Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kolobajky - nebajky 5

14. 02. 2017
9
10
638
Autor
Kolobajda

Pokud někomu připomíná něco "střet raka s krabem", tak věřte, že se opravdu nejedná jen o podobnost čistě náhodnou.To je jen můj přirozený (a mistrovský) vývoj.

 

Kolobajky – nebajky 5

Vy vážně nevíte, co jsem zač?

Já jsem přec rak kamenáč!

Silně ohrožený druh

žiji jen v čisté vodě - jako pstruh

a má družka je račka kameňačka

please - nečisťte nám vodu chlórem

to pak trpíme račím morem

 

Krabi se svým slabým zrakem

minuli se těsně s rakem.

Rak pozpátku, krabi bokem,

čučí šejdrem jedním okem.

Rak se jich ptá: Dobře du?

Kráčím dobře dopředu?

„Tak proč couváš?“ vece krab:

„přeci couvá jenom srab!“

„Já nemohu za to krabe

nemysli si, že mi hrabe

a děkuji ti, i když vlastně nemám zač

jsem totiž slušňák rak kamenáč“

 


10 názorů

:)


Kolobajda
15. 02. 2017
Dát tip

Ahoj, přátelé! Díky vám všem, rovněž za povedené komentíky. Včera mi nejel počítač, takže vás zdravím až dnes večer.  Blackie - to je hezké a vtipné, ovšem nejsem si jist, zda to platí i u raka!   o))


kupředu klepeto....zpátky ni krok...:-)))))))))))....................*/***


Všichni raci tu řvou sborem,

nesypte nám řeky chlorem. /T


Kočkodan
14. 02. 2017
Dát tip
H2O čištěná chlórem je neštěstí pro mnohou račku – dostávaj bohužel (a celkem fofrem) poměrně úpornou ******.

Čudla
14. 02. 2017
Dát tip

Líbí /*


Kolobajda
14. 02. 2017
Dát tip

A já se zase dočetl, že příjmení Kwan Rak se u nás vyskytovalo v roce 2010 celkem1070, a v roce 2014 celkem 1008, neboli Kwan Raků u nás ubývá - ať už to jsou hermafroditi, nebo se rozhodli jinak roditi...   o))


Gora
14. 02. 2017
Dát tip

Jsem vykulená jako mladé ráče :-)


tak je to jinak...

"V říjnu a listopadu kladou samice vajíčka velikost asi 3 mm v průměru,černohnědé barvy,v počtu asi 50–100kusů. Jsou lepkavá a ulpívající na zadečkových nožkách (samice při kladení podkládá zadeček pod tělo). Samice opatruje vajíčka pod zadečkem až do jara,kdy se z nich líhnou malí ráčci,kteří se zde ještě nějakou dobu aktivně přidržují. Malí ráčci se po vykulení živí planktonem. Ráčci se několikrát svlékají a do zimy dosahují délky asi 4 cm. Pak už rostou pomaleji,ale i v dospělosti se dále pravidelně svlékají..." (wikipedia.cz)


nevím, jestli mám dobré informace, ale rak je údajně hermafrodit...dělá si to sám...musí to teda bolet, těmi klepety...:o)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru