip

Od číšníků slýchám tam i onde,

nízká hladina že vbrzku donde.

Mnohde totiž nosí podmíráky.

Při placení pod míru jdu taky :-)


Gora
05. 06. 2016
Dát tip

Nerozumím rysce pivní:

výčepák ji neovlivní?:)))                                                                    /T.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru