Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hnízda

10. 01. 2017
16
14
959
Autor
Lnice

nad městem

padaly tisíce hnízd

do kapes

 

pastí

 

všude

 

děvčátko prostochudé

nahlédlo

do rohu kulatých míst

 

pospolu s ptáky klube

touhy

 

co chtělo by příst

 

 


14 názorů

"nad městem / padaly tisíce hnízd" je lákavý obraz na úvod. uvolněnost, rozprostřenost, nádech a zároveň drama, očekávání krize. další verše mne spíš minuly. např. hned "kapsy pastí" je už taková vybitá, nabízející se, téměř automatická metafora, nikam mne nedovedla. kolem "děvčátka" se zablýskne, ale zase "rohy kulatých míst" – pokud jde o hnízdo, tak snaha o zvláštnost vyšla minusově. – "příst touhy" už také raději ne; jsou přepředené v mnoha jiných básních, zvlášť pokud jde o děvčátka.

ovšem spojení padajících hnízd, toužícího děvčátka a pohledu do hnízda s jeho iniciačním symbolismem vůbec není špatný nápad, slibuje napětí. vyjádření by však chtělo projasnit. "pospolu s ptáky klube touhy co chtělo by příst" zní strašně nevodivě, syntakticky zauzlovaně.


Dalimir
14. 01. 2017
Dát tip

pastí

huh


Lnice
12. 01. 2017
Dát tip
Kočkodane, myslela jsem spîš na pletení , ale když kočky předou, nezbývá než vrnět s nimi:)

Kočkodan
12. 01. 2017
Dát tip
Poslední slovo mi evokovalo kocku, coz ode mne vzhledem k prítomnosti ptáku nebylo úplne hezké...

Honzyk
12. 01. 2017
Dát tip

" do rohu kulatych mis"...(!).....*


Luzz
11. 01. 2017
Dát tip

to dělají asi ty touhy... ty jsou vždycky zneklidňující :)


Lnice
11. 01. 2017
Dát tip
Lidi, díky za zastavení...:) Děvčátko se sirkami mě nenapadlo, tak se mi líbí, že vás ano:) byli jsme na hvězdárně a tam padalo tisíce hvězd, mám docela škrabopis, když jsem si to napsala na papír, vypadalo slovo hvězd jako hnízd...no, mělo to být tak trochu i o mateřství a o splněných přáních... Aleši, jdi jim nasypat, nikdy nevíš...:) Luzz, zneklidňující? Asi jo:))

Luzz
11. 01. 2017
Dát tip

příjemně zneklidňující, docela mi sedla do nálady


Janry
11. 01. 2017
Dát tip

do rohu kulatých míst..,super


vesuvanka
10. 01. 2017
Dát tip

Hezká báseň, která mně také připomněla Andersenovu povídku Děvčátko se sirkami... TIP


jejda...jdu nasypat ptáčkům...


Jak píše Evženie......pohádku děvčátko se sirkami.....líbí se mi

pospolu s ptáky klube

touhy..................................*/***


Připomnělo mi to malou prodavačku sirek. /T


Čudla
10. 01. 2017
Dát tip

/*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru