Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Instrumentářovo velmi divné odpoledne (o noci ani nemluvě)

Výběr: Lyryk
02. 08. 2016
16
35
1211
Autor
Whitesnake

 

Přesouvat verše z mysli

Na papír vždy tak nepříjemně bílý

(a z něj pak někam směrem k virtuálu)

Je jako stěhovat piano

Do čtvrtého patra

 

Tam škrtneš o stěnu

Tu zase nohama zavadíš o schody

Pedály přišlápneš na plný plyn

 

A v mezaninu

V té chvíli zpocené katarze

Zas hořce lituješ do čeho ses to pustil

Hydraulika v tobě

Dávno nefunguje

Motorika už není co včera bývala

 

A pak ten objekt!

Kdo to sem dal, proboha prokrvenýho?

Ten výsledný instrument

Když se pak na něj o půlnoci díváš

Je divný a cizí

 

     Křídlo přebarvené

                Oči vykulené         

                  Víko překlopené

                      Klapky zpřeházené

                              Hnáty poškozené

                                      Struny rozvolněné

 

                                                    a hlavně ty tóny

 

                                                              blbé a zamlžené

 

...

 


35 názorů

4U
11. 08. 2016
Dát tip

líbí *


Miroslawek
09. 08. 2016
Dát tip

A teď si přečti: Vrh kostek nikdy nevyloučí náhodu ;)


pochvalné...hmmmmmmmm......................*/***


nepřijde mi to moc poetické, ale sugestivní ano, úplně jsem to viděl )


Čudla
02. 08. 2016
Dát tip

/*


Whitesnake
02. 08. 2016
Dát tip

jen to "přeci", jen to zatrollené "přeci".... :-)))


pokud máš na mysli čítanky ve zmíněných ročnících a škamnách, pak jsou mé příspěvky zcela na místě :o)

 


Whitesnake
02. 08. 2016
Dát tip

zase jsi mě (i tím šíleným odkazem) naprosto dostal -

další důkaz o tom, že tvé příspěvky nemajíé sebemenší šanci opustit škamny 5. (nanejvýš 6., popřípadě při jisté shodě okolností 7., a ve výjimečných případech tedy i 8.) třídy té Nejzákladnější školy...


Whitesnake
02. 08. 2016
Dát tip

:-)))))))))))))



tedy, abych nebyl nařčen z pomluvy nebo nedejbože lži: dokonce 2012!!! :o)


no, my starousedlíci víme, ale poslední Animálie přišla na svět v roce 2014... z pohledu zběsilosti doby skoro ve středověku :o)


Whitesnake
02. 08. 2016
Dát tip

škatulka "vážný autor", aleši???? Chci pryč a hned!!!! Co mé Animálie, kolego, hrubě jste mě zklamal!


Whitesnake
02. 08. 2016
Dát tip

dnes o "nadsázce" už ani slovo, al

Jeden (ať už ten či tamten) by k této - jinak poměrně zajímavé a nelehké - rétorické disciplíně přišel jako slepý k pianinu :-), viď????


ona je ta nadsázka dost sofistikovaná, ne každý na tu hru přistoupí, když tě má zařazeného jako "vážného" autora :o)

trochu to připomíná obrácený postup u komentářů jiných autorů, kteří "něco" prohlásí za nadsázku, aby nad tím nemuseli přemýšlet...

takže vlastně dík za to po(po)jetí...:o) 


Whitesnake
02. 08. 2016
Dát tip

Člověk by měl z břízky bělokorky až pocit, že ji obtěžuji :-(


over
02. 08. 2016
Dát tip

a do mě ses trefil...tleskám :)*


okoloidúci
02. 08. 2016
Dát tip

ad „tak je to pro autora zajímavý... pro čtenáře o dost míň“

břízo, na písmáku prevažne čítajú autori, a pre časť z nich podelenie sa o peripetie tvorby zaujímavé určite je :)


Whitesnake
02. 08. 2016
Dát tip

jo, jo, jo, břízo, ok, ok, ok. Beru a přijímám. Ale kdybys tu nebyla, nebyla bys zmatená a mohlas vyšetřit čas na něco autorského. Rozumovat nad blbůstkami je ztráta času. Chtěl jsem tě pozvat na něco jiného svého, ale ... huuups... tobě se nelíbím ani ve vážném stavu. Škoda. 

Díky za zastávku a názor.


Whitesnake
02. 08. 2016
Dát tip

znovu opakuji, břízko, zkus se podívat na na kategorii.

Jsi ovšem transparentní příklad toho, že se mi někdy stává, že stěhuji piano a donesu křečka. Já vidím a slyším piano, čtenář křečka. Promiň, ale tento fenomén je pro mne osobně prostě zajímavý. Takže klidně nesdílej, přežiju to  :-)


Whitesnake
02. 08. 2016
Dát tip

a ještě moc poprosím... všimněte si kategorie. Děkuji mnohokrát


Gora
02. 08. 2016
Dát tip

Jsem jasně /propříště/ pro flétničku:)) 


Whitesnake
02. 08. 2016
Dát tip

Díky za názor, Koryntko. Jen drobnost - nejedná se o "stav nucené tvorby bez inspirace", spíše o autorské pochyby, jestli onen instrument z přízemí (mysli) je vším tím stěhováním ještě stejný i v 1. - 4. patře jako původní zámysl.

 


Marcela.K.
02. 08. 2016
Dát tip

Připomnělo mi to  vtip o chlapovi, co si jde půjčit k sousedce do sedmého patra chleba a nejede výtah :-)


když není o čem psát, tam vlastně by šlo psát přímo o tom, jak není o čem, že... já už jsem někomu psal komentář, že jeho takto vzniklá básnička je v té kategorii jedna z nejlepších, tahle je také dobrá,   trochu přehnaně a zdlouhavě (to spolu dohromady nebývá šikovné), ale výstižně kreslí stav nucené tvorby bez inspirace - mnoho námahy a nikdo ten krám ani nechtěl, co s ním?


Whitesnake
02. 08. 2016
Dát tip

ad O: přesně

 

ad K: Ta je zase až příliš lehká. A nezaměnil jsi zde náhodou premisu s přirovnáním? :-) Optimistovi se přesouvá lehce, tudíž to může být třeba flétnička. Pesimistovi těžce - proto ten klavír :-)


Kočkodan
02. 08. 2016
Dát tip
Doporucuji stehovat príste flétnicku...

okoloidúci
02. 08. 2016
Dát tip

... výstižný opis rozporov medzi motiváciou, tvorivým úsilím a pocitmi z výsledku :)


Whitesnake
02. 08. 2016
Dát tip

Volné neumím... jen mě bavilo to přírovnání


Zuzulinka
02. 08. 2016
Dát tip

neobvyklá forma... také cítím, že nejsi "ve svém"...


žeby nějaká rozladěnost? :o)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru