Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské rozhovory - Ranní zprávy

15. 03. 2017
0
0
570
Autor
Gustavo

Ranní zprávy

(14.10.2016, pátek ráno)

 

(účastníci debaty – MUDr. Benda,t.č. v důchodu, Ing.Martinovský. Na stole chleba bez talířku, dva hrnky s čajem a chleba na talířku).

 

Ing. Martinovský:"Proč odvolali toho Olivu (pozn.autora: bývalý ředitel Ústavu pro jazyk český)?"

MUDr.Benda:"Nevím. Prý nedostatečná vědecká práce nebo co. A pak taky něco s odbory."

Ing. Martinovský čte v Lidových novinách:"Tady čtu, že se nepohodl s odbory ohledně smluv pro zaměstnance. Chtěl jen na dobu určitou a odbory na dobu neurčitou."

MUDr.Benda kousne do chleba:"No jo, to je jasný, odbory, komunisti."

Ing. Martinovský čte dál Lidové noviny.

MUDr.Benda: „A jak se to tam vůbec dostalo?"

Ing. Martinovský vzhlédne od novin:"O čem mluvíte?"

MUDr.Benda kouká na ranní vysílání ČT :"No ta nafta. V tom Německu. Viktoriagruppe."

Ing.Martinovský:"Ježiš, vy přeskakujete z tématu na téma. Já nevím. Odvezli jí tam. Tak se tam dostala."

MUDr.Benda nespokojeně:"Vždyť je tam rozbitá ta vlečka."

Ing. Martinovský nevrle:"A jak by jí tam tu naftu asi dostali? Navíc je to snad jedno, ne? Teď je spíš důležité, že ji dostanou zpátky."

MUDr. Benda pokračuje v monologu:"To je divný, že by se ta vlečka rozsekala za těch pár let? To je divný."

Ing. Martinovský oči v sloup:"Nechte mě to dočíst o tom Olivovi. Já nevím, jak se to tam do toho Německa dostalo. Tak si to přečtěte v novinách a neptejte se mě. Jak to mám vědět?! Furt čtete noviny a furt nic nevíte!"

MUDr. Benda:"V těch novinách to stejně pořádně nevysvětlí. Ti novináři o tom taky nic nevědí."

Ing.Martinovský:"No, to víte, není na to dnes čas. Je potřeba rychle dodat informace. Není čas ani peníze na investigativní žurnalistiku. Dneska se vám málokdo bude půl roku rýpat v nějaké kauze."

MUDr. Benda:"Tak to tam nemají dávat, když to nemají zpracované a nic o tom nevědí."

Ing. Martinovský s úsměvem"To by v těch novinách nebylo nic."

MUDr. Benda nespokojeně:"Já se z těch novin nic nedozvím."

Ing.Martinovský dál čte článek o odvolaném řediteli Ústavu pro jazyk český. Pak odloží noviny:"No já nevim. Není mi to moc jasné."

MUDr.Benda pobaveně:"No vidíš, co jsem říkal."


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru