Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské rozhovory - Duše

15. 03. 2017
0
0
612
Autor
Gustavo

Duše

(6.10.2016, čtvrtek večer)

(účastníci debaty – MUDr. Benda,t.č. v důchodu, Ing.Martinovský, Josef Martinovský, t.č. v kvartě, František Martinovský, t.č. v tercii)

(Na stole doktorovy kapky proti vysokému cukru, svícen se svíčkou do půlky ohořelou, šest hrnků, dvě skleničky, tři brčka, drobky. V každém z hrnků nebo skleniček něco je)

 

Ing. Martinovský:"Tady je ale bordel. To je jak kdyby nás tady žilo dvacet a ne pět...šest..."

MUDr. Benda přistoupí k lednici a otevře ji:"Tady nic není!"

Ing. Martinovský lehce podrážděně:"Jak nic. Šunka, sýr, jogurt, vajíčka, máslo. Co byste chtěl?"

MUDr.Benda stojí a hledí do lednice.

Ing. Martinovský:"To je lednice, ne televize." Zasměje se sám svému vtipu, který někde slyšel.

MUDr.Benda: „Není tady nic." Vyndá cihlu sýra Gouda a začne ji krájet.

 

Do kuchyně vstoupí Josef Martinovský. Otevře lednici a zírá do ní:"Tady nic není!"

Ing. Martinovský:"A co bys chtěl, Pepo?"

Josef Martinovský:"Prostě tady není nic!"

MUDr.Benda:"Sero venientibus osa."

Ing. Martinovský:"Co to znamená?"

MUDr.Benda:"Že tam na něj nic nezbylo. Pozdě příchozím kosti."

Josef Martinovský:"Jak jsi to říkal?"

MUDr.Benda:"Sero venientibus osa."

Ing.Martinovský:"To je dobré, ha ha." 

Chvíli je ticho, pak Ing.Martinovský pokračuje:"A proč něco nekoupíte? Jste doma. V důchodu. Máte čas. Můžete jít ven a koupíte si, co budete chtít."

MUDr. Benda:"A kde?"

Ing. Martinovský neklidně:"Jak kde? V krámě!"

MUDr.Benda:"Jakym."

Ing. Martinovský klidněji:"To je jedno. Já pojedu nakoupit."

Do kuchyně vstoupí František Martinovský:"Táto?!"

Ing. Martinovský:"No?"

František Martinovský:"Víš, že se dá koupit duše?"

Ing.Martinovský:"Ha ha, ne, to nevím. Co to je za blbost? A kde se dá koupit?"

František Martinovský:"No, na internetu jsem to viděl. V eBay někdo prodal svoji duši."

Ing.Martinovský pobaveně:"Aha."

František Martinovský:"Za deset tisíc dolarů."

Ing. Martinovský:"A to někdo koupil?"

František Martinovský:"No...Jo."

Ing. Martinovský:"A jak to vypadalo?"

František Martinovský:"No, prostě taková lahev. Ale už to na eBay zakázali."

Ing.Martinovský:"Jo, zakázali prodávat duše, haha. To je dobrý."

 

Z jídelny je slyšet znělka The Simpsons. František Martinovský zmizí do jídelny.

 

Ing.Martinovský:"Tak já jedu do toho Kauflandu. Chcete něco konkrétního? Abyste neříkal, že tu nic není."

MUDr.Benda:"Jo, kup sto hřbitovních svíček."

Ing.Martinovský nevrle:"Ale já myslel k jídlu. A proč tolik svíček? No, to je jedno."

MUDr. Benda:"No,...k jídlu, ...já nevim, ...něco."

Ing. Martinovský:"Haha, vy jste dobrej. Tak já jedu."

 

Ing. Martinovský vyjde z kuchyně a sebere v předsíni několik igelitových tašek. Venku prší a v Kauflandu mají slevy na vybrané zboží. Ledový salát mají za 1 Kč. Duše zatím neprodávají.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru