Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

3x apgrejd na Windows 10

11. 07. 2016
4
5
499

// V uzbeckej jadrovej elektrárni Turulukulu bežal riadici softvér cez Windows 8, čo bolo celoštátne prezentované ako znak obrovského pokroku v štátnej jadrovej energetike, keďže predtým im to bežalo cez Windows 98, a vždy, keď im nabehla hláška "Program vykonal nepovolenú operáciu a skončí", celá krajina ostala na pár minút bez prúdu, než sa systém reštartol. Teraz im však z ničoho nič nabehol apgrejd na Windows 10, čo opäť prerušilo beh elektrárne. Po polhodine sa začal jadrový reaktor prehrievať, keďže regulačný softvér nefungoval a zamestnanci schytali paniku. Voda určená na chladenie dochádzala, a automatické regulátory nefungovali. Manuálne ovládanie elektrárne bolo prístupné iba na heslo, avšak to bolo tiež uložené iba v počítači. Panika rastie. Teplota v kotloch rastie. Systém Windows sa inštaluje. Už 90% hotovo! 92%. 95%. Teplota v kotli rastie. Zamestnanci si obhrýzajú nechty. 100%! Teplota v kotli už iba 15 stupňov pod limitom prehriatia kotla. "To bola tesnotka", vydýchne si hlavný technik. Systém Windows nabehne. 11 stupňov pod limitom. Riadiaci softvér sa inicializuje. 8 stupňov pod limitom. V tej chvíli vyskočí na obrazovke oznam. "CHYBA KOMPATIBILITY: Softvér je kompatibilný iba s operačným systémom Windows 8. Prosím aktualizujte softvér na verziu určenú pre Windows 10". 5 stupňov pod limitom. Softvér je napísaný špeciálne pre elektráreň a nie je ho ako aktualizovať. "Rýchlo heslo!" vrieska hlavný technik v panike. Počítačový technik sa ho snaží vydobyť z počítača, ale nekompatibilita riadiaceho softvéru po chvíli spôsobí modrú obrazovku, a celý systém spadne. 2 stupne pod limitom. Počítačový technik iba znovu zapne počítač, a v panike uteká zo sály. O minútu nastane mohutná jadrová explózia, ktorá vyhladí polovičku populácie Uzbekistanu.

//DJ Bobor hrá koncert cez počítač. Mixuje jednu pecku za druhou, nálada vo vare, publikum má rozšírené zreničky. V tej chvíli sa mu operačný systém začne sám od seba aktualizovať na Windows 10, a koncert je odrazu sám od seba prerušený. "Chvíľočku strpenia, teraz si zahráme polhodinovú coververziu 4'33'' od Johna Cagea. Na požiadanie to môžem osoliť sólom na zobcovú flautu. Vychutnajte si zatiaľ projekciu od môjho VJa Ťuťuli Muťuli" volá DJ Bobor do mikrofónu. V tej chvíli sa začne apgrejdovať Windows aj VJovi Ťuťuli Muťuli, a ľudia si môžu vychutnať pohľad na inštalačnú obrazovku. Tento program sponzorovali Košice, Európske hlavné mesto kultúry 2013. SOZA vybrala poplatky, a tie boli následne odoslané autorovi, spoločnosti Microsoft.

//Bol to veľký deň. Prvý viacnásobne použiteľný turboraketoplán s ľudskou posádkou letí na Mars! Ľudia sedia pri počítačoch, upierajú oči na priamy prenos a hryzú si nechty. Začína slávnostné odpočítavanie. Päť-štyri-tri-dva-jedna-odpal! Raketa letí k nebesiam a burácajú ovácie. V tej chvíli sa riadiaci systém rakety začne apgrejdovať na Windows 10, a obrazové spojenie sa preruší. "Haló, Houston, máme problém!" volá hlas kapitána lode z núdzovej vysielačky. "Úplne nám odišiel riadiaci systém lode!". "Prepnite na manuálne riadenie!" ozve sa odpoveď z centrály. "Stalo sa! Nefunguje nám ale ani navigácia! Ktorým smerom sa ide na Mars?". "Rovno, a za Mesiacom doprava!" Bohužiaľ, tieto údaje pre kapitána lode neboli dostačujúce, a turboraketoplán miesto na Marse po pár hodinách cesty narazil na povrch Merkúra. Kozmonauti nepremeškali túto príležitosť byť prvými ľuďmi na Merkúri, a vyšli von z lode. Ich skafandre ale neboli stavané na teplotu 400°C na povrchu planéty, a kvôli tomu sa okamžite uškvarili a zhoreli.


5 názorů

Lakrov
25. 07. 2016
Dát tip

Námět je dobrý, mohla by z toho být černo-humorná povídka,  ale zpracováním to připomíná spíš jen nahromaděný materiál.  


agáta5
11. 07. 2016
Dát tip

ťuťuli muťuli :))

jj, windows 10 je fšude!!  :)))    dobrý čtení


vk
11. 07. 2016
Dát tip
polhodinovú coververziu 4'33'' :-) bavia ma tieto tvoje texty

Movsar
11. 07. 2016
Dát tip

výborné, t


tohle je možná sci-fi... ale počítačem (bez řidiče) řízená Tesla "přehlédla" kamion...realita. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru