Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ptáci letící

04. 10. 2016
16
25
2037
Autor
Štírka

ptáci letící


jihu vstříc

si vyprávějí

o dlouhé cestě
cíli v dáli

o naději

a jestli
nedoletí

cíl znají
jejich děti

či děti dětí

cesta je dlouhá
cíl se nemění

a pravda 
            věčnosti
                      jim dává
                                znamení


25 názorů

oleandr
14. 12. 2016
Dát tip

není zač


Štírka
12. 12. 2016
Dát tip

Luďku, děkuji za zastavení a zdravím ze zasněžené větrné hůrky ...


oleandr
11. 12. 2016
Dát tip

povedené


Štírka
28. 11. 2016
Dát tip

Jani, podruhé Tě dnes zdravím a moc ráda potkávám. Díky za komentář. U nás je dnes první den se sněhovým popraškem... tak hezký den i do Tvých končin ... :-)


vesuvanka
27. 11. 2016
Dát tip

Štírko, báseň je moc hezká a připomněla mi dokumentární filmy o stěhování ptáků :-))) TIP


Markel
06. 10. 2016
Dát tip

*


Štírka
05. 10. 2016
Dát tip

Snake: promyšlené, dobrá kritika.... díky. Víš, nad tím koncem jsem díky Tobě prožila dost dlouhou chvilku.... a pak to potvrdila. Tahle kombinace dětské lehkosti a šáhnutí zcela někam jinam je prostě ve mně. A báseň je také o prvotních vjemech a pocitech.... a když nechceš rozebírat, dává něco jiného a věci i v této podobě do sebe zapadnou.... (je to samozřejmě jen můj názor.... )  Tak hezký večer :-)


Štírka
05. 10. 2016
Dát tip

OldJerry: Ty ale umíš potěšít !!! Díky, v tomhle podzimním předvoji zimy s venkovní teplotou 3 stupně je každé teplé slovo vítáno.... Tak ať žije další jaro.... (já zimu nemusím....)


snake_01
04. 10. 2016
Dát tip

Dlouhá cesta a cíl v dáli mi nevadily, to mi z nějakého důvodu nepřišlo nepochopitelné. Ale pravda je, že je to možná až zbytečně rozkouskované. Rozdělení do veršů by mělo být především funkční, taky mi to příde možná až samoúčelné (pokud jsem tedy nepřehlédl nějaký sekundární výstavbový plán). Jinak ale souhlasím, že je to příjemné a melodické - i téma je pěkné. Mně tam naopajk nejvíc vadí ta genitivní metafora v závěru. Přijde mi, že text je až dětsky lehký - a najednou ta těžká váha na konec (pravda věčnosti).


Oldjerry
04. 10. 2016
Dát tip

Písmák technicky kulhá, už není tak uživatelsky přívětivý, jako za Dera,

Jardo Polakoviči, vrať se....

ale Štírka je furt dobrá. 

Štírko - zůstaň!!! *


Štírka
04. 10. 2016
Dát tip

Ahojky, snad nejsem urazliva ....Dik za pokec :-)

Uzijte si hezke chozeni mezi kapkami deste ....


Josephina
04. 10. 2016
Dát tip

není nad neangažovanost :-) tip


Whitesnake
04. 10. 2016
Dát tip

Štírko, zlobíš se? Pokud jo, tzak přijmi omluvu, nebylo to myšleno zle, agáta mě snad zná, že až takový grázl nejsem.


agáta5
04. 10. 2016
Dát tip

nejsem advokát, ale to si fakt nezasloužila :))  ta báseňka má něco do sebe...


Whitesnake
04. 10. 2016
Dát tip

já znám o dětech, cestách a jiných radostech jinou:

Letí prase

Na své trase

Letí letí

Pozoruje děti

Děti zase

Pozorují

Prase

ps. snad jsem autorku neurazil, to nebylo nic proti níí ani proti dílku zde :-)


agáta5
04. 10. 2016
Dát tip

já když si jí čtu potřetí a počtvttý, zjiˇštuju, že je  moc pěkná a melodická... dávám tip :)))


Whitesnake
04. 10. 2016
Dát tip

už jsem skutečně pochopil, že si povídají o cestě a o cíli, ale to nic nemění na tom, že by to čtenář (byť mdlé mysli, jako v tuto chvíli já) neměl usilovně dešifrovat, ale mělo by to být napsáno elegantněji...


agáta5
04. 10. 2016
Dát tip

ono kdyby to bylo na jednom řádku a byly tam interpunkce, vypadalo by to přehledně ... přečti si to ještě jednou a zapadne ti to :)


Whitesnake
04. 10. 2016
Dát tip

agie a jo, ale je to strašně nešikovné....


agáta5
04. 10. 2016
Dát tip

no si vyprávějí .. o cíli v dáli přece W. :)


Whitesnake
04. 10. 2016
Dát tip

Mě tam vadí (a pořád to tam zůstává) především to "o dlouhé cestě cíli v dáli" - tomu nerozumím. Jak je to myšleno?


Safián
04. 10. 2016
Dát tip

S editorem máš pravdu. Mně se v něm také nedaří.


Štírka
04. 10. 2016
Dát tip

bylo nebylo..... ten editor mi nesedí.... a díky: shlédla jsem :-) a snadopravila


Safián
04. 10. 2016
Dát tip

Pěkný námět spirituální básně. Teď už jen tu báseň z něj opravdu udělat.


Whitesnake
04. 10. 2016
Dát tip

nevadí "báseň" ve formě jakési prózy, jen prosím - přečti po sobě ještě jednou. Díky.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru