Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mučenky

24. 10. 2016
23
25
1422
Autor
Lnice

za květním vzorcem mučenky

hlas z Kounicových kolejí

mluvil hned hloub

zas hlouběji

 

a v aleji

 

jak vnitřkem noci scházeli

vyštěkl zhurta křivý pes

 

o šaty křísl nebozez

když švabachem čerň smáčeli

 

tři ženy

pět mužů

desetkrát smrti

 

dnes


25 názorů

vesuvanka
07. 01. 2017
Dát tip

pěkné :-))) Tvůj nick není náhodný. TIP


Markel
19. 11. 2016
Dát tip

*


Lnice
28. 10. 2016
Dát tip

to by byla určitě mocná báseň.-))


Kolobajda
28. 10. 2016
Dát tip

Tak jsem se mírně zastyděl, co všechno ještě o flóře nevím... (Kounicovy koleje chápu) - já bych tak mohl "zbásnit" snad jen mocnost a sklon uhelných slojí...   /**


Lnice
27. 10. 2016
Dát tip

to mám radost, Vigan.-)


Lnice
26. 10. 2016
Dát tip

díky za zastavení, Jarub.-) my ji máme ještě venku, ale už bude brzo v teple.-)


JARUB
26. 10. 2016
Dát tip

To číslování mi došlo právě proto, že křesťané nejen, že dali této rostlině umučené jméno, ale také ji používali k dalšímu symbolismu - ta blizna je ve skutečnosti jedna, ale rozdělená na tři části (trojjedinost boží), deset petal je jako desatero, a tak podobně, ono těch symbolik je vícero....

Pro mě nádherné vzdání holdu krásné liánce.. také ji mám. Už zimuje na chodbě....:o)


Lnice
25. 10. 2016
Dát tip

oslavnou básničku?.-) to nevím, jestli svedu...díky za zastavení.-)


Josephina
25. 10. 2016
Dát tip

povedená! ale mučenka má nádherný květ a údajně i velice chutné plody, asi by to chtělo i oslavnou básničku na její krásu! :-)


Lnice
24. 10. 2016
Dát tip
Evži, taky se mi moc líbí:)

Výklad pro květ mučenky je velmi zajímavý. Doposud jsem jen obdivovala jejich neskutečnou krásu.

Mám dvě rostliny už mnoho let. Jsou to orchideje severu. /T


Lnice
24. 10. 2016
Dát tip

agáto. těší mě, moc.-)

dadadik: jo, jo, Mučednická a jinak je to moc hezká čtvrť , myslím.-)

Čudlo: díky.-)


Čudla
24. 10. 2016
Dát tip

/*


dadadik
24. 10. 2016
Dát tip
A ke Kounicovým kolejím vede Mučednická... Kdysi jsem tam žila

agáta5
24. 10. 2016
Dát tip

pro mě velmi zajímavá báseň :)


Lnice
24. 10. 2016
Dát tip

díky, Knihomoľ.-)


Pekná aj bez vysvetliviek

Lnice
24. 10. 2016
Dát tip

a pokud byste si chtěli osvětlit to číslování na konci , tak se podívejte na ten odkaz o mučence a počítejte.-) no, já vím, vysvětlovat básně se asi nemá....-)


Lnice
24. 10. 2016
Dát tip

děkuju vám moc za čtení.-)) ano, je to o smutné kapitole ...na zahradě nám vykvetla před zimou ještě pár květy mučenka, tak jsem se u ní zastavila a chtěla o ní něco napsat, jenže ten slovní základ sám láká ke smutným věcem...Kounicovy koleje mě nedávno překvapily po cestě do práce...tak se mi dostaly do hlavy...a mučenka má moc hezký příběh vzniku svého jména, jak do jejího květu jezuité zasadili  Ježíšovo umučení...jsem moc ráda, že ke mně chodíte číst...


Kočkodan
24. 10. 2016
Dát tip
Dílka o vsem, i passiflore, Lnice preci sotva zvore...

Umbratica
24. 10. 2016
Dát tip

Celá básnička je pro mě zvláštní a překvapivá. Tip bych dala už jen za ten skrytý smysl v prvním verši (Mučenka od "mučení").


mučenku jsem si musel vygooglit... https://cs.wikipedia.org/wiki/Mu%C4%8Denka  ...smutná kapitola Kounicových kolejí psaná švabachem...?

 


Lnice
24. 10. 2016
Dát tip

.-) ale ten křivý pes je hodně zlý, Goro.-) díky.-)


Gora
24. 10. 2016
Dát tip

Líbí se mi, že věrna svému nicku míváš často verše květnaté a květinové:-) a toho křivého psa bych si jistě vzala...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru