Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hana Marvanová zjevně neví, co to jsou nedobrovolné hospitalizace

23. 02. 2017
0
1
1080

Hana Marvanová zjevně neví, co to jsou nedobrovolné hospitalizace

26. 1. 2017 dostala v pořadu „Máte slovo“ 1) na téma „Máme mít dle Ústavy právo zastřelit teroristu?“ JUDr. Hana Marvanová tuto otázku:
Vy tady mluvíte o tom, aby se zbraně nedostávaly k psychopatům, což je sice hrozně hezký, ale v čem se liší, že nějaký psychopat bude zabíjet střelnou zbraní a to, že někoho pobodá nebo rozjede někoho autem? Mě přijde, že Vy se zaměřujete na ty zbraně, ale přitom všichni máme zbraně, kterými můžeme zabít, doma. Máme nože; můžou se tím bodat děti…

Na což řekla toto o „vraždě v Tescu“ 2): Je to problém. Souhlasím. Jako třeba případ té paní, co útočila na jinou paní; policie to nezaregistrovala, nenahlásila. Pak byla puštěna z psychiatrické léčebny a zavraždila paní na Smíchově. Je to problém podle mě nedostatečné… že policie nebere dostatečně vážně tato rizika a to jsou excesy, z kterých policie musí vyvodit závěry a fungovat lépe.

Bohužel ve studiu nebyl nikdo, kdo by jí řekl: "Ale to jsou nedobrovolné hospitalizace: nebezpečná osoba je zavřena na psychiatrii, a když přestane bezprostředně ohrožovat sebe a okolí, je puštěna. Za to přece nemůže policie".

Marvanová vystudovala práva na Karlově univerzitě, mnoho let byla poslankyní, a dokonce vykonávala funkci 1. náměstkyně pro ministryni spravedlnosti Helenu Válkovou. Lidi jako ona jsou pro laiky garanty férovosti, rozumnosti a ospravedlnitelnosti českého právního řádu. Jak je vidět, o tak běžné a prosté intervenci jako je nedobrovolná hospitalizace neví Marvanová nic.

 


1) http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10175540660-mate-slovo-s-m-jilkovou/217411030520003, 49:55 otázka, 51:55 odpověď

2) https://zpravy.aktualne.cz/domaci/zenu-ktera-vrazdila-v-tesku-propustili-z-lecebny-o-par-hodin/r~77d159184fe511e68afb002590604f2e/?redirected=1472885045


1 názor

Movsar
24. 02. 2017
Dát tip

hana marvanová toho neví hodně. je to typická figurka z říše dobra, takové ztělesnění morálních klišé.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru