Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Když tě vlna přeleje

16. 07. 2016
3
2
554
Autor
verulinda

                                                                                                                                                                    verulinda

 

 

vlny nemají stejný směr                          

ta moje přišla zcela nečekaně

z výšky dolů se tlačila                                                                   

třásla se mnou  i s dechem

jak  odplouvala   chvějící  se nádhera

krvepěnivá

najednou   jsem  vnímala

že  po  mně    vodopád  smíchu  stéká

 

nezvyklé  bylo  jen

že  jsi  mne  při tom nedržel

 

ta vlna patřila jen mně

sama si mne  našla

to když jsem se v té zeleni ztratila

 


2 názory

lawenderr
16. 07. 2016
Dát tip

hmmm ... myslím, že čtení tvé básně bylo málem tak dobré, jako by bylo její prožití ... myslím:)))


Já jsem dříve schválně říkal o té baterce na střeše, abys nepodceňovala souvislosti a při psaní také přemýšlela o těchto zdánlivě podružných věcech. Například ty dlouhé mezery, jsou tam nutné? Totéž slovosled "vodopád smíchu stéká" je to nutné? Pak ještě nerozumím "té zeleni". Kde se vzala zeleň, na niž ukazujeme zájmenem?

Básnička je jinak v zachycení okamžinu milostného překvapení a prožitku mimořádně zdařilá. Hrdinka působí autenticky a upřímně, zcela ponořená do svých dříve neznámých radostí a objevů a podává o nich zprávu bez sdudu a příkras, pouze jedním vhodným jednoduchým obrazem moře, s bezprostřední oddaností a úctou k (nahému) člověku, i probuzeným sexuálním sebevědomým (vlna patřila jen mně). Výsledek proto není ani trochu vulgární, nýbrž právě tak přirozeně intimní jaký ten zázrak mezi lidmi skutečně je.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru