Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Postavit! A stát!

14. 07. 2016
6
13
1373
Autor
Indianska

Pro J., která se ocitla na prahu svých sil, své bytosti, svého života. A všechny cesty jsou teď slepé.

 

Stavím si dům
mezi stromy,
listy lechtají
rámy mých oken.
Procházím se po pokoji,
našlapuji zlehka.
Už jsem si zvykla
na pohromy.

V zahradě mi kvetou
jabloně
a MINY.
Láska jen šeptem,
nebo její napodobeniny.
Drží ji pod krkem,
vyrývá vrásky.
Mám tolik očí,
co umí vidět,
ale zalepím ústa
a pořádám hon
na bělásky.

A ten zločin
se děje
před mými dveřmi.
Tak stavím barikádu
z pokácených stromů,
šeptám jí do ucha:
"Věř mi, někdy je lepší
odplivnout si a jít radši domů."


13 názorů

Indianska
01. 08. 2016
Dát tip

:))


Indianska
22. 07. 2016
Dát tip

Děkuju vám. Je vždy zajímavé, co si z toho ostatní odnášejí, jak básničku chápou. To, že třeba moje inspirace byla úplně jinde, je naprosto jedno. :)


agáta5
20. 07. 2016
Dát tip

PN líp bych to neřekla :)


líbí se mi to tak jak to je.

Báseň je vždy směs nevysvětlitelných pocitů a ty buď zarezonují, nebo ne.  Nebyla li by báseň takovými pocity, byla by politickým pamfletem . Zvláštní umění je pak  podat politický pamflet pomocí básně s nevysvětlitelnými pocity. A to se myslím indiansce , ve světle, nebo spíše tmě aktuálního terorismu ze kterého  BLEDNOU tváře  podařilo .

 

 


Snad by si to mohl každý prebrat po svém.*


...............................*/***


Indianska
15. 07. 2016
Dát tip

Básně fakl nevysvětluji. To je jak s vtipama. Zkazíš je. Jestli některý nepochopíš, nevadí. :)))


Páni ty odpovídáš zase tak nesdílně jako v té básni a já stále nevím o čem drama je. Jsou tam 3 postavy? Ona si postavila dům a přes plot vidí manželské nesváry druhých? Nevím také proč je zvýrazněné MINY? 


Indianska
15. 07. 2016
Dát tip

Já nevím, vysvětlovat... Každej z nás někoho takovýho má. Nebo měl. Což je ta lepší varianta.


Mohla bys autorko vysvětlit jedné staré bledé tváři KDO "ji drží pod krkem" a KDO "vyrývá vrásky"? 


agáta5
15. 07. 2016
Dát tip

v týhle chvíli je nejlepší soustředit poslední zbytky síly na malichernosti.

zajímavá báseň


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru