Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Okamžik

Výběr: Zbora, Santi€
06. 03. 2017
26
17
2094
Těsně před tím, 
než se rozsvítí město,
oslněný zbytek dne nad obzorem
přivře oči.
Bude to poslední opravdové světlo,
které dnes uvidíš.
Poslední záblesk,
když v dlaních tiskneš tmu.
 
Tvá tramvaj mizí v úzké ulici,
kde zima přežívá
v koutech u popelnic.
 
"Tady je tma, i když je den,"
- napadne tě.
 
Je březen.
V korunách stromů vlají tesco tašky 
a vlasy holek
zachycené ve větvích.
 
Mrzí tě,
že už nebudeš psát
prstem vzkazy 
na okno
vzadu v tramvaji.

17 názorů

pan Kvído
05. 11. 2017
Dát tip

jó moc se mi líbí tvé urbanistické přesto romantické verše


Super.*


guy
04. 04. 2017
Dát tip
Je dobře okamžiková

Ellisee
11. 03. 2017
Dát tip
Příjemně poetická působivost je pro mě to hlavní, co od poezie očekávám. V téhle Tvé básni je.

clovrdik
10. 03. 2017
Dát tip

líbí se mi to .. kombinace představ s realitou (třeba ty tašky, ty na stromech fakt jsou)); TIP


Díky a2a2. Ta zpětná vazba je super, ať už s ní souhlasím, nebo ne. Díky za všechny reakce! :) 


a2a2a
09. 03. 2017
Dát tip

Za sebe musím napsat, že ač báseň hezky plyne a evokuje jakousi předjarní náladu, dává méně, než zpočátku nabízí.Mám n mysli verše ...bude to poslední opravdové světlo... a ...v dlaních tiskneš tmu... následně ještě umocněno ..Tvá.tramvaj mizí do úzké uličky... - toto jsou verše, které nabízí mnohem závažnější asociace, které se však nakonec nekonají. Bohužel se rozplývají do spíše banální, třebaže milé pointy. Také verš s vlasy holek, pominu-li, že dovětek ...zachycené ve větvích je zbytečný, jestliže je již ve sloce psáno o korunáh stromů, je velmi nepůvodní, protože vlající dívčí vlasy jsou předmětem každé reklamy a nejspíše se objevují i v poezii a v básni snd nemají ani žádné opodstanění na rozdíl od tesco tašek, což je naopak v dných souvislostech velmi výmluvný obraz.

Na druhou stranu je báseň dobře zarámovaná a milá, jestliže se vzdám očekávání, které mi v první půli nabídla. Tvůj záměr byl však jiný a jistě se ti až na ty vlající vlasy povedl.


Dodola
08. 03. 2017
Dát tip

Příjemně březnově náladová


Karpatský knihomoľ - to si prosím nepředstavuj jako celou paruku :))) Bylo to myšleno spíš jako jednotlivé vlasy, co se zachytily o větve. Jako tenké nitky! Ale skalpy mne pobavily! :)Děkuji všem za kritiky! 


Zbora, no neviem, vlajúce ženské skalpy na stromoch mi pripadajú príliš morbídne a inak ozaj vydarená báseň by bola bez nich ešte krajšia (z môjho pohľadu).


Zbora
07. 03. 2017
Dát tip

Krásný otisk chvíle.

Karpatský knihomol: osobně mám dojem, že kdyby v tomto textu vlály na stromech místo reálných a hmatatelných vlasů holek jejich imaginární snové lásky, báseň by díky této "nepatrné drobnosti" ztratila hodně ze svého potenciálu a vpodstatě by se pak mohla celá přepsat na sonet, protože v textu, tak jak je postavený, prostě pro obrat tohoto typu není prostor :)


Agáta, veď hej, asi je to v nastavení. Obrat je to možno pekný ale neviem ho dešifrovať, neverím tomu.


agáta5
07. 03. 2017
Dát tip

vidíš KK, jak jsme tady divně nastaveni.. tobě nelíbí mě líbí :))) jpro mě moc hezký obrat.. jak vlajou igelity i vlasy...  na stromě, ve větvích... asi si na nějakej strom vylezu.. je březen!! :)))


Dobre sa mi čítalo. Až na riadok a vlasy holek. Mňa ruší, vyhodil by som ho alebo zmenil. Napríklad a lásky holek by dávalo zmysel. Ale možno je problém vo mne, že nechápem (čo je veľmi pravdepodobné a deje sa často). /*


agáta5
07. 03. 2017
Dát tip

líbí se mi .. je březen v korunách stromů vlají texco tašky a vlasy holek... a konec  - za vlající vlasy holek tip


Lean
06. 03. 2017
Dát tip

pěkné


Gora
06. 03. 2017
Dát tip

Líbí se mi tvá fascinace tramvají a života kolem nich...a dílko aktuálně tesco březno - větrné fajn:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru