Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské rozhovory - Čínská medicína

11. 03. 2017
2
3
550
Autor
Gustavo

(Pondělí 4.4.2016)

(Účastníci rozhovoru - MUDr.Benda t.č. v důchodu, Ing. Martinovský, na stole suchý chléb, černý čaj, leták Kaufland. V televizi na ČT 1 běží večerní Události)

 

MUDr.Benda:"To je taky blbost!"

Ing. Martinovský:"Co?"

MUDr.Benda:"Otevírají pavilón Čínské medicíny v Hradci. To je kravina. To je teda investice. Ten Zeman, to je ale blbec."

Ing. Martinovský:"Počkejte, v tom Hradci tam už je to delší dobu. O tom už jsem slyšel před rokem, nebo tak nějak."

MUDr.Benda pokračuje:"To je úplně na nic!"

Ing. Martinovský:"Myslíte čínskou medicínu, nebo ten pavilon?"

MUDr.Benda:"Oboje. Čínská medicína! Taková blbost! Nikde to nemají, ale my to tu musíme mít. Vůbec to nefunguje."

Ing. Martinovský:"No nikde....v Číně tam to asi mají ne? Ha ha. Chcete mi říct, že to vůbec nefunguje?"

MUDr.Benda:"Jistě! Je to jen tahání peněz z lidí. Vůbec to nemá žádný léčebný účinek. Třeba akupunktura. To je na nic. Buď to vůbec nepomůže a nebo to maximálně  přinese krátkodobou úlevu. Dlouhodobě to ale nepomohlo nikomu. Vždyť jsem se na to v ordinaci ptal, když na tom někdo byl. Zajímalo mě to."

Ing. Martinovský:"No já nevim. Čínská medicína je tisíce let stará. Něco na tom asi bude."

MUDr. Benda:"Ále, nic na tom není! Nepomáhá to a oni tady budou mít pavilon. Dej s tím pokoj. To je pořád něco. Vždycky někdo přijde s něčím novým. Třeba spánková terapie. Někdy v šedesátých letech s tím někdo přišel. Léčily se tím žaludeční vředy. Nechali lidi spát celý týden, dávali jim prášky na spaní a oni pořád spali. A výsledek byl, že měli vředy ještě horší z těch prášků, ha ha. Prostě kravina."

Ing. Martinovský se směje:"Ha ha to je dobrý. Napadla mě ta kyslíková komora, jak prosazovala ta Emmerová, ta zakuklená komunistka."

MUDr.Benda:"Jak zakuklená. Komunistka to je.  Jo, kyslíková komora, to je taky blbost. A čínská medicína taky."

Ing. Martinovský:"No já nevim. Přeci jen...to není jen akupunktura. Čínská medicína využívá třeba i nějaké rostlinné produkty, byliny a tak."

MUDr.Benda:"Jo třeba Žen-šen. To je taky podvod."

Ing.Martinovský překvapeně:"Taky. Jako, že není vůbec léčivý?"

MUDr. Benda:"Je to prostě podobné, jako kdybys snědl třeba celer nebo zázvor, asi tak podobně léčivé to je. Prostě kořen."

Ing. Martinovský:"Ha ha, vy ste dobrej. Ale neříkejte mi, že čínská medicína, která je tak stará, že nepomůže. Vždyť vy popíráte v podstatě léčebné účinky třeba i některých bylin.

MUDr. Benda:"Ale ne, to ne. To může sloužit jako podpůrný prostředek, ale nic to trvale nevyléčí.

Ing. Martinovský:"Hm, ale moderní medicína taky ne. Třeba rakovinu nebo tu nemoc co měl Gross, tu nevyléčí ani moderní medicína. Když máte nějakou takovou nemoc, tak taky zkoušíte všechno, byliny, čínskou medicínu, homeopatika."

MUDr.Benda přikyvuje:"Homeopatika jo... další blbost.

Ing. Martinovský:"Když věříte i prázdná pilulka vás vyléčí!"

MUDr. Benda:"Věř a víra tvá tě uzdraví."

Ing. Martinovský se napije čaje:"Řekl doktor Benda."


3 názory

Jarrda
11. 06. 2017
Dát tip

Dzravím.

No, trochu toho zváldnu víc. Také mám zkušenosti z rozhovoru s dubem.


Gora
11. 03. 2017
Dát tip

Tak do třetice, více nezvládnu. No, přeju ti úspěch s tvými kuchyňskými zápisky:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru