Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Protiřečící si Cyril Höschl

22. 02. 2017
0
0
1138

Protiřečící si Cyril Höschl

V chatu Devadesátky 1) dostal psychiatr Cyril Höschl v souvislosti s vraždou v Tescu 2) od Johany tuto otázku: „Jak je možné, že žena ze Smíchova nebyla v péči lékařů poté, co se snažila uškrtit člověka? Jak mohla být na svobodě?“
Odpověděl takto: „Na svobodě byla proto, že ji nikdo nezadržel, nevznesl obvinění a nepotrestal. CH“
Což je nehorázné křiváctví: Co jiného jsou „nedobrovolné“ hospitalizace, než zavírání lidí „nebezpečných okolí“ a jejich pouštění po delším či kratším léčení z PN (lidově „na svobodu“)? Höschl najednou dělá, jako by nedobrovolné hospitalizace neexistovaly! Stejnou myšlenku vyslovil i v rozhovoru pro Aktuálně.cz.3)

Naštěstí je Höschl „silný v protiřečení“ takže si to v tomtéž pořadu 4) i vyvrátil, když dal k lepšímu tuto historku ze své vlastní praxe: Dostal se k nám pacient, který na svou maminku pod vlivem psychotických fenoménů vytáhl sekyrku a chtěl jí rozštípnout hlavu; maminka se před ním zabarikádovala do pokoje; von se do toho pokoje začal tou sekyrkou lámat, začal štípat ty dveře. Mezitím sousedi a maminka po telefonu zburcovali policii, hasiče a tak dál. A těsně před tím, než tu maminku málem zabil, tak ho tedy zadrželi, zneškodnili a odvezli ho posléze do Bohnic, protože na první pohled bylo jasné, že se jedná o projevy nějaké závažné duševní poruchy.

Je ovšem poněkud nepravděpodobné, že by onen „pacient“ byl zastaven policií zrovna v okamžiku, kdy se svou matku chystal udeřit. Takže je to asi tak, že záminkou k jeho násilné hospitalizaci bylo, že rozštípal dveře.
Ale dejme tomu, že Höschl říká pravdu; zvažme jeho verzi: Ten muž byl léčen a po nějaké – psychiatry určené – době puštěn. Kdyby v den puštění umlátil svou matku sekerou, taky by Höschl říkal, že byl na svobodě proto, že ho nikdo nezadržel, nevznesl obvinění a nepotrestal?

 


1) http://www.ceskatelevize.cz/porady/11412378947-90-ct24/216411058130726/video/485403

2) https://zpravy.aktualne.cz/domaci/zenu-ktera-vrazdila-v-tesku-propustili-z-lecebny-o-par-hodin/r~77d159184fe511e68afb002590604f2e/?redirected=1472885045

3) https://zpravy.aktualne.cz/domaci/bohnice-lecebna-vrazda-tesco-propusteni-hoschl/r~65c12f0c51b911e6abfa0025900fea04/?utm_source=centrumHP&utm_medium=newsbox&utm_term=position-4&redirected=1485471528

4) Odkaz 1), 6:40


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru