Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské rozhovory - Sportovci

15. 03. 2017
0
0
568
Autor
Gustavo

Sportovci

(22.5.2015, pátek večer)

(účastníci debaty – MUDr. Benda, Ing.Martinovský. Běží televize, ČT sport, na stole chleba, Lučina, šunka, čaj.)

 

MUDr.Benda:"Na co to koukáš?"

Ing.Martinovský:"Ani nevim, to je nějaký pořad o té naší závodnici na lyžích."

MUDr.Benda: „To tam není nic lepšího?"

Ing.Martinovský:"Samý seriál. Zprávy už mě nebaví, tak chci vidět, jak vysvětlí ten svůj vztah se svým otcem. To byl takový ten ambiciózní otec, který jí trénoval."

MUDr.Benda:"Aha, a co?"

Ing.Martinovský:"Lyže."

MUDr.Benda:"To je nezajímavý!"

Ing.Martinovský:"Tak na to chvíli mrkneme a uvidíme."

MUDr.Benda: „Tihle sportovci. To je jako ten fotbalista, co furt chtěl lázně. Pokaždé, když přišel, chtěl lázně. Bučel blbostí!"

Ing.Martinovskýpobaveně:"Cože?!"

MUDr.Benda:"Bučel blbostí..."

 

MUDr.Benda a Ing. Martinovský chvíli sledují pořad.

 

MUDr.Benda:"No. A bude jí čtyřicet a co bude umět? Nic."

Ing.Martinovský:"No. Umí lyžovat. Tak může třeba trénovat. Sportovci potom často trénují."

MUDr.Benda:"Jo, trénovat...Nic nebude umět. Trénovat můžou jen někteří. Ti nejlepší."

Ing.Martinovský:"Ona je jedna z nejlepších. Je mistrině světa."

MUDr.Benda:"Aha, no dobře. Ale co umí."

Ing.Martinovský:"Vždyť říkám, umí lyžovat a bude třeba trénovat."

MUDr.Benda:"Nic neumí a žebrat o důchod bude. Jako ten fotbalista. Vůbec nepotřebuje mozek."

Ing.Martinovský:"I mezi sportovci jsou ti, kteří umějí přemýšlet."

MUDr.Benda:"To je však velká výjimka."

 

Televize – hovoří trenér závodnice:"Je skvělá a bude ještě lepší, když bude umět vypnout. Nesmí myslet na nic a jet. Jak o tom začne přemýšlet, bude o setiny pomalejší a to je rozdíl mezi elitou a ostatními..."

 

Ing.Martinovský:" Teď to řekli..."

MUDr.Benda:"Co řekli?"

Ing.Martinovský:"Že musí vypnout mozek, aby byla nejlepší..."

MUDr.Benda:"Cha! Vidíš? Já to říkal.  Vypnout mozek. Na ministerstvo by pak mohla."

Ing.Martinovský:"Vy jste dobrej."

MUDr.Benda:"Na ministerstvu by se možná chytla, jako Neumannová. Ježiš, přepni to, vždyť tam pořád ukazujou, jak hopsá a běhá po lese..."

Ing.Martinovský:"...trénuje."

MUDr.Benda:"Jo, trénuje a nemyslí."

Ing.Martinovský:"Víte, co dělají hokejisti, když nehrají hokej? Většinou hrají počítačové hry nebo spí..."

MUDr.Benda s despektem pokývá hlavou:"No jo, hokejisti."

 

Televize – hovoří trenér:„Zaměřili jsme se nyní na terapii, terapii duše."

 

Ing.Martinovský:"Vidíte?! Netrénuje jenom svaly, taky se zaměřili na duši."

MUDr.Benda""No jo, ale jak to dělají?"

Ing.Martinovský:"Jak to myslíte?"

MUDr.Benda:"No, JAK pečuje o duši?"

Ing.Martinovský:" Medituje."

MUDr.Benda:"Hm...medituje... Nečte! Jen spí, pak medituje, hopsá po lese, spí."

Ing.Martinovský"Tak pozor! Teď má knihu a navíc říkala, že chce být máma a pečovat o domácnost."

MUDr.Benda:"No, konečně řekla něco rozumného... To by mohla mít nějakou perspektivu..."

 

Pořad v televizi končí.

Ing. Martinovský jde číst pohádku své dceři. MUDr. Benda přepíná na ČT2.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru