Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Slávna Päťka a tajomstvo tajomného ostrova

04. 08. 2016
2
3
502

{pozn. Slávna Päťka naozaj existuje a išlo o dobrodružnú sériu pre detičky. toto je ďalší, neautorizovaný diel série}

Ahojte. Sme Slávna Päťka. Zistili sme, že je kaštieľ s podzemnými chodbami, tak sme šli pozrieť, lebo keď sú podzemné chodby, tak tam vždy niečo bude. Potom sme cestou stretli babku záhadnú, ktorá prezradila, že správca kaštieľa má truhlu a záhadnú mapu, a že to nikto nikdy nevidel, lebo správca je sklerotik, a ľudí nepúšťa do svojho bytu, keďže skleróza ho naučila paranoji. Záhadné mapy, to je naše! S nadšením sme pokračovali ďalej.

Dorazili sme do kaštieľa s podzemnými chodbami. Povedali sme si, že si ich prezrieme, lebo v podzemných chodbách človek vždy nájde niečo závažné. I našli sme prve 20 vriec cementu, následne 35 balení minerálnej vaty, a nakoniec 3 vrecia marihuany. "To je marihuana!" volá zdesený Dick. "Už jeden nádych z dymu ti spôsobí šialené paranoie na niekoľko hodín, a môžeš skončiť až do konca života na psychiatrií!"

"Ale ja som počula, že to pomáha na nejakú sklerózu!" oponuje Anna.

"Výborne. Vyliečime dedkovi sklerózu, a on nám dá truhlu so záhadnou mapou!" nadšene volá pes Timothy.

I Slávna Päťka sa ženie hore na poschodie do správcovho bytu a klope mu na dvere. Správca otvára.

"Dobrý deň, pán správca, prišli sme si k vám v mieri dať si s vami šluka z fajky mieru" strká Dick správcovi vodné bongo pred pusu, no on ho odhodí preč. "Áno, viem, zase mi chcete vnútiť tú marihuanu. Pritom už jeden nádych z dymu ti spôsobí šialené paranoie na niekoľko hodín, a potom môžeš skončiť až do konca života na psychiatrií"

Museli sme na to ísť ináč. Zavolali sme donášku pizze a objednali sme špenátovú. Poslíček nám ju doniesol, my sme ju husto natreli marihuanovým maslom a strčili sme ju poslíčkovi do ruky aj s päťeurovkou, že nech tú pizzu donesú starému dedkovi. On si nepamätal, že by si objednal pizzu, ale vedel, že on si toho nepamätá veľa, preto ju s radosťou zjedol. Po hodine bola jeho skleróza fuč, a my sme od neho šťastne dostali truhlu a tajomnú mapu.

V truhle sa nachádzalo dvdčko "Intersonic Uvádí: 100 nevyřešených záhad světa" a 5 vriec granulí pre mačky. 

Tajomná mapa ukazovala cestu na ostrov Trôúäýó, na ktorom sa ale nachádza iba hypertajná atómová základňa Bombový Život a turistiká krčma Bombový Veget.

Na dotyčný ostrov ale jazdila iba tajomná loď zvaná Labüť. Kapitán fajčil cigaru pupkom, pretože mu to pripomínalo jeho rané detstvo v mamičkinom brušku. Loď takisto hostila gospelový spevácky zbor hluchonemých Piskáčik.

V krčme Bombový Veget samotnej obsluhoval hluchonemý Mýwül, ktorý bol hluchonemý za trest, odkedy porušil prísahu mlčanlivosti, a náhodnému turistovi prezradil drobný technický detail, čiže farbu kanalizačného potrubia v tajnej atómovej základni Bombový Život, ktorá mala byť fialová. Pritom celý vnútrajší výzor tejto tajnej základne podliehal prísnemu utajeniu. 

"To znamená iba jedno. Je čas na piškótovú tortu. Oni tam majú niečo veľmi tajné, a my sme tomu na úplnej stope, avšak bez piškótovej torty sa nepohneme"

Po skonzumovaní piškótovej torty samozrejme odrazu všetkých naraz osvietilo.

"Dvdčko v truhle! Táto atómová základňa bude na ňom!" zvolala celá pätica naraz cez seba.

A veruže. Atómová základňa Bombový Život bola 54. najnevysvetliteľnejšia záhada sveta a vesmíru podľa Intersonic Uvádí, pretože nikto nevedel, akej farby tam sú rúrky na kanalizácií. 

"Ale veď my to už vieme! Je to fialová!" vykríkol nadšený Julian.

"Ideme do Intersonic Uvádí, že sme vyriešili jednu z najnevysvetliteľnejších záhad sveta!"

"Ale počkaj! Ten dedko to už niekomu predsa prezradil pred nami. A Intersonic Uvádí o tom i tak nevedia a dali to na svoje DVD. Čiže sa muselo niečo stať, kvôli čomu sa to nedozvedeli. Existuje len jedno vysvetlenie: človek, ktorý to zistil, sa z toho pomiatol skôr, než to mohol komukoľvek oznámiť!"
"Správca kaštieľa!" vybuchol celý kolektív, a v momente bola celá záhada jasná. 

Vtom sa zjavil SBSkár a zastal si priamo pred nami.

"Odpočul som si váš rozhovor, a aby ste neprezradili prísne tajomstvo, utrpíte všetci piati nekompromisnú sklerózu" S týmto na nás začal dvíhať elektródy, s ktorými by sme utrpeli nekompromisné elektrošoky, avšak Anna už ťahala z vačku nepoužité vodné bongo, ktoré si správca kaštieľa vtedy odmietol dať. "Máme tu marihuanu! Tá nám spoľahlivo vylieči akúkoľvek sklerózu!" S tým zapálila bongo, a fúkla do vývodu, čiže namiesto toho, aby vdýchla dym, naopak prúd dymu šiel vonka a smeroval priamo SBSkárovi do tváre. On sa omylom nadýchol, zakašľal, a v momente dostal šialené paranoie na niekoľko hodín, a následne skončil na päť mesiacov na psychiatrií.

Keď sa vrátil, Intersonic Uvádí už vyškrtli atómovú základňu Bombový Život zo zoznamu 100 najväčších záhad sveta, a bola nahradená železničnou stanicou v Rožňave.
 


3 názory

Lakrov
22. 08. 2016
Dát tip

Spousta nápadů, jimž ale chybí nějaké literární zpracování, které by je  spojovalo do nějaké smysluplné linie, tvořící příběh. Takže to působí spíš  jako na přeskáčku převyprávěné epizody z filmu, možná z několika filmů.  


agáta5
05. 08. 2016
Dát tip

hihi, ještě jedna záhada je tady u nás největší na světě... nejdražší sportovní areál, kde se loupe zeď po prvním roce jako perníček z perníkový chaloupky...  


vk
04. 08. 2016
Dát tip
paráda I Slávna Päťka sa ženie... :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru