Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na druhém břehu

09. 06. 2016
1
14
1089
Autor
Amale

Jsem most,
A ty jsi potok,
A láska je ten šípek,
Co kvete na kopci na druhém břehu.


14 názorů

Kyna
09. 06. 2016
Dát tip

Druhá strana;) Udělej si na mě spíš čas tím stylem, že napíšeš nějakou báseň, kterou ti nebudu moct zkritizovat, jak moc mě (a kohokoliv) pohltí.

Protože jazyk umíš, obsah umíš, mám jen pocit, že si nedáváš moc záležet. Ma-ma-ma-ma-manipuluj! Umíš to, ale vypadávám ti. 


Amale
09. 06. 2016
Dát tip

já se picnu. Kam to zmizelo?? No nic. Podruhé už to psát nebudu. 

Až zítra.


Amale
09. 06. 2016
Dát tip

Na tohle teď už nemám sílu odpovědět ... Mám totiž otevřený ještě jedny stránky, kde mám básně v jiném jazyce, a mám tam teď hromadu nezodpovězených ohlasů, tak promiň, až budu mít čas...

Ale vážím si toho. Jseš dobrej, ale běžící pás maximalismu a perfekcionismu mě drobet vyčerpává. Mám před sebou ještě 17 stránek překladu dneska. Promiň. Odcházím. Jen přečtu zbytek a už budu držet hubu (pokud mě nenaštveš, ovšem)). Zas až zítra nebo tak...

Ne, zítra budu číst zas já tebe - jak Pejsek a Kočička))


Amale
09. 06. 2016
Dát tip

Na tohle teď už nemám sílu odpovědět ... Mám totiž otevřený ještě jedny stránky, kde mám básně v jiném jazyce, a mám tam teď hromadu nezodpovězených ohlasů, tak promiň, až budu mít čas...

Ale vážím si toho. Jseš dobrej, ale běžící pás maximalismu a perfekcionismu mě drobet vyčerpává. Mám před sebou ještě 17 stránek překladu dneska. Promiň. Odcházím. Jen přečtu zbytek a už budu držet hubu (pokud mě nenaštveš, ovšem)). Zas až zítra nebo tak...

Ne, zítra budu číst zas já tebe - jak Pejsek a Kočička))


Kyna
09. 06. 2016
Dát tip

K básni

Obsah: Nepochopil jsem (pocit aleše-nováka to vystihuje). Pokud jsi chtěl říct, že "láska je nám oboum vzdálená", je to kýč // Pokud jsi chtěl říct, že se přes muž. subj. (mostu) dostávají lidé k lásce, která díky žen. subj. (vodě) žije, ale žádný z nich ji doopravdy nepozná, šlo to napsat lépe, protože (viz forma)...

Forma: V obraze je most, potok a šípek. Ze subjektivního hlediska z toho mám pocit osamělosti (viz obsah č.1), z objektivního nedostatečnosti (viz obsah č.2). Na to, aby to byla subjektivní báseň, je to ploché, a na to, aby to byla objektivní báseň, je to  nejasné.


Kyna
09. 06. 2016
Dát tip

Ahoj Amale, jsem rád že ses ozval.

a) Nenudí, ale dráždí, a nikoli ambivalence, ale její opakovatelnost.

b) Dobře poznám asociační (intuitivní) myšlení, tato skupina básní je nedomyšlená. Konstruktivní kritika - obsah: ambivalence. Forma - proud. Jazyk umíš, ale rozmýšlej, mysli na nás.

c) Neměl jsem s tím problém, protože mají stejný obsah i formu, liší se pouze dynamikou.

d) Vznikla mi jedna a ta samá představa. Na vytváření světů si ujíždím, a proto ti píšu tak ostrou kritiku - vytvořil jsi jen jeden. 

Tip: Souhlasím s tebou, že dát tyto básně do jednoho svazku by nebylo produktivní, ale jelikož se v nich opakuje stejný motiv, mohl bys místo opakování vytvořit dílko, které by svou ambivalenci předalo čtenáři pod kůži. Vůbec se nesnažíš čtenáře někam dovést. Naopak počítáš, že tam už je, a bude se o tom s tebou bavit. 

Jdu si pořádně přečíst tvé další básně, abych zhodnotil, jestli jsem se nespletl.


Amale
09. 06. 2016
Dát tip

Děkuji za vřele a povzbudivé přivítání nového autora, Kyjino.

a) Nudí Vás má opakující se "ambivalentnost"? Představte si, že čtete sbírku, která se jmenuje... jakpak se může jmenovat?.. Tak třeba - "Ambivalentnost"

b) Možná, je čas pokročit ve slovníku dál od tohoto výše zmíněného termínu, pak by byly kritiky na mé nudně monotematické básně pestřejší.

c) Oceňuji Vaší trpělivost - přečíst 20 básní, v nichž vidíte jen ambivalentnost - to chce výdž. Děkuji Vám. Ale teď vážně: máte pravdu v tom, že napoprvé bylo vhodnější zveřejnit různorodější výběr, ale to možná ještě příjde. Uvidíme.

d) Poezie není jen o obsahu, který sám o sobě také mnohdy není uchopitelný pouhou dešifrací významů. Poezie je vytváření nových světů. Odpoutejte se od "co tím chtěl básník říci" a nechte se unášet řekou slov, asociací, představ... Žádné Vám nevznikly? Pak jsme si nerozuměli. To je vše. Už mě nečtěte (vzdyť už to vše znáte) a ušetřte vzácný čas na psaní vlastních básní. A já ušetřím svůj.

Děkuji.

Amale


agáta5
09. 06. 2016
Dát tip

ale před tím tam bylo něco jinýho tuším :))


agáta5
09. 06. 2016
Dát tip

qíčalko milená, kdo by tohle neznal :)))


agáta5
09. 06. 2016
Dát tip

Ondro, ty se mi tak hezky zdáš :)))


Kyna
09. 06. 2016
Dát tip

Díky, že jsi mi přiblížil tvoji ambivalenci, kdy se nemůžeš rozhodnout, jestli ji máš držet nebo pustit. Je láska, když tě ona požádá, abys ji opustil, a ty ji poslechneš?

Nicméně se ti to moc promítá do erotična, a po desáté básni mi to začíná připomínat násilný excibicionismus. 

Tak či tak, stačila jedna báseň. Všechny se opakují, všechny mají stejný motiv. Dej to do sbírky "Chtěla, abych ji opustil, ale já ji přece tak miluji, že jsem ji radši držel za vlasy zatímco křičela, a dál jsem omezoval její vůli".


takže když mě pošle k šípku, je to láska...


agáta5
09. 06. 2016
Dát tip

to jako fakt???!!!!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru