Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Črty z naší čtvrti

04. 02. 2017
18
36
3166
Autor
Gora

 

 

 

Plešivec, stará čtvrť Českého Krumlova,  ožila poklidným během víkendového dopoledne. Domky, rozseté v křivolakých strmých uličkách, mají osobitost, která neomrzí. Skalnatý podklad mi připomíná horská chorvatská městečka. Pohled z  kopce dolů na hladinu Vltavy,  rozprouděnou táním, znásobil  půvab  obyčejného dne na předměstí.

Na plácku před restaurací  popochází  sem - tam skupinka mužů. Pokuřují,  klábosí, občas zkontrolují čas.  V hostinci otevírají v deset. Každá minuta čekání se zdá být nekonečná. Patra úst vyprahla páteční nocí. Sluníčko je k bolení hlavy nelítostné. Konečně. Strkanice v rychlochůzi do hospodských schodů  byla odstartována…  

U telefonní budky mají sraz turisté. Ženy a muži s holemi a  batůžky, většinou důchodci,  společně nahlížejí do mapy a upřesňují trasu dnešního výšlapu.Je deset hodin.  Nejvyšší čas vyrazit. Každý má jinou motivaci k namáhavé cestě, ale  výhled z rozhledny Kletě je odměnou pro všechny.

Ke kontejneru na papír přišel mladík v teplákách s bílými  pruhy. Nese plnou náruč krabic od pizzy.  Při pohledu na jeho kulaťoučkou postavu se nabízí otázka – a nebylo už té pizzy nějak moc?

Z mostu je vidět pár nejvyšších smrků lesa jménem Dubík. Pejskaři, kteří zrána tím směrem vyrazili  s psíky na procházku, se postupně vracejí. Spokojenost  obou stran je viditelná, nemohli si darovat víc než svůj čas .

Kos opustil úkryt v hustém břečťanu a vyskočil na dřevěný plot. Nehýbe se, nabírá sluneční energii. Všechno má smysl, každý detail  dne. 


36 názorů

Gora
13. 02. 2017
Dát tip

Marcelo, díky za milé slovo a /možné/ vysvětlení:-)


Marcela.K.
13. 02. 2017
Dát tip

Vlídnost v textu je vždy dobře čitelná...možná ta je tím klíčem i odpovědí na ona závistivá proč ? (tolik tipů)


Gora
13. 02. 2017
Dát tip

Netroufala bych si to takhle pojmenovat, už proto, že sama tuto vlastnost nemám...ale nějaký motiv tu musí být...díky moc:-)


Lakrov
13. 02. 2017
Dát tip

> ...teď je podobný styl již nejmenovanému málo...

Co dokáže závist... a kam to vede


Gora
13. 02. 2017
Dát tip

Díky moc:-), a teď je podobný styl již nejmenovanému málo:-(


Lakrov
13. 02. 2017
Dát tip

 Hezký "fotoseriál" zachycující jedno dopoledne. Skladbou mi to připomnělo  nejmenovaného, který se v mých očích poněkud zkompromitoval.  ...Domky, rozseté v křivolakých strmých uličkách... ## vynechat čárku nebo ji dát i za ...uličkách...  Tip.  


Gora
09. 02. 2017
Dát tip

Jardo, teď jsem se zasmála...pochopil jsi, ta monotonnost byla úmyslná:-) a dík


Jarrda
09. 02. 2017
Dát tip

Dzravím

Monotónnost, kterou jsi chtěla vyjádřit, je z črty až moc patrná. Neuškodilo by malé oživení. Aspoň kdyby některý z pejskařů šlápl do nejakého sakramentu. Zdenda by v tom jistě našel ztracenou Viagru® .


Gora
07. 02. 2017
Dát tip

Hugí, díky za patnáctý:-)


Hugo Ramon
07. 02. 2017
Dát tip

:-)


Gora
05. 02. 2017
Dát tip

Díky, cením si každé rady a názoru...


Oldjerry
05. 02. 2017
Dát tip

Tohle je dost zúžené, větývka ořezaná na prut... v tvých věcech je vždycky trochu napětí, tohle je nějaký popis. Když to porovnám s tvými povídkami, v nichž to chvílemi až drnčí -  tak je to slabý odvar... tím ovšem nechci  říct, že nedává nic, ale o kus méně


Gora
05. 02. 2017
Dát tip

kučo, díky za nahlídnutí:-)


kuča
05. 02. 2017
Dát tip

Půvabně milé. *


Gora
04. 02. 2017
Dát tip

Kočkodane, moc tomu nevěřím, jazyk na vestě jsi jistě neměl jako ti alkáči:-))) a děkuju


Gora
04. 02. 2017
Dát tip

díky moc za komentář, jindy mlčenlivý overe:-)


Kočkodan
04. 02. 2017
Dát tip
Úplně stejně nedočkavý jako ti milovníci alkoholu před hospodou jsem byl ve svém dětství před školou...

over
04. 02. 2017
Dát tip

živá, pěkná momentka...*


Gora
04. 02. 2017
Dát tip

Díky, Karle, to jsem ráda.


K3
04. 02. 2017
Dát tip

 Zachycený moment vyvolává představy, alespoň u mě. :).


Gora
04. 02. 2017
Dát tip

Knihomole, dík za hvězdičku:-)


Gora
04. 02. 2017
Dát tip

Čudlí, usmívám se...dík!


Gora
04. 02. 2017
Dát tip

Evži, děkuji, měla jsem dopoledne oči na stopkách a chtěla přiblížit:-)


Gora
04. 02. 2017
Dát tip

vesuvanko, já děkuji, tvým črtám se to nevyrovná, je to jen příměr:-)


Gora
04. 02. 2017
Dát tip

Zdendo, nepotěšil jsi mne. Ani já tebe. Třeba to vyjde jindy:-)

Především jsem chtěla zachytit opakující se všednost: stále stejní opilci čekají na otevření Ratolesti, jen občas chybí ten, který už se uchlastal, důchodci s batohy zase ťapou na Kleť, pejskaři jdou spokojeně z procházky. Nic přelomového. Jen to, že každý dělá v kulise čtvrti právě to, co jemu dává nějaký smysl...Ale šlo to napsat líp, to je jistý. Díky.



Čudla
04. 02. 2017
Dát tip

Erekce netřeba. Tu si užívám jindy a jinde. /*


Říkám tomu dobíjení baterie a možná to někdo nemá rád nebo nepotřebuje.

Tvé črty jsou stejně příjemné, protože jsou reálné. :-))) /T

Užila jsem si to i bez erekce. :-)


vesuvanka
04. 02. 2017
Dát tip

pěkné postřehy - přijdou mně jako skicy obrázků. TIP

 


Gora
04. 02. 2017
Dát tip

Díky moc, revírníku:-)


revírník
04. 02. 2017
Dát tip

Črty, jak mají být. Každý načrtnutý obrázek má v sobě pohyb, touhu, zkrátka život.


Gora
04. 02. 2017
Dát tip

Movsar: díky za čtení...svým způsobem střádáme všichni sluneční energii, na solár jedeme my i zvířata.


Gora
04. 02. 2017
Dát tip

Diano, díky:-)


Movsar
04. 02. 2017
Dát tip

písmácká libuše by tomuto dílu jistě zvěstovala slávu velikou a - nemohla by se.mýlit. (myslel jsem, že spojení nabírat sluneční energii je vhodnější pro solární baterie.) 


Diana
04. 02. 2017
Dát tip

Milá idylka :-)*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru