Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské rozhovory - Brexit

11. 03. 2017
0
0
512
Autor
Gustavo

 

(23.6.2016, čtvrtek ráno)

(účastníci debaty – MUDr. Benda, Ing.Martinovský. Běží televize, ČT24, na stole chleba, bílý jogurt, vázička s levandulí, u koše na odpadky leží na zemi dva plastové pytle plné odpadků, které měli odnést F.Martinovský a J.Martinovský již ve středu večer – jeden s plasty a druhý s papírem)

 

Televize:"...dnes čeká Evropskou unii a Velkou Británii významný den...."

MUDr.Benda:"To jsou ale blbci ti Angličani."

Ing. Martinovský:"Počkejte, to je skvělé hodnocení. Kolikrát jsme se bavili, že Anglie je ve spoustě věcí vzorem."

MUDr.Benda:"To jo. Ale tohle je blbost, to referendum."

Ing.Martinovský se usmívá:"Vy jste dobrej. Odsoudit takhle šmahem celý národ. To je typická ukázka zevšeobecňování. To si úplně stejně můžou Angličani myslet o nás, že když jsme si tu zvolili Zemana, že jsme tady všichni blbci."

MUDr.Benda:"No vždyť taky jo. To si mohou myslet zcela právem."

Ing.Martinovský:"No, moment, ale tak to přece není. Je to tady rozdělené tak přibližně padesát na padesát. Skoro polovina lidí volila Schwarzenberga."

MUDr.Benda:"Těch co volili Zemana bylo víc."

Ing. Martnovský:"No, dobře, ale bylo to poměrně těsně. Ale to dneska není jen u nás, to je podobné třeba v Rakousku. Jak tam byly ty prezidentské volby. Nebo teď tohle referendum, to je taky padesát na padesát. Všude je to rozdělené tak nějak stejně, takže se nedá říct, že je nějaký národ blbější."

MUDr.Benda:"Angličani jsou blbí."

Ing. Martinovský vzdychne a opře se do opěradla židle:"Tak jinak. Podle vás vždycky Češi byli blbí."

MUDr.Benda:"Taky že jsou."

Ing. Martinovský:"A pak taky jsou ale třeba blbí Francouzi, že? S těmi jejich neustálými stávkami."

MUDr.Benda:"Samozřejmě."

Ing. Martinovský:"A taky jsou blbí Maďaři s tím Orbánem."

MUDr.Benda:"Jistě."

Ing. Martinovský:"Slováci také, že? Jak si tam zvolili do parlamentu tři čtvrtiny nepoužitelných stran."

MUDr.Benda:"Kotlebu. Nácky. Jistě."

Ing. Martinovský zvesela:"Poláci jsou taky blbci. Minimálně teď několik posledních měsíců, že?!"

MUDr.Benda:"Ti také, jistě."

Ing.Martinovský:"A Řekové, lenoši jedni. Pracovat se jim nechce!"

MUDr.Benda:"Jistě. Takový úpadek. Kdepak je staré Řecko."

Ing. Martinovský:"Rusové, o těch ani nemluvím."

MUDr.Benda:"O těch ani nemluv."

Ing. Martinovský:"Američani. Trumpa tam teď mají. Kandiduje na prezidenta."

MUDr.Benda:"Blbec. Jistě, volí ho spodina. Jsou to blbci."

Ing. Martinovský:"Ha ha, moc národů nám nezbývá. Zůstaneme radši jen v Evropě. Co třeba Italové."

MUDr.Benda:"Nepořádek, bordel, úpadek."

Ing. Martinovský:"Rakušáci."

MUDr.Benda:"To je jak Češi."

Ing. Martinovský se ujistí:"Blbci."

MUDr.Benda:"Ano."

Ing. Martinovský:"Švýcaři? Jak tam měli teď to referendum o jednotném příjmu pro všechny. Jak to celkem jasně zamítli. To je zajímavý výsledek, že?"

MUDr.Benda mlčí

Ing. Martinovský vítězně:"Nojo, Švýcaři!"

MUDr. Benda:"Hm, bylo to zajímavé, že to zamítli. To je pravda. U nás by to určitě prošlo."

Ing. Martinovský:"No, když o tom přemýšlím, asi by to u nás prošlo. Takže Švýcaři vyhráli! Ha ha."

MUDr. Benda souhlasně pokyvuje a jí bílý jogurt.    


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru