Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ublinknutí aneb díky za každý Mistrovo ráno

07. 07. 2016
9
36
1611
Autor
agáta5

 je to má první literární kritika a má určitě jisté nedokonalosti... ale myslím, že nějak každej začínal a já slibuju, že příště to bude lepší , že budu pilně studovat a číst a prostě všechno.

 

Ani jsem dlouho nemusela přemýšlet, na kom si vyzkouším svý první krůčky kritika. Nejsem troškař -  na nejoblíbenějším autorovi zdejšího portálu přece, to dá rozum. To by f tom byl čert, aby ze mně nakonec neudělal největší odbornici jeho děl. Třeba si to nakonec hodí sám tak, jak to přeje ostatním…
Jeho tvorbou jsem fascinována od tý doby, co jsem se sem vnutila a tak mu pár jeho říkanek trošku proberu… když může movsar, já můžu taktéž.  Co je proti tomu dobytčák, že jo? A navíc, sám Mistr v komentu nabádá k upřímnosti. Tož jdu na to:

NECHAT PŘIJÍT MÚZU

Nechat přijít múzu...,
rovná se
vypnout tohodle serveru hrůzu.
(Neustále odněkud tu čumí.)
Pak všechno poddá se - - -

V rámci normality
nenechat se obstoupit
vychvalovanýmí debility.
Však těm, co nic neumí,
názorově neustoupit - - -

Rovná se-poddá se, hrůzu-můzu, debility-normality … naprosto skvělé tu čumí- nic neumí…jak úderné, jak originální, prostě mistr slova. Vychvalovanými debility – tak tady se mistr kapku sek… debily možná, ale to by mu zas nešlo do skvělýho rýmování s normalitou… jojo, je to řehole, ta poezie, že jo, pane mistr. 
Gramatický rýmy sem, gramatický rýmy tam, až je z toho rýma. Tohodle bohdá nebude, aby z toho něco nevzešlo.

Ano, věřím, že se to poddá a poddá se to tak, že si ruku podá relé s koudokokotem a bude to krásné všechnopoddání. Pak bude všeznalý Movsar kritizovat dílenské poddání se a dílenský osiřelý mistr posílat do zadele Movsarovy všeobjímající kritiky a budou sát z jednoho prázdnýho písmáckýho cecíku, páč všechna ta hrůza serveru bude pryč. Báječný plán, hvězdy jasné!

 

A tady mistr vybraným jazykem, neotřelým slovním spojením sežral kus rohlíku, zapil to kávou a zakončil slovní masturbací:


Vůně čerstvého pečiva,
ranní kávy.
První milování dne - - -


A po krásném svěžím prologu přidává lehkou, odvážím se říci, opět originální báseň ..


NÁDHERNÉ SLUNNÉ LETNÍ RÁNO

Věci..., příběhy..., časové úseky,
přicházejí i odcházejí - - -
Jsme toho všeho nedílnou součástí.
Dnešní ráno se tváří,
že by to mohlo ještě chvíli vydržet.

Ano, ráno se tváří a vydrží. Vydrží všechno. I tyhle splašky, které né a né odtéct s ranním mistrovským výronem.

ZDEJŠÍ OBLASTNÍ VÝHODA

I zde..., mezi plejádami ničeho a exkrementy...,
lze najít duhokřídlé a krásu fakt nečekanou - - -
Schovejme někam tedy své věčné sakramenty
a vyražme ihned (každý sám) na čekanou - - -

Jediný Sacrament bohužel na čekanou fakt nečekaně nevyrazil. Zůstal tady na Písmáku a zraje do krásy. Se mu divím, mezi těmi exkrementy, že neletí za duhokřídlým matrošem a furt se cpe s tou nevymáchanou hubou někam, kde ho nikdo nechce. Ale Sacrament je holt věčnej Sacrament. Zabít se to nedá, vystříkat repelendem taky ne…


A perla:


KRÁVOVINY

Co Světem (odjakživa) známý je Svět.
Jsem opravdu (ze srdce) moc rád...,
že mě na to stačí jenom pár vět - - -
(Tím pádem mohl bych to ustát...)

Nebojej se pane Mistr, on ustojí všechno! Co světem odjakživa známý je Svět, on bude světový až za Svět.

 

A na závěr si dovolím malou poetickou lahůdku:

PTAČKY

V jednom místě bujné a zelené vegetace na břehu
Slapského jezera jsou i třešně... Takzvané ptačky...
"Jsou i docela sladké...," říkáš - - - Jsem ve střehu
spíš na kamenných
kinklajících se schodech, abychom neodešli plačky.

To, co potkáme..., není určitě třeba hned zavrhovat.
(Vím, že například do bublaniny bývaly fakt skvělé.)
Spousta věcí z naší osobní historie tam lze schovat.
(Už nic nenatrháme, přišli lidé z kempu.)
Nicméně verše o tom přežijí určitě dál než do neděle.

 

Určitě pane mistr, myslím, že tyto verše přežijí na kinklajících se schodech i vás… hlavně buďte ve střehu.

 

 

 

 

 


36 názorů

Whitesnake
27. 07. 2016
Dát tip

jdu kurva na to

(sprosté slovo zde uznáno - subjektivně - funkčním)


agáta5
27. 07. 2016
Dát tip

jj, jsme to ale zlobivci :))


agáta5
27. 07. 2016
Dát tip

ještě si přečti "miláčku, co to máš na háčku" ... to byl taky docela výraznej den v mým životě :)))))))))))))


Whitesnake
27. 07. 2016
Dát tip

Vůbec jsem netušil, žes poetického oRLa rovněž vystavila na pranýř  (ad můj příspěvek o asi 14 dní později. To si jeden skutečně nemůže poručit a musí se k těm neuvěřitelnostem vyjádřit


agáta5
27. 07. 2016
Dát tip

:)))) taky to mělo přesně tenhle účel... pobavit a zvednout náladu všem zneuznaným umělcům a .. i těm uznaným :)))


Whitesnake
27. 07. 2016
Dát tip

Zvedlo mi to už tak dobrou náladu :-)


MKbaby
09. 07. 2016
Dát tip

Super, nemá chybu :-)

A egil mne opravdu překvapil. Navíc velmi, ale velmi příjemně :-)


agáta5
09. 07. 2016
Dát tip

já se tomu dlouho bránila, ale po ix krásných vzkazech a dokolečka steejných špínách jsem si ho zablokovala a je mi dobře ... jj, máš pravdu

 

admine, měl bys vyhodit z úspěšných děl r.l. skělou báseň - když už jsi mě moji krásnou kritiku zmasíroval, tak prosímr spravedlivě... já jsem slabej odvar proti tomu, co plodí on.  děkuji :)


Admin A
08. 07. 2016
Dát tip

"07.07.2016 20:26:15    Evženie Brambůrková

A kdo mu doporučí, aby přestal psát lidem do zpráv sprosťárny a výhrůžky?"

 

Což ho takhle zablokovat? ;)


agáta5
08. 07. 2016
Dát tip

jj, mám to samý občas... na půl plynu ale jedu už docela dlouho a je to fajnový :))))


Kolobajda
08. 07. 2016
Dát tip

Agáto, já totiž v 8.27h. ještě nemám vypité ranní půllitrové kafe - tím pádem mám dlouhé vedení, neb mozek mi na půl plynu jede. Vždyť to, že egil ví vo co go, to ví all a to ví i já. No nic...   ; -))


agáta5
08. 07. 2016
Dát tip

a já po vzoru mistra zablokovala jeho výsost.. to je ale najednou krásně :)))


Gora
08. 07. 2016
Dát tip

Netušila jsem, že egil disponuje takovým smyslem pro legraci, milé překvapení pro mne:)


Královskou korunu tomu zde nasadil,

tím jak si přisadil ....... egil!!!!!!!!!!!


agáta5
08. 07. 2016
Dát tip

kolobajdo, nemusel jsi vysvětlovat, egil tutově ví, o koho jde a moc hezky to shrnul :)))  jeho komentář by měl být zasazen do zlatýho rámu písmáka  :))))


okoloidúci
08. 07. 2016
Dát tip

* za koment egila :)))


Kolobajda
08. 07. 2016
Dát tip

For egil:  ta raně postpubescentní naštvanost na svět sedí. Jen menší drobnost - ta kritika je supernadsázka, neb věř, že kritizovaný autor, zvaný Mistr, Relé, nebo všakvyvítekdo, není nikdo jiný než R. L. = Roman Lohnert, a tomu je bratru 59 let. A splácal už tisíce výblitků, a je den ode dne vulgárnější ke zde publikujícím ženám. Takže ten už nikdy nedozraje, už je dávno přezrálý. Kdysi se zde holedbal, že je lepší, než Jiří Žáček. Jeden vtipný člověk to okomentoval: To je jasné - přece žáček nemůže být nikdy lepší mistra...   o))


agáta5
08. 07. 2016
Dát tip

nikoli beztrestně stupuje jinoch do jeskyně slov :))))) tedy egile, ty máš větší smysl pro humor než já  :))))

krásný komentář!

 

Marcelko, ztráta času to není, jinak bych to přece nedělala :))))


egil
08. 07. 2016
Dát tip

Coby neznalec aktuálních hlubších poměrů předpokládám, že autorem kritizovaných veršů je někdo velmi mladý, kdo se teprve hledá. Že ještě neví, jaké jsou kupř. gramatické rýmy zlo (normality-debility/ exkrementy-sakramenty) a že je dobré se jim vyhnout. Z ostré dikce veršů za nimi spíš tuším nějaké testostero-hormonality. 

Rytmus též kodrcá, ale nebuďme příliš příkří na mladého autora, který se potřebuje propsat ke konzistentnímu výrazu. A banality? Sáhněmě si do svědomí - CO jsme my psali v sedmnácti? Já třeba kopíroval Nezvalova Edisona a snažil se svým nepříliš umným padělkem sdělit, jak je super sbírat zkameněliny.

Z vešů cítím raně postbubescentní naštvanost na svět, a ta je v pořádku - ta by mohla něco změnit. Nelámejme hůl nad mladým autorem. "Nikoli beztrestně vstupuje jinoch do jeskyně slov." 

Co si budeme povídat, je rozhodně lepší a pro ducha přínosnější, když mladý autor píše verše, než aby fetoval a gamesil. 

 

 


Marcela.K.
07. 07. 2016
Dát tip

Myslím, že tohle je ztráta času.


Kolobajda
07. 07. 2016
Dát tip

Taky by i moje maličkost si ráda zakritizovala, ale - neumím to. Umím jen provokovat. Případně i někoho vydráždit. Je zajímavé, že PES nejvíce běsní a štěká, když je za plotem. Ale stejně bych rád viděl, jak by štěkal, kdyby se ocitl tváří v tvář takovému MKbabymu. Myslím, že by zaskučel a stáhl ocas mezi nohy. Mně může nazývat jak se mu zlíbí, já na něj s přehledem seru. Ale dotýká se mně, jak se strefuje do vás - žen. Snad přetrvávající sexuální frustrace...??... A co jiného?     Já opravdu bývám dlouho klidný (a někdy dokonce i vlídný). Přesto jsem si z nepřeberného množství jeho výblitků (z doby, kdy jsem je ještě četl) sestavil takový výbor z Mistrova díla. A budu je ochraňovat jako oko v hlavě, protože vím, že po jeho smrti okamžitě prudce stoupnou v ceně. Doufám, že to nebude trvat dlouho.

 


Gora
07. 07. 2016
Dát tip

Statečná čtenářko, měla bys dostat metál za přelouskání slátanin, jež má někdo odvahu nazvat vázanými verši. Stačí už jen ty názvy:(((((


A kdo mu doporučí, aby přestal psát lidem do zpráv sprosťárny a výhrůžky?


agáta5
07. 07. 2016
Dát tip

okej, odsuň, ale já se přece nezdráhám... tahle kritika je psaná pro znalce místních poměrů

a je mi neskutečně milé, že až po mém příspěvku se konečně něco děje... jen nevím, zda to odsunutí pomůže :) to bys tu admine musel stát se vztyčeným prstem celý boží den ...

 

 

 


Admin A
07. 07. 2016
Dát tip

Odsunul jsem z hlavní strany Romanovy elaboráty a odsunu i tohle. Na písmák to nepatří, nadto když se zdráháš jmenovat předmět své kritiky.


agáta5
07. 07. 2016
Dát tip

Evžo, já musím číst mistrovu tvorbu... abych nebyla ochuzena... jj, jdu si vzít teplý ponožky taky... abych dlouho vydržela! :))))  a díky, ráda bavím lidi


agáta5
07. 07. 2016
Dát tip

tak mi napiš krásný dopis, jak jsem úžasnej kritik, jo? 

strach mám i já, neznám Adorna :(( 


Máš můj obdiv. Hlavně za to, že jsi ty krásné básně přečetla.

Jejich rozbor má skutečně vyšší úroveň než tato veledíla.

No, hlavně, aby jim ta bublanina vydržela na věky věků.

Jdu si vzít teplé ponožky,

starou bábu zebou nožky.    :-))))))) /T A nasmála jsem se velice.


Kočkodan
07. 07. 2016
Dát tip
... ... ... Agáto promiň, ale já už se bojím na Písmáku něco napsat... ;-)

agáta5
07. 07. 2016
Dát tip

mistr mě už ničím překvapit nemůže... :))) jeho slovník je veskrze profláklý :)))


agáta5
07. 07. 2016
Dát tip

Stázko, já děkuju, že jsi přišla do jámy lvové :)))


agáta5
07. 07. 2016
Dát tip

já myslím, že se v tom najde :)))   statečný komentátore :)))))


okoloidúci
07. 07. 2016
Dát tip

agáto, Mistra akiste nepoteší, že Tvoje kritické poznámky majú zdá sa mi o niekoľko tried vyššiu úroveň než hodnotené diela. platí to aj pre movsarove kritické opusy? :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru