Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské rozhovory - Ze Sydney do New Yorku

15. 03. 2017
0
0
594
Autor
Gustavo

Ze Sydney do New Yorku

(19.11.2016, sobota krátce po poledni)

(účastníci debaty – MUDr. Benda, t.č.v důchodu, Mgr.Martinovská, Ing. Martinovský, Josef Martinovský t.č. v kvartě, František Martinovský t.č. v tercii. Na stole prázdné talíře od kachny s knedlíkem a zelím, červené víno, karafa s vodou)

Josef Martinovský přichází ke stolu od rozehrané hry u počítače. Všichni ostatní již jedí, nebo jsou po jídle.

Josef Martinovský dosedá.

Mgr. Martinovská:"Jé, Pepo přines mi ještě zelí z kuchyně."

Josef Martinovský:"Ts, to snad neni možný, to nemůžeš říct dřív."

Ing. Martinovský:"Jo, to znám, to je hrůza, ha ha."

Josef Martinovský:"To je hrůza tohleto. To je, jako kdybys mi řekla poté, co jsem jsem přijel ze Sydney do New Yorku, že sis tam něco zapomněla a že se mám vrátit zpátky!"

Marie Martinovská nenápadně:"Přijel?"

Ing. Martinovský:"No to asi není úplně stejné. A navíc asi ze Sydney do New Yorku nepojedeš, ale poletíš."

František Martinovský:"Jakto, že ne, přijede třeba na trajektu."

Ing. Martinovský:"No, to třeba jo, to asi jo."

Josef Martinovský:"Já neřekl přijel, ale přiletěl."¨

Ing. Martinovský:"Řekl jsi přijel."

Josef Martinovský zvýšeným hlasem:"Přiletěl, jsem říkal!"

Marie Martinovská:"Přijel."

Josef Martinovský:"Přiletěl!"

Ing. Martinovský:"Přijel."

Josef Martinovský:"Přiletěl."

Ing. Martinovský:"Franto, co říkal Pepa? Přijel, nebo přiletěl."

František Martinovský:"Přijel."

Josef Martinovský rudne:"Proč bych říkal přijel?! To je blbost. Říkal jsem přiletěl!"

Ing. Martinovský:"Pane doktore, říkal přijel nebo přiletěl?"

MUDr. Benda polkne:"Přijel."

Josef Martinovský:"Říkal jsem přijel, doprdele!" vezme vidličku a mrští s ní do rohu místnosti.

MUDr.Benda:"To je chování!? No jak to mluvíš?"

Ing. Martinovský:"Nebuď sprostej a neházej tady věcmi, ano?! Jak to říká děda? Chováš se jak dacan. Tak si to v tý hlavě přeber. Všichni okolo stolu slyšeli, že jsi řekl "přijel". Vždyť je to jedno. Tak si se přeřekl. Vždyť je to jedno. Můžeš přece přiznat chybu."

Josef Martinovský:"Neříká se "si se", ale "ses" a řekl jsem přijel!"

Ing. Martinovský se podívá na svoji ženu. Ona na něj, usměje se a očima naznačí, že už to stačilo.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru