Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

3x kultúrna revolúcia v blízkej budúcnosti

28. 11. 2016
1
1
488

Vedci vypočítali, že moderátora priemernej strednoprúdovej rozhlasovej stanice dokáže nahradiť počítač, pretože moderátori strednoprúdových rozhlasových staníc toho veľa nenakecajú. Vedci si to chceli overiť, a tak zakúpili autorské práva na hlas Gustáva Husáka a kvantový neurálny softvér, ktorý v reálnom čase generoval náhodné útržkové moderátorské príhovory, ktoré sa svojou kvalitou vyrovnali tým reálnym. Potom ale prišiel 6ročný Miško, a naprogramoval to isté v jazyku BASIC, pričom jeho program vyhadzoval navlas rovnako kvalitné moderátorské príhovory. To bola výzva! Trojročná Evička sa to pokúsila naprogramovať v Žofke, ale keďže ide o grafický softvér kde jediný možný výstup je korytnačka kresliaca čiary podľa príkazov, čiže tam nešlo pracovať s textovými reťazcami, Evička neuspela. Toto dielo dokončil 2ročný Kórejčan Ši-bal (씨발), ktorý musel na úplnom začiatku obísť fakt, že v programovacom jazyku Logo používanom v Žofke existuje len jedna premenná, a následne naprogramoval veľmi binárnym, abstraktným a rekurzívnym spôsobom program, kde korytnačka vykresľovala texty moderátorských hlášok na obrazovku, navyše po odskúšaní mal vďaka neodolateľnému voňavučkému šarmu jeho príhovorov o 15% väčšiu počúvanosť, ako priemerná rozhlasová stanica. Rozhlasové stanice mali odvtedy pod kontrolou ítéčkári.

==

14roční youtuberi odtiahli ľudstvo od TV obrazoviek. Tým toto priemyselné odvetvie prerástlo do obrovského biznisu. Najväčší drsňaci bola youtube mafia. Youtube mafiáni zvykli zavírovavať počítače a kanály mladistvým a uploadovať skrz ich kanály videá s masturbujúcim Adolfom Hitlerom. Tých videí bolo asi sto až tristo, a zberatelia ich zbierali, pretože youtube ich veľmi rýchlo mazalo a po opakovanom porušení spolu s videami mazalo aj kanály, a bolo teda ťažké ich zachytiť. Rýchlejšie sa už mazali iba videá, na ktorých bolo vidno ženské bradavky v prípade, že neboli nahradené mužskými. Ako reakcia na toto vzniklo hnutie Masturbation Revolution, ktoré hackovalo kanály najvýznamnejších youtuberov ako rumunský pastier Chemați poliția, tínedžerský izraelský vzdelávací kanál "Obriezka na dva ťahy" a údržbár Lord Of Zemplínska Šírava z Michaloviec. Medzi týmito dvoma extrémami sa nachádzal umiernený stredný prúd, ktorý na seba útočil iba skrze obsah videí. Pokec.azet.sk a libimseti.cz slúžili už iba ako miesto, kde starí IT panici posielali mladým holkám drogy do ich 3D tlačiarne maskované za šumienku.

==

Vítajte v dnešnej kuchárskej šou "Varíme s 3D tlačiarňou". V dnešnom dieli budú medzi sebou bojovať taliansky šéfkuchár Cazzo Grande a švédsky rybár a majster sveta vo varení halászlé Stor Kuk. Cazzo Grande si priniesol svoju spoľahlivú 3D tlačiarničku Великий Хий vyrobenú v Užhorode. Stor Kuk zase stavil na ručne vyrábanú estónsku tlačiareň Suur Munn. Cazzo Grande sa chystá urobiť Timballo di capelli d'angelo alla Siciliana al pomodoro per combattere l’obesità. Stor Kuk si na nás zase chystá tradičnú severošvédsku zbraň hromadného ničenia menom surströmming.
Začíname. Naši kuchári zapínajú počítače. Každý ide programovať jedlo pre 3D tlačiareň po svojom. Cazzo Grande ako tradične, využíva databázu surovín, ktoré mieša podľa vlastnej ľubovôle. Naopak, Stor Kuk sa rozhodol staviť na väčší adrenalín, stiahol si z internetu iba strömminga, rybu, z ktorej sa surströmming pripravuje. Keďže surströmming je vlastne iba fermentované, teda zhnité rybie mäso, Stor Kuk nechá túto rybu digitálne zhniť podľa ním naživo nakódeného algoritmu, a až potom ju vytlačí v 3D tlačiarni! Bude to napínavý súboj. Cazzo Grando si vyberá suroviny veľmi starostlivo a či už pri provola fresca, prosciuto cotto alebo caciocavallo stagionato grattugiato, posudzuje chuť podľa molekulárneho zloženia, a jediné vlastné úpravy, ktoré prevádza, sa týkajú farebnosti, takže prosciuto cotto bude zelené a capellini d'angelo budú žlté. Stor Kuk preniká cez 3D model ryby v počítači a cez Python skriptuje bunkovú autolýzu, čiže samostrávenie, ktoré má za následok fermentáciu ryby. Vkladá binárne genetické kódy baktérií, špeciálne vyšľachtených na to, aby rybe ich rozklad dodal neodolateľný smradík. Sledujeme, ako sa pod vplyvom rozkladu strömminga tvoria rozličné plyny dodávajúce rybe neodolateľný zápach, včítane sulfánu, ktorý je ale toxický. Na rozdiel od prirodzeného fermentovania, tu môže toxický plyn Stor Kuk hladko odstrániť. Cazzo Grande mieša suroviny cez digitálny mixážny pult DigiFood. Vytiahol nahor soľ, na capellini d'angelo aplikoval efekt varenia al dente a prosciutto cotto posekal na kúsky cez proprietárny VFT plugin GrindAndCrush, ktorý dodával sekaniu lahodný krvavý chuťový nádych. Po zhotovení celej stravy nechal vyrenderovať kompletný mix. Stor Kuk dobrodružne dokončuje chemický proces a na záver to kombinuje s klasickým chlebom tunnbröd.
Záverečné jedlo sa je vyrenderované na disk, ide sa tlačiť. Sledujeme prácu tlačiarní. Každá má iný systém tlače: Cazzo Grandov Великий Хий najprv tlačí po jednotlivých kúskoch cestoviny, potom ďalšie suroviny, následne ich vbudovaný robot podľa programu pomieša a upraví do podoby hotového, esteticky naaranžovaného jedla. Storov Kukov Suur Munn naopak tlačí už priamo hotové jedlo ako 4D raster po jednotlivých vrstvičkách, pričom štvrtý rozmer rastra je teplota jednotlivých častí jedla. Značí to, že tlačiareň si počas tlače namieša presné molekuly, ktoré potom trysky vrstvičku po vrstvičke umiestňujú a budujú jedlo doslova molekulu po molekule. Proces je ale v oboch prípadoch veľmi rýchly, jedlo je hotové za 10-15 minút, pričom Suur Muun tlačí stravu vo vákuu, aby jedlu neunikala jeho teplota.
Jedlo je hotové, ide sa ochutnávať. Taliansky ochutnávač Pene Grosso špecializovaný na sicílske capellini dáva do úst prvý hlt a znalecky hodnotí: "Je to ako za čias mojej mladosti v Mirabella Imbaccari keď ma babička volala Poď, pripravila som ti tvoje obľúbené Timballo di capelli d'angelo alla Siciliana al pomodoro per combattere l’obesità". Po ďalšom hlte upravuje svoje hodnotenie. "Vraciam sa do svojho rodného Gualtieri Sicaminò, vidím tie hradby domov nalepené na kopci, trojhviezdičkový hotel za 54€, mamičkinu bradavku vidím!". Pene Grosso nadšený udeľuje jedlu desať bodov z desiatich. Prichádza švédsky špecialista na surströmming Därför Framför a ide testovať. Natiahne nos k jedlu a omdlie. Preberie sa, natiahne nos k jedlu a omdlie. Preberie sa, opäť natiahne nos, ochutná a omdlie. Po piatich omdletiach je surströmming skonzumovaný. "Po pravom surströmmingu, aký poznám zo Skellefteå a Örnsköldsviku, omdlie človek šesťkrát. Po tomto som omdlel iba 5x. Myslím, že tomu chýbalo viac lahodného toxického sulfánu, čiže dávam iba 90%, ale na to, že je to počítačový šmejd, naozaj veľmi slušné". Je rozhodnuté. Cazzo Grande postupuje do ďalšieho kola! Stor Kuk ako náplasť na dušu dostáva cenu útechy, najnovšie CD od Borisa Kollára "Leť lístoček, leť". Vidíme sa o týždeň!


 


1 názor

konečně kuchařská show na úrovni doby...:o)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru